Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
suffie schreef:Vandaag heb ik meneer "valkparkiet" op bezoek gehad, samen met een collega, verkopers van Zeolite. Hij mag zelf zijn zegje doen.
Kaspar schreef:Ik gebruik Zeolite korrels.
Wat mij opvalt is dat ik met de eerste pallet toen der tijd beduidend langer deed dan met de pallet die ik recent geleverd heb gekregen. Ik moet nu veel meer bijstrooien en de stal blijft klef en een koek. Terwijl ik voorheen een mooie droge losse bodem had.
Stalomstandigheden zijn oververanderd. Ik denk dan ook dat er wel degelijk verschil in samenstelling van diverse leveringen zit. Ik zit nu weer te overwegen terug te gaan naar hennep of houtkorrel.
Kaspar schreef:Wat mij opvalt is dat ik met de eerste pallet toen der tijd beduidend langer deed dan met de pallet die ik recent geleverd heb gekregen. Ik moet nu veel meer bijstrooien en de stal blijft klef en een koek. Terwijl ik voorheen een mooie droge losse bodem had.
Stalomstandigheden zijn oververanderd.
vlasmanneke schreef:Ik weet niet wat andere mensen doen, maar rotzooien met vlas is er zeker niet bij. Wat wel kan is dat sommige seizoenen vlas (net als stro) iets meer water "gehad" heeft wanner het op het land lag te roten, waardoor de absorptie iets minder is dan andere jaren. Dit jaar zijn er darin zeker geen problemen, aangezien het tijdens augustus-september in Belgïe en Frankrijk bijna niet geregend heeft. Dit zie je trouwens ook aan de mooie gele kleur van het stro dit jaar.
Denk eraan dat jullie een natuurproduct gebruiken ipv onmiddellijk aan gefoefel te denken... Vlas is trouwens goedkoper geworden deze week...