Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Robijntjah schreef:Ja hier past geen trekker door de poort dus dat is een dingetje.... Poort verbreden stond voor volgend jaar op de planning...
_Penotti schreef:Ik wilde mijn paard thuis in laten slapen zodat zijn vriendjes afscheid konden nemen.
Dit gebeurde uiteindelijk op een zaterdag met overdag zo'n 25 graden.
Ik heb hem in de bak in laten slapen en hem daar dezelfde dag nog individueel op laten halen door de Rendac.
Dan hoefde hij niet naar de straat getrokken te worden om daar nog 2 dagen te liggen met dat warme weer.
Kost wat, maar geen seconde spijt van gehad.
Als er een auto met trailer past, past dat ook.
_Lorette_ schreef:Hoe krijgen ze het paard dan de trailer in? Zit daar een soort van lier in? Er staat bij dat de paarden vanuit de wei of stalgang kunnen worden opgehaald, maar bij de stalgang zullen er wel voorwaarden aan verbonden zijn wat ruimte betreft?
_Penotti schreef:_Lorette_ schreef:Hoe krijgen ze het paard dan de trailer in? Zit daar een soort van lier in? Er staat bij dat de paarden vanuit de wei of stalgang kunnen worden opgehaald, maar bij de stalgang zullen er wel voorwaarden aan verbonden zijn wat ruimte betreft?
Ja zit een "lepel" met een lier aan.
Stalgang durf ik niets van te zeggen. Ik verwacht dat dat niet kan.
Mijn paard lag in de bak en daar zette hij de achterkant van de trailer bij zijn hoofd neer zeg maar.
Dan kwam er een metalen plaat uit en daar werd hij over de rug opgerold. En naar binnen gelierd.
Ik heb dat overigens niet gezien want dat wilde ik niet, mijn vriend wel.
Heb de man voor dat wel gesproken en was heel aardig. En dat was voor mij voldoende.
_Penotti schreef:_Lorette_ schreef:Hoe krijgen ze het paard dan de trailer in? Zit daar een soort van lier in? Er staat bij dat de paarden vanuit de wei of stalgang kunnen worden opgehaald, maar bij de stalgang zullen er wel voorwaarden aan verbonden zijn wat ruimte betreft?
Ja zit een "lepel" met een lier aan.
Stalgang durf ik niets van te zeggen. Ik verwacht dat dat niet kan.
Mijn paard lag in de bak en daar zette hij de achterkant van de trailer bij zijn hoofd neer zeg maar.
Dan kwam er een metalen plaat uit en daar werd hij over de rug opgerold. En naar binnen gelierd.
Ik heb dat overigens niet gezien want dat wilde ik niet, mijn vriend wel.
Heb de man voor dat wel gesproken en was heel aardig. En dat was voor mij voldoende.
_Penotti schreef:Solleke_Noah
Waarom is de rendac niet je erf verder op gekomen dat je de trekker niet meer nodig had?
Ik had dat geld ook apart liggen, wist ook al dat in dat individueel ophalen wilde. Al jaren.
En toen het ineens zo ver was en ook nog weekend met warm weer wist ik het ook zeker.
Wil ik ook voor de paarden die ik nu nog heb, of ze moeten al op de kliniek staan dan is het wat anders natuurlijk.
Maar inderdaad is echt voor jezelf.