Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 15:43

mcjv schreef:
Ik wil hem idd echt vast maken in m’n kast dus die verplaatsbare zijn niet handig.

@capriootje: thanks voor de tip, ik ga gelijk even Zoetermeer stalken want daar woon ik om de hoek :)

De kroo Ruitersport verkoopt die ook!
https://www.dekroo.nl/products/stubbs-zadeldrager-retro

Anoniem

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 15:57

Ik moet even tips hebben om m'n kast praktisch in te delen. Ik zie zelf door het bos de bomen niet meer

Ik moet het ook even uitzoeken eigenlijk zadel staat te koop, dus hopelijk die binnenkort weg dan is er iets meer ruimte. Kast is van stal dus kan niet zomaar van alles veranderen.

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 16:50

Haal hem helemaal leeg. Geef/gooi weg of verkoop wat je niet meer gebruikt en ruim dan de kast opnieuw in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 17:14

DubbelDun schreef:
Haal hem helemaal leeg. Geef/gooi weg of verkoop wat je niet meer gebruikt en ruim dan de kast opnieuw in.

Dat heb ik dus laatst gedaan. En dan krijg je dit. Alles in de kast word inprincipe gebruikt. Alleen de indeling word ik niet vrolijk van hahaha

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 17:18

Tja, dan is je kast gewoon te klein (of je hebt teveel spullen :D )
Als het niet jouw kast is dan zie ik ook geen mogelijkheid om het handiger in te delen. Alles lijkt al een logische plek te hebben.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 17:42

Marije_1997 schreef:
DubbelDun schreef:

Dat heb ik dus laatst gedaan. En dan krijg je dit. Alles in de kast word inprincipe gebruikt. Alleen de indeling word ik niet vrolijk van hahaha

Voor hoeveel paarden is dit dan? Aangezien ik met niet kan voorstellen dat je zoveel spullen op stal nodig hebt voor eentje.

Er liggen al iets van 4-6 dekjes in de kast boven het zadel, in principe kunnen dat er ook 1 of 2 zijn. Dan zou je op die bovenste plank ook je dekens kunnen bewaren (al heb je nu denk ik geen dekens op met dit weer? Dus misschien thuis bewaren?) En heb je alweer 1 vak leeg. Ik zie ook een hele bak staan met beenbeschermers, maar ook bij die geldt dat je maat met één paar tegelijk kan rijden natuurlijk. Dus daar zou je met één of twee sets ook voldoende aan hebben

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 17:44

wendely schreef:
mcjv schreef:
Ik wil hem idd echt vast maken in m’n kast dus die verplaatsbare zijn niet handig.

@capriootje: thanks voor de tip, ik ga gelijk even Zoetermeer stalken want daar woon ik om de hoek :)

2 lossen boven elkaar hangen geen optie?

Ja zal wel moeten haha. Ik ga nu twee losse kopen, ik ga niet wachten tot december. :+

Ik ga met mavantos mee over de bovenstaande kast. Als je er ruimte voor hebt kun je meerdere spullen op stal bewaren in plaats van thuis, maar bij jou lijkt het me praktischer als de kast wat meer ruimte krijgt.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 17:49

Ik heb ook een aantal seizoen spullen en dekens thuis in een tuinkussens box. Heeft wat lucht in de kast en is hierdoor stuk overzichtelijker :j

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 17:59

Ik heb een ladekastje van de action in m'n kast staan onder m'n zadel. Daar zitten m'n peesbeschermers in. En idd wat je lange tijd niet gebruikt thuis leggen zoals winter/zomerdekens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 19:06

mavantos schreef:
Marije_1997 schreef:

Voor hoeveel paarden is dit dan? Aangezien ik met niet kan voorstellen dat je zoveel spullen op stal nodig hebt voor eentje.

Er liggen al iets van 4-6 dekjes in de kast boven het zadel, in principe kunnen dat er ook 1 of 2 zijn. Dan zou je op die bovenste plank ook je dekens kunnen bewaren (al heb je nu denk ik geen dekens op met dit weer? Dus misschien thuis bewaren?) En heb je alweer 1 vak leeg. Ik zie ook een hele bak staan met beenbeschermers, maar ook bij die geldt dat je maat met één paar tegelijk kan rijden natuurlijk. Dus daar zou je met één of twee sets ook voldoende aan hebben

Eummhh ik heb er maar 1 die ik momenteel niet eens kan rijden haha. Maar thuis kan ik niets kwijt. M'n ouders zijn daar wat moeilijk in en m'n auto is te klein er voor. Peesbeschermers heb ik maar 2 setjes van. Dus lijkt meer dan het is.

