Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
[***] schreef:2 weken. Hij staat in de bak, krijgt alleen hooi en 2x per dag een zakje buut. Hij is op dit moment iets verbeterd, maar nog lang niet goed. Hij is overigens op alle 4 zijn hoeven bevangen. Dierenarts is elke week geweest. Maar geeft ook aan dat het een langdurige kwestie kan zijn. Als hij deze week niet verder verbetert laat ik foto's maken.
Hilary schreef:Oei, hopelijk valt het met Beau mee. Is hij weer op hetzelfde been kreupel? Niet toevallig op het andere been (door overbelasting oid)?
belle_boef schreef:Wat asociaal mountainbikers op ren ruiterpad. Moet je eens andersom doen, krijg je de wind van voren.
Wat een brutale shet. Je zou nog gaas kunnen proberen. En anders een grasmaaier?
Lynn_Nikita schreef:Ik heb gisteren ook 15 km buiten gereden alleen bleek er in "ons"bos ook een mountainbike toer te zijn, een aantal van hun zijn onderuit gegaan met bijna botsingen in scherpe bochten, tja, het is ook ruiterpad en ik heb geprobeerd ze zo goed als kon te ontwijken maar ik weet ook niet over welke paadjes ze gaan en ze vlogen echt met tientallen tegelijk voorbij. Uiteindelijk maar 1 km langs een drukke weg gereden om ze in elk geval voor een deel te ontwijken
Hilary schreef:Lynn_Nikita schreef:Ik heb gisteren ook 15 km buiten gereden alleen bleek er in "ons"bos ook een mountainbike toer te zijn, een aantal van hun zijn onderuit gegaan met bijna botsingen in scherpe bochten, tja, het is ook ruiterpad en ik heb geprobeerd ze zo goed als kon te ontwijken maar ik weet ook niet over welke paadjes ze gaan en ze vlogen echt met tientallen tegelijk voorbij. Uiteindelijk maar 1 km langs een drukke weg gereden om ze in elk geval voor een deel te ontwijken
Stond het nergens aangegeven dan? Bij ons is één keer per jaar een toertocht die over allerlei paden gaat waar MTB'ers normaal niet mogen komen; ze vermijden wel zoveel mogelijk de ruiterpaden, maar er hangen van te voren al bordjes in het bos wanneer de tocht is. Zonder aankondiging zou ik ook not amused zijn; dan kun je je niet eens voorbereiden op een leuk middagje oefenen op MTB-passeren met de jonge pony
Maartje_M schreef:Klinkt als een spannende rit dames!
Fijn [***], een schuilplekje!
Wij zijn bezig ons toekomstige land in te delen, valt niet mee met een man met de ballen verstand van paardenHuidige stand:
[ [url=m/ASCklK.png]Afbeelding[/url] ]
Bij de gele pijl is de stal, daar komen 2 of 3 boxen en een inloop gedeelte zodat ze altijd droog kunnen staan. Het groene wordt paddock/winterweide. Dat moeten ze nog even kapot lopen zodat ze er altijd op kunnen. Cheetah heeft ppid dus ik hoop dat er niet te veel gras op blijft staanDan de 2 blauwe stukken worden weide, maar die ga ik voorlopig helemaal nog niet afzetten en staan alleen op de tekening omdat mijn man daar maar over bleef zeuren haha. En oranje is de bak, die ligt nog op 2 plekken want daar hebben we nog ruzie over
Azmay schreef:De rit gisteren was een combinatie van een ongetest nieuw hoofdstel systeem, een eigenlijk absoluut paard ongeschikte route en flink pech betreft de onverwachtte prikkels. Voelde me er toch echt belabberd over en was er gisteren helemaal klaar mee. Tegen mijn vriend geroepen dat ik ze maar beide op marktplaats ga gooien
Net toch maar even beide paarden aan de hand gepakt en flink onder handen genomen, na wat gedribbel en 101 correcties konden ze waarempel beide wel stil staan zonder extra pasje en hun hoofd draaien zonder achteruit te lopen. Ergens weet ik wel hoe het moet maar het is zo vermoeiend. Hoop dat ik dit doorgezet krijg in het dagelijkse leven want ik merkte vanmorgen al dat ik automatish voorrang geef als er een paard de stal in loopt en ik moet er uit.