Ufurio4e schreef:Wie heeft er van jullie een automatische hooibak. Waarbij de bak enkele keren per dag open gaat zodat ze hooi kunnen eten?
Mijn partner is er nu 1 aan het maken. Maar nu is de vraag hoe van met de bak open en hoe lang? Gaat om 2 shetten van 1 en 4.
Heb ik gehad, 8x per 24 u open.
Elke 3u voor 20-30 minuten.
Ik heb het heel bewust niet meer. Mijn Shet hield haar hoofd er in (en schuurde haar manen daarmee af)
Ze gingen veel meer bunkeren en ervoeren veel meer stress. (Want elke keer eten weg)
Ik voer nu onbeperkt hooi, wel echt getest zodat ik zeker weet dat het laag in suiker is.
Mijn pony’s werden eerst wel dikker, maar dat stopte gelukkig en ze nemen uitgebreid de tijd om te dutten.
Mocht je naast het hooi systeem nog andere opties hebben voor ruwvoer, dan zal het wel al beter gaan 
Heerlijk Lysan, misschien ligt het ook aan het weer, want mijn ene pony was ook wat frisser met mennen en onze Shet heeft een dolle bui gehad tijdens rijden met Fleur.
Vandaag heb ik Polly voor de 2e keer in enkelspan gereden, de eerste keer thuis. Dion was mee, we hadden nog een versperring.
Afgelopen zaterdag heb ik met Joep een indoor marathon in De Meern gereden hij was de kleinste van de rubriek en we zijn niet eens laatste geworden 
De bak was zwaar en het parcours lang, hij had echt alles gegeven. Ben super trots op m, volgend jaar in 2-span, Polly was dit jaar nog te jong.
Volgende maand starten we wel in deurne, in jonge paarden rubriek
Vandaag met Polly:

Zaterdag Joep, na het rijden: