Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 09:35

Jeetje dat klinkt heftig, sterkte en beterschap :(:)

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 09:41

Chasey sterkte voor jou en Daan :(:)

Lynn succes met de verkoop. Foto’s zien er goed uit!

Twix woont nu ook permanent in de schuilstal. Van regen kan je smelten :j
Esra maakt het niet uit. Zeker niet sinds ik daar maar weer een deken op gelegd heb.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 09:41

Oei Chasey, dat is schrikken! Sterkte en beterschap!!

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 09:55

Chasey, wat heftig heel veel sterkte voor jou en Daan de komende tijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 10:17

Sterkte voor Daan en jou Chasey, klinkt inderdaad erg heftig.

Mooie foto's Lynn, nu hopen dat er snel een koper komt!

Mmmmm hier lijkt de merrie (en de ruin trouwens ook) het principe van de schuilhut begrepen te hebben :D , ik werd vannacht rond 4:00 wakker van de regen en kon uiteraard niet meer slapen omdat ik bang was dat mijn paarden in de regen stonden. Tot mijn verbazing waren zowel merrie als ruin, kurkdroog en zat er allemaal vlas op hun lijf. Alleen de pony was nat.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 10:19

Chasey schreef:
Hé, even een teken van leven vanuit hier.
Bokt staat even op een laag pitje. Daan is betrokken geraakt bij een heftig auto ongeluk. Hij ligt in het ziekenhuis.
Hij is er relatief goed vanaf gekomen, maar zijn herstel zal nog maanden duren.

Oh meid toch. :(:) Heel veel sterkte!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 11:33

Jeetje wat onwijs naar Chasey. heel erg veel sterkte!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 11:47

Chasey heel veel kracht en wijsheid voor de revalidatie periode en een dikke knuffel voor jullie allemaal :(:)

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 11:57

Jeetje, dat is schrikken Chasey! Heel veel sterkte voor jou en Daan, hopen maar dat de revalidatie voorspoedig gaat verlopen en hij snel weer lekker naar huis kan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 13:11

heel veel sterkte Chasey. Hoop dat het allemaal goed komt en dan ook eens voorlopig blijft voor jullie hele gezin.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 13:45

Heel veel sterkte Chasey! Je zit helemaal niet bij mij in de regio anders had ik je graag geholpen met de dieren of met de kids..

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 16:48

Ziet er netjes uit Lynn! Hopelijk snel serieuze kopers!

Tjee Chasey, hopelijk hersteld Daan goed. Let goed op jezelf. Hij wordt goed verzorgd daar, maar jij moet nu goed op jezelf letten!

Grrr. Ik had de trailer die ik wil gevonden op MP, ik bel, kon vandaag niet komen want ze waren niet thuis maar morgen wel. En uur later is dat ding telefonisch al verkocht met aanbetaling.. :(

Haha heerlijk Doenja, lekker in de plassen spelen.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 18:55

Ik heb het vandaag kunnen filmen dat ze aan het klieren waren in de natte klein :+
Zal straks even proberen het filmpje up te loaden :))

Edit:

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 19:03

Mooie foto's Lynn! De buitenkant (voor) is netjes, maar niet echt opvallend. Ik zou er op Funda van kiezen om een andere foto als eerste te plaatsen (bv die van je keuken, echt heel mooi <3 ), dat trekt denk ik wat meer aandacht. Maar in deze markt zie ik het ook zonder dat wel snel gaan hoor.

Hier twijfel ik nog steeds verder over de paddock. Dacht losmaken en eventueel aanvullen, maar eerlijk gezegd is hij (op een paar plassen in de echt uitgesleten stukken van de cirkel) zelfs na al de regen nog heel goed en hard. Ben een beetje bang dat ik de boel ga verergeren ipv verbeteren als ik het nu lostrek/aanvul. Denk dat ik eerst maar eens een paar gaten ga boren in de stukken waar het water blijft staan, wellicht verbeterd dat de boel al een beetje. Eerst wou ik de boel helemaal vlak, maar in het kader van een toekomstig pp concept is het een beetje jammer om eerst een heuvel te vlakken die je daarna weer gaat opbouwen :D . Voor de rest is de stal gelukkig helemaal waterdicht gebleken.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-18 09:11

Haha wat een druktemakers. En wat zien ze er uhhh mooi uit :P

Fijn dat de stal waterdicht is turtlelito.

Ik durf niet naar buiten. Ik verwacht dat ze zijn weggewaaid. Wat een rotweer!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 09:20

:wave:

Mag ik even inbreken in jullie topic?

Mijn man en ik heb een kavel gekocht met 'ruimte' voor de paarden. In principe is alles akkoord alleen is het nog even wachten op de vergunning van de rijbak. Zodra we die vergunning van de gemeente krijgen is het allemaal definitief *\o/*

Omdat we nu een beetje een kostenplaatje aan het maken zijn voor de aanleg van het paardenspul heb ik een vraag:

Kavel is 20m breed met sloten aan beide kanten dus de rijbak zal ong. 18x36 worden. Lijkt me op zich prima. Verder is het kavel ongeveer 4100m2 groot waarop dus een woonhuis, stalgebouw (zal inloopstal en opslag worden) kleine paddock en dus rijbak en mini-wei komen.

