Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 17:43

Leuk, paarden familie! Ik ben helaas echt de enige hier op bonus dochter na.

Kijk bob nou:

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 18:39

Hij kijkt wat onwennig, maar wel braaf :)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 19:11

Oh wat knap al!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 20:25

Hier vandaag vanaf 12 uur flinke regen. Zit nu al 16 mm in de regenmeter. Morgen lekker warm en nog een paar stevige buien hier in het Noord Westen *\o/* *\o/* *\o/* , lekker hoor voor mijn grasland!

Ik denk dat ik het morgen kan horen groeien!

Bob is braaaaaaf +:)+

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 20:29

Wij hadden zo’n lekker regentje, zo een die gewoon opgenomen kan worden door de bodem ipv zo’n hoosbui waarbij het water zo wegspoelt. Lekkah <3

Go Bob!

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 21:30

Hier alleen wat miezer, natuurlijk begon het net toen ik de mest weg ging brengen en daarna toen ik buiten was om wat in te laden. Maar eigenlijk is het dus al de hele dag droog. De eerstvolgende regen staat nu voor dinsdagavond gepland. En morgen 26-28 graden, arme paarden.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-21 21:51

Ik heb echt alweer teveel water gehad. Gras groeide hier al goed. Buitje was goed maar nu 2 keer de regenmeter vol gehad. Plassen in de bak, delen van sommige weides en het pad weer glibberig.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 22:27

Olympia96 schreef:
jaaa de Ombudsman (dat was ‘m). We hebben sinds kort een rechtsbijstandverzekering. Ik meende dat de regel was dat de kwestie niet begonnen mocht zijn voor je de verzekering afsloot. Zoiets?

Ik ga een chronologisch verhaal in elkaar zetten. Sowieso voor de ombudsman en ook voor de verzekering.

Het geeft een gevoel van machteloosheid dat zo’n grote overheidsinstantie gewoon nee zegt tegen hulp. Bijna alsof je er niet aan hoeft te beginnen. Aan de andere kant is het juist die oneerlijkheid die de pitbull in mij bovenhaalt.

Ohhhh Akshay wat een nare toestand!! Vréselijk!
Blij dat je het kan navertellen.

Leuk nieuwsje: *\o/*

[ [url=m/avSgMR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Onze zwerver heeft geen eigenaar (nou ja wel, maar die heeft hem niet opgeëist), geen kattenaids, is ‘geholpen’ en gechipt. En ligt nu te herstellen van een ontsteking in zijn pootje. Hopelijk kan ik hem begin volgende week ophalen uit het asiel.

Hebben besloten om hem een tijdje in huis te houden. In een aparte kamer met toegang tot de ren buiten (die we maar weer eens gaan opbouwen haha). Zodat hij hopelijk snapt dat hij bij ons hoort en kunnen de andere twee diva’s aan hem wennen. Daarna mag hij weer kiezen wat hij zelf wil (buiten zwerven of binnen slapen).

Wat fijn dat jullie hem een fijn en veilig huisje geven <3

Wat betreft je zaak (klinkt best rot of fout) op dit moment liggen dit soort organen onder een vergrootglas omdat er na de affaire bij de belastingdienst toch wel is gebleken dat de menselijke maat weleens mist. Ik hoop dat je rechtsbijstand of de ombudsman wat voor je kan betekenen. Heb je wel al een officiële klacht ingediend?

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 22:31

greendragon schreef:
DP, wat een knappe hond!!
Olympia, Die mag nog wel wat vrolijker gaan kijken, maar het zal niet niks geweest zijn wat ie nu heeft meegemaakt de afgelopen tijd.. Fijn dat ie een mooi nieuw huis krijgt!
Akshay, eigen veiligheid eerst.. Wel even ademhalen nu. Zal wel enorm schrikken zijn. Er staan ook veel camera's op de weg zelf, dus dat kan misschien ook nog wel helpen. Gelukkig stond er geen paard in. Heeft de kast het wel 'overleefd'?

Voor de mensen met honden...
Wat doen jullie met hondenpoep in de wei? Mijn kleine schattige asielhondje is nu zo'n twee maanden bij ons. Ze vindt het heerlijk om in de wei rond te struinen, lekker snuffelen, rennen... Maar ik zie haar ook wel eens een bruin hoopje neerleggen. Halen jullie die weg? Of gewoon laten liggen en laten vergaan?
En als je het opruimt? Gooi je dat dan ook op de mesthoop of toch in de kliko? Ben erg benieuwd..

