Wij bosmaaieren zelden, alles wordt regelmatig gesproeid tegen onkruid, onze brandnetels ook, wanneer die beginnen groeien eens besproeien, dan gaan ze weer dood, handig

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Wendy schreef:Ik sta normaal gesproken om kwart over 7 op, ben voor half 8 bij de paarden (eerst kat voeren), heb ze tegen kwart voor 8 gevoerd en buiten staan met hooi. 5 voor 8 vertrek ik naar mijn werk.
Ik ben geen ochtendmens
Djeenie schreef:Mijn paarden eten ze niet op, dus moet ze wel doodsproeien, zie me nog niet elke week op pad gaan om die krengen met de hand uit te trekken, word dan telkens gepriktNeen, ik ben blij met mijn onkruidbestrijding, dan houd ik een mooie paardenwei over die niet overwoekerd wordt door onkruid
Heb geen andere dieren lopen die het onkruid opeten, zou ook een mooie oplossing zijn
Tinky12 schreef:[***]....hebben ze geen last van hoor.Die van mij eten ze vers of gedroogd,maakt ze niet uit.
Vooral het jonge blad vinden ze lekker.
Brandnetel is erg voedzaam,vol vezels en bloedzuiverend.De jonge toppen zijn ook erg lekker in de salade of ommeletJe hoeft niet bang te zijn voor de prik als je ze zelf eet
Tinky12 schreef:Juval...is je pony staatsgevaarlijk dan? Wat ondoordacht om de andere paarden zonder overleg 24/7 buiten te doen en je pony over de zeik op stal.Ik snap dat soort dingen nooit zo goed
Maar er zijn zat pony's te vinden,weet niet wat je eisen zijn...
Tinky12 schreef:Taar....ik heb 8 paddocks van 20x12.In het begin is het strookbegrazing en naarmate het jaar vordert worden de stroken breder.Uiteindelijk krijgen ze het hele stuk.
Voordeel vind ik dat als een paddock "gebruikt is"deze rust krijgt totdat alles gebruikt is.Krijgt dus minimaal een week rust.
Als ze nu al zo dik worden zou ik wachten met het uitbreiden van uren,gras is nu zo vreselijk voedzaam.
Tinky12 schreef:Taar....ik heb 8 paddocks van 20x12.In het begin is het strookbegrazing en naarmate het jaar vordert worden de stroken breder.Uiteindelijk krijgen ze het hele stuk.
Voordeel vind ik dat als een paddock "gebruikt is"deze rust krijgt totdat alles gebruikt is.Krijgt dus minimaal een week rust.
Als ze nu al zo dik worden zou ik wachten met het uitbreiden van uren,gras is nu zo vreselijk voedzaam.
Kirrr schreef:Hoeveel paarden zet jij dan per paddock?
Ik ben er ook nog niet helemaal uit hoe we het gras gaan verdelen..