Maar wil het dus praktisch indelen. En heb ook nog lang niet alles verzamelt wat nodig is (inmiddels wel veel, ook qua therapeutische beschermers coolgels etc.)

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 21:25

Ik zoek denk ik een speld in een hooiberg.

Wij zijn opzoek naar (plastic) opbergboxen van 65x65 en ong 20 tot 40 cm hoog.

Het is om dekjes in te doen.

Wie weet waar we die kunnen vinden of heeft een andere oplossing?

Hout wordt te zwaar aangezien het op ong 2.10 hoog komt te staan

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 21:36

Zijn van die dekjes tassen geen oplossing? Je hebt de van Harry’s horse maar ook van Ikea bijv. Als het om muizen gaat is dat niet voldoende helaas.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 22:27

Maaike_Kealy schreef:

Al bij de action gekeken? Ik heb daar opberg boxen gehaald voor dekjes!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 23:09

Veulen84 schreef:
SillyB schreef:
Dat snap ik dan ook weer niet, ik ben niet heel overdreven qua dekjes en heb maar een paar beenbescherming per paard. Maar voor 2 paarden heb ik 3 zadels (ja oké) met ieder 2 dekjes per zadel, 2 poetssetjes en dan longeerspullen + hulpteugels, je eigen cap-laarzen-handschoenen, en nog een plank verzorgingsmiddelen, en grote bak reservespullen (dekensingels, musketonhaken dat soort dingen) dan red ik bovenstaande toch ook echt niet hoor.

Ik zal vanmiddag eens een foto maken.

Heb gewoon 2 zadels, 3 hoofdstellen, 6 dekjes, 1 poetskist, een half miljoen wasspullen (schimmels), reservespullen, longeerspullen, voer en m'n eigen cap enzo. Enige wat ik niet heb er in is laarzen. Maar dat zal het verschil niet maken.

Was het gisteren even vergeten:

Afbeelding

Onderin zit mijn voer. Recht een randje dat niet op de foto staat. Daar liggen pionen en verhogers voor balken. De 3 vakken links op mijn foto staan vol verzorgingsproducten (eerste rij voor het paard, tweede voor tuig en voeten, derde voor mij en wat hogere flessen). In het midden 2 zadels en een poetskist. Rechts aan dat tussenwandje 5 hoofdstel haken. 3 met hoofdstel en 1 met halsters. Vakje rechtonder bevat longeerspullen en daarvoor peesbeschermers. Daarboven achterin vliegenspul wat nu even niet in gebruik is. Daarvoor 2 bakken met voedingsupplementen. Boven ehbokist en nog wat voedingssupplementen (liggen normaal achter m'n poetskist, maar vak was leeg).
Op de bovenste plank achterin 2 hooinetten voor reserve, daarvoor blauwe bak met allerlei reserve rommeltjes. Emmertje met was spullen die nat zijn geweest en sponsen enzo. Rechts stapel dekjes (nu half leeg ivm wasdag. Maar er passen er 5). M'n cap hang ik normaal aan een zadelsteun en m'n chaps gaan over een zadel.

Enige wat ik daarbuiten heb is 2 natte dekjes buiten mijn kast aan de zijkant + 1 zweetdeken. En een grote kist met dekens erbovenop.

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 12:46

kusvoorjou schreef:

Niet waar ze in passen zonder op te vouwen en dat doe ik liever niet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 12:53

Maak ze zelf met kanaalplaten.

ogidni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 12:55

Maaike_Kealy schreef:

Misschien dat dit wat is: https://www.ikea.com/nl/nl/p/samla-bak- ... s69871388/

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 12:57

Maaike_Kealy schreef:
kusvoorjou schreef:

Niet waar ze in passen zonder op te vouwen en dat doe ik liever niet.