Verder heb ik het erg druk op het werk, dus lees wel mee. Hier was ook niet veel te melden. Tot eergisteren dan...

Liep mijn oude merrie ineens als een malle te zwalken. -O- Echt bizar. Sleepte met haar voorvoet over de grond, Achterbeen aan die kant stapte steeds sloom en een beetje voor haar andere achtervoet in één lijn. Ze kon niet rechtuit lopen.. Schrok me een hoedje.
Dus DA gebeld. Alles bekeken en gevoeld. Was geen TIA of typische ataxie, hij had dit nog niet eerder gezien. Zat ie op gegeven moment in haar voorknie te knijpen; had ie bijna paar tanden in zijn rug...

Ze is waarschijnlijk gevallen of haar knie gestoten. Die zwelling heeft een zenuw afgeklemd, waardoor ze haar voorvoet niet meer goed kon besturen, of geen gevoel meer gaf. Wat ze probeerde te compenseren met haar achterlichaam. Tenminste dat is onze verklaring. Zeker weten doen we het niet.

Ze heeft door oude blessures altijd dikke knieën, dus de zwelling viel niet op en zat een beetje achter de normale verdikking. Corti gehad, pijnstilling erbij en afwachten. De volgende dag liep ze al weer een stuk beter gelukkig. En nu zien we er niets meer van.
Ben wel blij, want ik was even bang dat het klaar was met haar...
Iemand ook zoiets meegemaakt?

Och jeetje, wat schrikken zeg.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 22:58

Dubbelfun, mooie lamp.

Robijntjah, knap paard zeg <3

Ik ben klaar met de regen, ik hoop echt op droger weer, als dit zo door gaat zijn we twee maanden verder met de bak en het land. Ik had ergens de hoop dat de pony’s eind vd zomer nog het land op konden.

Ik ben al een tijdje op zoek naar een betaalbare mini tractor maar dat is ook roofgoed. M’n vriendin zei van de week nog ‘ja je moet er tegenaan lopen’, kennelijk loop ik er steeds langs of zo :)) . Ik hoop dat ik snel wat kan vinden, ben er klaar mee om steeds met een hark door de paddock te gaan :=

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 08:22

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 08:26

Kojack wat is je budget voor een minitrekker en wat moet 'ie kunnen? Je hebt ook ruwterreinmaaiers (evt met 4WD) die misschien ook wel aan je eisen voldoen en een stuk goedkoper zijn.

Bianca, ik heb nog nooit ergens gezien waar het echt goed werkt met die platen. Uiteindelijk verdicht het zand in de platen ook alleen kan je dat niet zo makkelijk lostrekken met een sleep of frees. Dus op korte termijn is het altijd wel mooi maar op lange termijn zie ik vooral veel zwembaden ervan.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-21 08:57

biancaaaa schreef:
Wat knap van Bob!

Hier wederom echt nauwelijks regen gehad.

Heeft iemand toevallig ervaring met paddockplaten/roosters als basis voor een rijbak-paddock? https://paddockplaatshop.com/paddockplaten/

Als je er een rijbak mee wil maken moet je goed uitzoeken welk zand je er in doet. Indd omdat het wel verdicht. Daarnaast wil je niet een hele harde bodem vermoed ik. Dan met er nog een beste laag zand bovenop die rooster. Die moet wel weer goed verdeeld na enige tijd.
Als rijbak moet en een goede gladde ondergrond de rooster.

Ik denk dat als je al die investeringen bij elkaar op telt je schrikt van de kosten en er een betere optie wel is. Tenzij je de bodem niet mag keren en echt naar boven toe moet werken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 08:58

Ik heb ook zo mijn bedenkingen bij die roosters. Zeker in een paddock waar nog al eens rare capriolen worden uitgehaald. Als die roosters bloot komen te liggen kunnen ze behoorlijk glad worden en bij rare acties kunnen ze er goed op onderuit gaan lijkt mij.

