Stro-korrels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:35

Duidelijk Veerle ;)
Of er lukraak dingen worden berekend weet ik niet..
maar ben het met je eens dat er duidelijkheid moet zijn.

@Fokfanaat;

De lijst op pag. 1 klopt allang niet meer;

* Een dealer is geen dealer meer van strokorrels,
* Een leverancier is geen leverancier meer van strokorrels
* De prijzen zijn niet correct.

Misschien tijd voor een update?

En nee...ik doe het niet weer :D

strovan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:04

mirim schreef:
overigens blijft het een natuurproduct en volgens mij houdt dat in dat er altijd verschillen zijn.

Inderdaad, stro is een natuurproduct en er zijn verschillen in diverse partijen.
Daarom dient de producent dat op te vangen via de gepaste maatregelen.
Deze maatregelen zijn o.a. :
1. aankoop spreiden over diverse aanvoergebieden
2. grote hallen hebben om diverse aangevoerde partijen te kunnen stockeren en dan uit diverse partijen een gepaste mengeling maken
3. na persen en koelen van de korrel een ruime opslag in silo zodat vele dagen productie gemengd kunnen worden vooraleer af te zakken.

Bij Strovan kunnen we een 100 tal ladingen stro zelf opslaan, en kan een 4.000 m3 korrel worden opgeslaan in silo.

Hierdoor worden natuurlijke schommelingen van het stro opgevangen.

Dit alles verklaart ook de hogere prijs

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 11:17

mauvestraat schreef:
Ik dacht dat er 19%/21% op zat, in onze sector komt het lage tarief eigenlijk nooit voor dus daar denk ik ook niet aan ;).

Hoezo komt het lage tarief niet voor? Op voer/strooisel e.d. zit allemaal maar 6% ipv 21%

Imker

Re: Stro-korrels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 11:23

Ik denk dat Mauvestraat in een andere branche/sector zit waar het hoge BTWtarief van 21% geldt.

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 12:28

Inderdaad, de sector waarin ik actief ben :j.
Ik ben ook wel actief met paarden maar niet zakelijk ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 12:56

Maar waarom is Strovan duurder?

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 15:40

Bij mn verzorgpony staat er een ander paard, die heeft ook strokorrels.. na 1 nacht is het een soort poeder wat lekker zacht is :)

strovan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 16:52

russel schreef:
Maar waarom is Strovan duurder?

Omdat we bewust streven naar goede en stabiele kwaliteit, met een verzorgde verpakking, altijd beschikbaar, en met respect voor onze handelaars/verdelers, en met respect voor onze leveranciers., en met respect voor onze klanten.

En velen zeggen ons dat we niet de duurste, maar de goedkoopste zijn als ze rekenen per periode.

Het vraagt meer inspanning om nieuwe klanten te maken, maar gelukkig verliezen we weinig of geen klanten. En velen worden klant door mond aan mond reclame.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 17:42

En zo spreekt ieder voor eigen parochie :D

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 17:45

strovan is wel hard omhooggegaan met de prijs terwijl de stroprijzen toch flink gezakt zijn.

strovan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 09:30

mirim schreef:
En zo spreekt ieder voor eigen parochie :D

Een goede parochieherder neemt ook de verloren schapen op, dus wie eens zondigt mag altijd terugkomen

strovan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 09:33

fokfanaat schreef:
strovan is wel hard omhooggegaan met de prijs terwijl de stroprijzen toch flink gezakt zijn.

als je wilt dat het stro goed opgeraapt en bewaard wordt, dan moet je een korrekte prijs betalen, en die prijs geef je door voor de oogst, niet er na.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 09:51

Ik denk eerder dat er te veel tussenpersonen zijn die samen een prijsafspraak hebben gemaakt, er komt nl prachtig stro uit het buitenland wat daar geen drol kost......en evenzo goed verwerkt kan worden.

Alles met paard is op hol geslagen....

Ik betaal ook nog steeds 50 voor een wikkel, goed spul, zeker wel en omdat ik nog geen boer heb gevonden die zijn gras ook nog even wat langer laat liggen en even wat beter laat wikkelen, zit ik aan een wikkel van ong250 kg voor zoveel geld.....op hol geslagen! Maar wel kassa voor dee kerel...

Strovan doen jullie niet ten onrechte of julle alleen het juiste hebben?

Toen Strovan nog niet was van de leverancier van nu kostte het toch echt 50 euro minder...