Bij de ikea hebben ze bakken waar ze volledig inpassen
Is niet precies de maat die je zoekt.

https://www.ikea.com/nl/nl/p/samla-bak- ... -90102971/

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 13:27

Deze bak heeft niet de juiste maat (Bak, transparant78x56x43 cm/130 l) en vergeet ook niet dat de bakken aan de bovenkant gemeten worden en niet aan de onderkant. Dus in feite is hij daar nog kleiner.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 14:17

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 14:37

Als je de dekjes vouwt wel, maar dat wil TS niet :)

Ik heb ook die bakken van de Action, maar vind ze erg slap. De wieltjes vliegen er zo onder vandaan en ook de hoeken waar de wieltjes in zitten breken snel.
Nu moet ik zeggen dat ik er wel 15 kilo voer in had zitten :D

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 16:02

Ik heb ze in grote tas van ikea, is met rits, past ook autoband in (staat op plaatje). Zitten bij mij 6-8 dekjes in, maar ik heb ze op zolder liggen (dus weet niet hoe dat op stal houdt)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 16:30

Ik kijk mijn ogen uit hier zeg, wat een enorme zadelkasten komen hier voorbij! Ik word er jaloers van, haha.
Wij hebben op stal een vast kastje en die is ongeveer een cm of 90 breed en een ruime meter hoog. Je krijgt 1 kastje per paard. Nou past het er allemaal makkelijk in, maar ik ben ook nogal minimalistisch met paardenspullen. :+ Zal van de week eens een foto maken, want wilde m toch even uitruimen en schoonmaken komende week.

Zijn er mensen met een soortgelijk kastje? Ik ben benieuwd hoe jullie dat praktisch indelen.
Ik heb nu mijn tuig op steunen hangen, halsters ook. Peeskappen in een netje aan een haak, cap aan de zadelsteun, handschoenen daar in en dan de dekens onderop, onderlegger onder het tuig en een klein mandje met dingen als vliegenmasker, gereedschap, EHBO kit etc. :=
De twee dekens die ik heb ga ik in een kussen tas bewaren denk ik.

SandraS73

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:36

Frummels schreef:
Ik kijk mijn ogen uit hier zeg, wat een enorme zadelkasten komen hier voorbij! Ik word er jaloers van, haha.
Wij hebben op stal een vast kastje en die is ongeveer een cm of 90 breed en een ruime meter hoog. Je krijgt 1 kastje per paard. Nou past het er allemaal makkelijk in, maar ik ben ook nogal minimalistisch met paardenspullen. :+ Zal van de week eens een foto maken, want wilde m toch even uitruimen en schoonmaken komende week.

Zijn er mensen met een soortgelijk kastje? Ik ben benieuwd hoe jullie dat praktisch indelen.
Ik heb nu mijn tuig op steunen hangen, halsters ook. Peeskappen in een netje aan een haak, cap aan de zadelsteun, handschoenen daar in en dan de dekens onderop, onderlegger onder het tuig en een klein mandje met dingen als vliegenmasker, gereedschap, EHBO kit etc. :=
De twee dekens die ik heb ga ik in een kussen tas bewaren denk ik.

Ik heb ook dit formaat kast.
In de kast hangt mijn zadel met daarop de singel en het in gebruik zijnde dekje.
Onder m’n zadel staan m’n laarzen in een laarzentrekker.
Rechts van m’n laarzen heb ik bakjes met ehbospullen, buitenrijspullen, tuigpoetsspullen en een klein bakje met vlechtspullen.
Aan de andere kant van m’n laarzen staat een bakje paardensnoepjes en een zak wortels.
Voor het snoep ligt mijn cap met m’n handschoenen erin. Rechts staat mijn zweepje schuin naar achter.
Links naast mijn zadel hangen 2 hoofdstelhangers.
Aan de achterste hangt een reservehalster, halstertouw, leadrope, longeerlijn en longeerhulp.
Aan de rechterkant van het zadel heb ik drie ongebruikte haken.
Aan de deur heb ik een vakkenzak, waarin ik m’n peesbeschermers, (hand)doeken, hoefvet, zadelleer, vliegenpray en sporen heb zitten.
Dekens heb ik thuis liggen, net als alle dekjes.

dabbo19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:03

Misschien iemand die weet hoe ik mijn metalen kast kan schoon maken zit vogel poep en vliegen strond op krijg het er bijna niet af