[INFO] Slowfeeders

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 16:28

Maartje1990 schreef:
Hoe heb je het vastgemaakt dat het schuift dan? Hier ook gladde buis maar zit perfect

1 touw door de mazen en daar dan weer een doorheen om de buis, maar door de hoeken blijven ze hun neus steken en als ik niet uit kijk heb ik daar enorme gaten. Bij het maken staat alles mooi aan gesloten en strak in de hoek.

Afbeelding

Nu zou ik graag gewoon een paar touwen spannen tegen het morsen maar ik weet niet goed hoe. Standaard netten trekken ze enorm makkelijk kapot.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 16:33

Vast een vraag die hier al meer gesteld is, maar krijgen jullie paarden geen kaak/nek en/of rugklachten van het eten uit een hooinet ?

DubbelFun

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 16:44

Nee en ze eten er al járen uit :D
Ze houden hun hoofd weer recht als ze een plukt te pakken hebben en ze staan wisselend rechts of links voor een net.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 16:57

Ah! Wij hebben het anders vast. Zie foto: blijft perfect zitten en zo is de spanning verdeeld

Afbeelding

Detail

Afbeelding

Edit: bij equiculinair kun je een extra sterke bestellen

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:32

Maartje1990 schreef:
Ah! Wij hebben het anders vast. Zie foto: blijft perfect zitten en zo is de spanning verdeeld

[ [url=m/IDWx20.jpg]Afbeelding[/url] ]

Detail

[ [url=m/5eQJ2Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi rijgsysteem Maartje :j .

dakalan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:35

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:37

Maartje1990 schreef:

[ [url=m/IDWx20.jpg]Afbeelding[/url] ]

Detail

[ [url=m/5eQJ2Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wilde ik eigenlijk ook maar daar was het net toch net niet groot genoeg voor.

Dat loopstal systeem is ook wel mooi maar dan denk ik niet dat ze ooit nog uit de stal komen en ze zullen dan alsnog flink brassen denk ik :+

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 19:58

Nouja als je een nieuw net gaat aanschaffen gewoon wat groter? Dan denk ik dat je dan ook van je schuifproblemem af bent

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:16

Vraagje, wij hebben 2 van die IBC vaten staan waar we hooi in doen. Hierbij zaten die stalen rekken, deze hebben we al eruit gehaald ivm beschadigen tanden e.d.
Nu willen we een frame maken waar we een aanhanger net overheen doen ipv dat rek, want zonder slowfeeder knoeien ze alles onder.

Van welk materiaal hebben jullie het frame gemaakt? Zie hier in oude topics al met cv buizen 15mm, iemand nog andere materialen? En hoe zet je het net vast? Met tie wraps lijkt me nog best scherp...

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:18

ReJo schreef:
Vraagje, wij hebben 2 van die IBC vaten staan waar we hooi in doen. Hierbij zaten die stalen rekken, deze hebben we al eruit gehaald ivm beschadigen tanden e.d.
Nu willen we een frame maken waar we een aanhanger net overheen doen ipv dat rek, want zonder slowfeeder knoeien ze alles onder.

Van welk materiaal hebben jullie het frame gemaakt? Zie hier in oude topics al met cv buizen 15mm, iemand nog andere materialen? En hoe zet je het net vast? Met tie wraps lijkt me nog best scherp...

Een paar posts hierboven staan 2 manieren van vastmaken ;)

Ik ken CV buis frames, steigerbuisframes en houten frames.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:06

ReJo schreef:

Ik heb stalen stijgerbuizen, vind het ideaal. Ik heb een frame met hoekkoppelingen dus mijn net er doorheen geregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 16:52

Ik ben opzoek naar eenvoudig te vullen slowfeeders die ook veilig zijn voor in een stal. Op dit moment krijgen mijn paarden hun hooi in een cement-ton, hooitassen zijn binnen no-time kapot, en hooinetten zijn te lastig om te vullen. Aanhanger-netten (van de action) zijn ook snel kapot helaas.

Het gaat mij er vooral om dat ze minder hooi kunnen verspillen.

Wat ik zoek op een rijtje;
- veilig te gebruiken in de stal
- (zeer) makkelijk te vullen
- prijsgunstig of zelf te maken
- duurzaam (niet snel kapot)

Wat raden jullie aan?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 17:31

Ik heb sinds een paar weken een slowfeeder van EJ. De XL versie. Geweldig ding, vind hem echt heel fijn in gebruik :).

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 18:14

Kliko?

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:49

Zeldenrust haystack heeft goede netten. Ik vind het prima vullen en doen al 7 jaar met de netten

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 00:16

Herkent iemand deze slowfeeder en weet waar deze te bestellen is? We zijn toe aan een tweede en zou graag dezelfde willen (deze is geleend maar de eigenaar voorlopig niet bereikbaar).

Afbeelding

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 00:28

Via mp onder de naam palletbox. Een bedrijf die ze heeft heet kruizinga. Alleen zelf constructie erin maken.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 00:40

Das zo opzichzslf geen slowfeeder natuurlijk... Maar kun je er wel van maken (zie mn eerdere post). Palletbox kun je voa marktplaats vaak vinden. Een net bijv via equiculinair en een frame kun je iemand misschien laten maken?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 00:47

Ik heb geen frame in de palletbox, ik heb twee XL netten van ej erin, zo passen er 2 baaltjes naast elkaar in (in de netten op zn kant) en heb ik haast geen verspil :) ik de de geperforeerde variante en dus ook geen last van water onderin oid.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 08:35

Caily schreef:
Ik heb geen frame in de palletbox, ik heb twee XL netten van ej erin, zo passen er 2 baaltjes naast elkaar in (in de netten op zn kant) en heb ik haast geen verspil :) ik de de geperforeerde variante en dus ook geen last van water onderin oid.

Zo hebben wij het ook (ongeveer).

Maar ben altijd op zoek naar meer handigheidjes dus mocht iemand een idee hebben !!
:Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 09:08

Zijn die netten van de EJ duurzaam/ gaan die goed lang mee? Op zich lijken ze me ook wel wat voor in de stal namelijk, het zou alleen jammer zijn als ze met een jaartje alweer kapot zijn..

eestheer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 09:21

Afbeelding
Ik wil zoiets gaan maken. Iemand ideeën waarvan ik het "vierkante gat" kan maken? :-)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 10:18

Ik vrees dat dat toch een zelfknutsel gaat worden. ik vind het een zeer interessant ding, jammer dat de mazen niet kleiner zijn.

eestheer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 10:30

Wil het ook zelf gaan knutselen, maar ben een beetje inspiratieloos voor de "opening"

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 10:39

Een stuk bouwstaal in een vierkant buigen....