Vanwege de beperkte ruimte zal de rijbak ook als paddock gaan dienen. Er zal in deze rijbak niet worden gevoerd. Er komt een kleine aparte paddock voor de inloopstal waar ook een voerplek komt. Er zullen waarschijnlijk max 3 paarden komen.

Wie heeft hier nog meer een rijbak die ook als paddock dient? Hoe bevalt dit en wat voor bodem heb je erin zitten?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 09:48

Gefeliciteerd. Ik zit met een soortgelijke situatie dan jij. Momenteel niet aan huis en 8000m2. Gebruik de bak al 10 jaar als paddock en voer er niet op en mest 2 x PD uit. Geen drainage of speciaal zand omdat het al fijne zandgrond is. In mei gaan wij ook verhuizen naar 3400m2 incl huis , ook 20m breed en ook daar wordt er een kleine paddock gemaaktvoor de stallen en erachter de rijbak die ook gebruikt gaat er worden als paddock en waar ze doorheen moeten voor de de wei inkunnen

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 10:19

Bedankt voor de sterkte en beterschap wensen.
Het is inderdaad heftig en heeft een behoorlijke impact op het gezinsleven.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 10:23

:(:)

Is de operatie wel geslaagd?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 11:31

Ja operatie is goed gegaan. 21ste gaan de buitenste hechtingen eruit.
En over 6 a 8 weken gaat het ijzer eruit.
Daarna kan de revalidatie beginnen.

Dan merk je pas hoeveel je samen doet in het huishouden, ook met de paarden!
Daan deed altijd de ochtend en avond ronde. En als ik de kruiwagen vol had, gooide hij dat bovenop de mesthoop. Ik ben maar begonnen met een nieuwe hoop, naast de bestaande mesthoop. Ik krijg de kruiwagen er gewoon niet op.
En moet nu ook oppassen dat ik niet door de rug ga ofzo, want dan hebben we niks meer.
Daan had vorige week gelukkig net de stallen afgerond. Die zijn helemaal klaar.
Paarden staan er 'snachts ook rustig op. Gaat heel goed.
Heb ze wel vannacht in de weide gelaten, dan heb ik er net wat minder werk mee. Even een nieuw ritme krijgen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-18 11:40

Ik kan je helaas niet helpen nelleke. Wel wil ik je de tip geven als je op klei zit heel goed te draineren. Het is heel rot.

Ah Chasey kan mij goed voorstellen dat het nu heel zwaar is. Alles alleen met 2 kinderen is heftig. Heel veel sterkte met alles!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 12:29

Oh dan mag hij toch al 'redelijk' vlot gaan revalideren, ik hoop dat dat voorspoedig gaat! Mijn vent moest destijds twaalf weken 'boxrust' en kon daarna rustig beginnen. Hij was uiteindelijk een jaar onder de pannen voor alles weer deed wat het moest. IJzerwerk hebben ze maar laten zitten, daar was geen beginnen aan.

Ik had dan nog het geluk dat ik Zanzi in pension had en dat we geen kids hebben. Dan moet je alleen met jezelf en je vent dealen en dat was op zich al pittig genoeg. Wanneer mag ie naar huis?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 12:32

Jeetje Chasey, wat een vreselijk nieuws, wanneer is het gebeurd? Wat heeft ie allemaal? Je hoeft natuurlijk niet te antwoorden, maar ja ben nu eenmaal nieuwsgierig. Ik duim echt keihard dat hij er weer helemaal bovenop komt zonder blijvende schade. Dikke knuffel iig.

Nelleke: ik heb ze helaas niet bij huis, maar wel op 5000 m2. Ik heb de afgelopen 3 weken een bak / paddock aangelegd die net klaar is (vrijdag). Ik voer op een verhard stuk en we mesten 1 x per dag uit. Ik heb wel drainage aan laten leggen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 12:56

CHasey, heel veel sterkte. Het zal pittig zijn de komende tijd. Hier zelfde een beetje qua verdeling van taken en zoals we nu staan, zou ik het ook met de mest niet redden zonder mn man. Maar als je moet, dan moet je. Heb je wat hulp of bekenden in de buurt?

Nelleke en Lynn, wat ik wel merk is dat die van ons paadjes maken. Wij hebben een bestraat plein, dan een breed zandpad, daarna de grote zandpaddock en dan van links en rechts de track om het weitje. Maar op de zandpaddock en de track hebben ze hun eigen paadje erin gelopen. Nu is het bij mij alleen paddock, maar voor de bak zou ik dat wel los willen houden.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 13:26

Hier zien we idd ook goed waar ze vaak lopen, daar is het gras weg en de boel goed aangelopen.
We hebben wel alleen weides en geen paddock of bak. Als we ooit een bak hebben zal dat eerder gewoon een afgezet stuk wei zijn dat al dan niet losgewerkt is.