Jullie zijn gewoon duur maar om dan meteen andere merken steeds de grond in te praten, vind ik gewoon niet sportief.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 10:02

strovan schreef:
fokfanaat schreef:

als je wilt dat het stro goed opgeraapt en bewaard wordt, dan moet je een korrekte prijs betalen, en die prijs geef je door voor de oogst, niet er na.

paar jaar terug zaten jullie kwa prijs toch ene heel stuk lager, neem aan dat het toen toch ook goed opgeraapt en bewaard werd.

strovan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 10:54

fokfanaat schreef:
paar jaar terug zaten jullie kwa prijs toch ene heel stuk lager, neem aan dat het toen toch ook goed opgeraapt en bewaard werd.

naast stro zijn er de kosten van energie, transport, lonene, verpakking

strovan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 11:03

russel schreef:
Strovan doen jullie niet ten onrechte of julle alleen het juiste hebben?

neen, want er zijn mensen die inspelen op de vraag naar goedkopere korrels met andere eigenschappen.
Qua logistiek kan ik geen 2 soorten maken, dus ik beperkt me tot onze huidige kwaliteit.
En zelf importeren en/of verdelen voor derden doe ik niet

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 11:21

Het moet mij van het hart dat ik de toonzetting in dit topic de laatste tijd minder prettig vindt. De inmenging van leverancier/producenten/etc lijkt meer dan voorheen en de gebruikservaringen komen minder aan bod. Wat mij betreft geen verbetering.
Als nieuwe bezoeker van dit topic zou je bijna niet meer durven te melden welk merk je gebruikt omdat er, in mijn ogen, 2 kampen ontstaan van de meest gebruikte korrels. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn geweest van dit topic? Net zoals voer; de ene voert Havens, de andere Pavo en de derde weer Subli of iets anders. Daar doe je toch ook niet zo moeilijk over? Laat een ieder in z'n waarde.

Behalve het gebruikte merk komt er bij gebruik van strokorrels, net zoals bij iedere stalbodem, veel meer kijken; stalgedrag van het paard, buiten of binnenstal, aantal uren op stal, vochtigheid, factor mens etc etc.

Zullen we het proberen om gezellig te houden en wat mij betreft hoeven de leveranciers/producenten etc zich niet bij elk wissewasje geroepen voelen om zich direct te melden en, heel storend, suggestief te zijn over concurrenten.

Zo, ik heb mijn zegje gedaan -:) ;).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 11:33

Ik snap je gevoel erbij, maar ben het er toch niet helemaal mee eens. Iedere producent / verkoper kan hier reageren, en ook iedere gebruiker of iedereen met vragen.

Ik vind het een grote meerwaarde als de producent 1 en ander kan verduidelijken, juist goed om te lezen wat bvb. Strovan zegt :j

Ik lees eigenlijk ook weinig "suggestief zijn over concurrenten" ? :)

Wat ik lees is gewoon een uiteenzetting / uitleg over waarom Strovan het doet zoals ze doen, en een uitleg waarom ze het zo doen, en een uitleg over het ontstaan van het kostenplaatje.

Ik als "gebruiker" vind dat wel nuttige info eigenlijk, dat een producent om bepaalde redenen bepaalde besluiten neemt en dat die besluiten de verklaring zijn voor een hogere prijs....want dan wordt het allemaal wat transparanter :)

Info van de producenten over het ontstaan van hun product is minstens zo veelzeggend als info van gebruikers.

Dat er momenteel weinig gebruikers-posten geplaatst worden dat lijkt me ook niet echt het gevolg te zijn van meer producenten-posten eigenlijk.... gebruikers hebben momenteel blijkbaar niet zoveel nieuws te vertellen...en wel wat vragen. Dus dan is het toch alleen maar fijn als producenten daar op (kunnen) reageren :)

FriesRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 11:42

Zou ik mogen vragen wat jullie onder de strokorrels hebben dus echt de vloer van de stal. Ik zit telkens met het probleem dat het veel te nat wordt.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 11:43

Ik heb vochtdoorlatende matten onder de strokorrels..
Ik heb hetzelfde probleem! Het is heel snel nat..

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 11:58

Ik heb aan de voor- en achterzijde 1 meter beton en tussenin planken met daaronder een kelder van 2 meter diep. De planken nemen dus een oppervlakte in van 3x1 meter en ondanks deze goede afloop is ook mijn stal heel snel kleddernat/soppig. Dit geldt voor al mijn stallen. Eerder geen probleem gehad met strokorrels, het is voor het eerst dat ik dit merk gebruik.

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:58

Ik heb in sommige stallen doorlatende rubber matten liggen, andere met niet doorlatende rubber matten en ook een aantal gewoon alleen beton. Ik merk geen verschil in bodem. Alle paarden staan er netjes en droog bij, alleen bij sommige gooi ik er veel meer in dan bij andere.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:14

Sjarett: Mag ik vragen wat dan veel meer is? Ik weet dat niet alle paarden hetzelfde zijn, maar alle verkopers adviseren ongeveer hetzelfde. Hoeveel zakken strooi jij bijv. per week bij en met hoeveel zakken ben jij begonnen?

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 19:14

Ik begin meestal met een zak of 5 a 6. Maar na een week gooi ik er al bij omdat ik van een lekker dik bed hou. Ik maak de korrels nooit nat en heb nog geen paarden gehad die ervan bleven eten.
Het zijn boxen van ongeveer 10m2.
De schone paarden krijgen een zak per week en ik heb er eentje (die nu ook van de korrels af is) daar kon ik wel vier zakken per week in gooien en het bleef een vieze boel in die stal.
Af en toe gooi ik er eens twee zakken in en dan staan ze de volgende dag in een hele fijne lichtgekleurde box.

FriesRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:48

Ik heb een box op een betonne vloer. Maar ik zit heel vaak en vooral snel met erg natte plekken.