Het was net -toen ik de deur uit gang om te voeren- als of je in een warme deken liep.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 09:04

Dat laatste inderdaad belle_boef, waarschijnlijk mogen wij niet graven en dus “omhoog” werken op de bestaande laag. Moet wel zeggen dat we afgelopen winter wellicht ook 2 weken echt slechte bodem hebben gehad. Zitten op hoge bosgrond, omringd met sloten en ook nog stuk hoger dan de buren.

Rijbak moet ook bij slecht weer als paddock gaan dienen. Nu zag ik op hun site dat ze die roosters dus ook gebruiken voor aanleg van rijbak/longeerton, vandaar mijn interesse in ervaringen.

Maar lees dat ze niet zo positief zijn?

Het weer is echt bizar! Hier werd het gisteren rond 17:00 18 graden na hele dag 15 graden en wind. Vandaag 27 als ik buienradar mag geloven...

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-21 09:09

Ik ben wel positief over de rooster als verharding op mijn pad. Maar met veel regen ligt daar wel modder op. Enige voordeel is dat ik niet wegzak en een egale ondergrond heb.

Als rijbak zou ik dat niet doen.

Als je enkel omhoog mag werken zou ik me om nattigheid niet zo’n zorgen maken. Derderangs de droogte. Water gaat maar het laatste punt.
Dan kan je eerder kijken naar doek wat je er tussen doet zodat grondlagen niet mengen. Echter is dat weer een risico met graven.

Kan je niet eens kijken bij de verkoper hoe zo’n rijbak er uit ziet, voelt en zich houd

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 09:17

Hier ook al warm, ga eerst maar even rijden...

Geen ervaring met roosters hier

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 09:49

belle_boef schreef:
Ik ben wel positief over de rooster als verharding op mijn pad. Maar met veel regen ligt daar wel modder op. Enige voordeel is dat ik niet wegzak en een egale ondergrond heb.

Vanwege die verharding heb ik langs de zijkanten van de PP-paddock vloerbedeking liggen. De paarden kunnen er op lopen als ze geen natte voeten willen en ik kan altijd makkelijk met de kruiwagen mijn ronde doen :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 09:55

Jemig wat een temperaturen al, heerlijk! Ik ga ook zo rijden. En.... ik heb een rat gevangen in de kippenren. Had laatst een filmpje geplaatst alleen is deze kleiner..... oeps, jonkie ervan?.... hoeveel zitten er nog?
Benieuwd hoeveel ik nog ga vangen

Ik heb alles bijgelezen maar niet alles is blijven hangen.
Hoop gedoe met water en land, wat erg dat ze zo moeilijk doen, kan toch niet dat jullie met de puin blijven zitten en niemand iets doet?

Bob is onder het zadel
een zwerver wat een nieuw huis heeft gekregen
en verder is mijn hoofd een zeef
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 09-05-21 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 09:57

Maar die ene heb je toch maar mooi alvast :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 09:58

DubbelFun schreef:
Maar die ene heb je toch maar mooi alvast :)

:D

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 11:25

biancaaaa schreef:
Wat knap van Bob!

Hier wederom echt nauwelijks regen gehad.

Heeft iemand toevallig ervaring met paddockplaten/roosters als basis voor een rijbak-paddock? https://paddockplaatshop.com/paddockplaten/

Ik heb ze in een longeerbak gezien op pensionstal. Dat was uiteindelijk niet heel goed drainerend meer nee, maar was ook niet correct aangelegd. Wat ik lees is dat je ze hoort te vullen met grind voor de drainage en daarna 10cm zand voor een rijbak. Al met al vond ik het vrij prijzig worden en hebben wij besloten eerst de grond te keren en te kijken hoe dat zich houdt. Ik gebruik ze hier wel als gras rooster/ half verharding zodat ik geen weiland hoef op te offeren en de smid nog wel bij stal kan. Dat werkt vooralsnog prima.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 13:00

Net terug, kort rondje. Veel vervelende vliegen en Boon had het warm, maar toch een paar kleine galopjes gedaan en geen hoest meer. Dus hooi nat maken werkt !

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 13:12

Brave bob!

Hier ook alsof je in de vlindertuin van Blijdorp ben als je naar buiten stapt.
De kuikens ook uurtje buiten gehad voor het eerst
Afbeelding

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-21 13:16

Hier ook van die nare vliegen.
Ik heb weer een stuk weide uitgezet zodat ze er op kunnen.