Als ze groot genoeg zijn om door de paarden gegeten te worden doe ik een berichtje naar de naast gelegen pensionstal of breng ze naar de westernstal iets verderop.
manzano
Geplaatst: 11-08-22 11:48
Vriendlief heeft vandaag en morgen opeens vrij genomen om te gaan klussen.... ook zoiets Die loopt nu gras te maaien. Weirdo.
Bummer... De das is weer terug. Ploegt de wei helemaal om
boemel
Geplaatst: 11-08-22 12:22
Ha ha mijn vriend kan zo slecht tegen de warmte dat als hij hoort dat het warm wordt, hij spontaan niks meer kan
Maar gras maaien bij deze hitte is niet gezond voor het gras hoor.
Tess had een dik oog door de vliegen. Net schoongemaakt met kamille en ik heb haar het vliegenmasker van Diekke op gedaan. Ga na werktijd er snel even 1 bijhalen. En als het niet snel beter wordt, morgen even zalf halen bij de dierenarts.
Wij zijn echte fruiteters en willen ook gaan wecken. Overtollig fruit dat goed is, verkoop ik dmv ons kraampje aan de weg of geef ik af.
Slecht fruit gaat op de composthoop.
Een das in je wei Manzano? Oeps! Zou ik stiekem ook wel willen. Voor een paar uurtjes, totdat ik genoeg foto's van hem gemaakt heb. Dan mag ie weer weg
manzano
Geplaatst: 11-08-22 12:28
Ja ik heb hem dus nog nooit gezien, dus wel de lasten, niet de lusten.... dat is het stomste van alles haha.
Nou "gras".... het is meer hooi eigenlijk haha. Staat echt kniehoog langs de oprit, maar helemaal verdord.
Ik eet echt nooit fruit Ja gisteren.... een bevroren aardbei in plakjes in m'n gin-tonic
Belker
Geplaatst: 11-08-22 12:30
Een das in de wei is niet fijn.
Hier is net 6 kub hout gebracht….. Manlief is aan het stapelen. Vanmorgen Fiesta weer in het tuig gehad en die ging super. Mooi ontspannen, goed stuurbaar. Morgen de band er weer achter en dan hopelijk binnenkort de wagen erachter. Moet wel eerst het hout weg zijn anders komt de wagen niet op het erf.
Hier alleen 1 kersenboom en een hoek met pruimenbomen. De pruimen waren echt lekker dit jaar.
Respect voor de dakdekker.
DubbelFun
Geplaatst: 11-08-22 12:35
Ik heb wel eens een das gezien, zat op een paard op de hei en dacht dat er een kreupele hond liep Toen ik dichterbij kwam zag ik de specifieke kleur/tekening en dat het dus een das was. Zelfs een boswachter was geïnteresseerd in waar ik hem precies gezien had.
Weet je dat je van bevroren aardbeien en een goede blender heerlijk aardbeienijs kunt maken
@belker: heb je daar ook een net over?? (kersen)
MarjanB
Geplaatst: 11-08-22 12:37
Hier ook hooi op stam geef de paarden elke dag een stuk bij en volgende week gaat t regenen dus dan trekt t vast weer bij. Gazon is bruin maar het zal, weiger te sproeien
Kaatje had ondanks dr masker ook weer prut ogen.. baal zo! Heb nu maar twee andere vliegenmaskers besteld om uit te proberen. Maar goed met dr oogziekte is het ook gewoon erg opletten en gelijk zalf er in.
Hier wel dassen sporen en poep gezien maar verder nog niet. Wel een eekhoorn en een haas
Ik ben weer niet fit.. vannacht enorme buikpijn weer en nu voel me me belabberd. Morgen huisarts, ze moeten het maar ff verder uitzoeken ben al twee maanden bezig nu.
@marjan: waardeloos hopelijk doen ze nu eens de juiste onderzoeken waar ook wat uit komt.
Belker
Geplaatst: 11-08-22 12:43
DF, nee de vogels eten ze op. Ook met de pruimen. Fiesta vind zowel de takken, bladeren als pruimen lekker. De vallende pruimen zorgen wel voor nieuwe bomen.
niet te kort maaien dan nu met die warmte en extreme zon
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Geplaatst: 11-08-22 12:56
Beterschap Marjan. Ja dat duurt dan echt te lang zo.
Sproeien doen we alleen het stukje waar de paarden ook lopen nu. Dat blijft net grpen, meer ook niet, maar dat is al heel wat De rest van de wei niet, hebben we de capaciteit ook niet voor.
Gazon sproeien we ook niet, vinden we niet belangrijk genoeg.
Onze wei is maandag gemaaid, gaat vandaag in de pak. Maar is al verkocht, dus zie wel wanneer ze dat komen doen. Maar er ligt bijna niks. Wat er stond stond met wat rare sprieten omhoog in de aar.
boemel
Geplaatst: 11-08-22 13:01
Wat vervelend Marjan, daar zit je echt niet op te wachten. Ik hoop dat je snel opknapt!
De wei die rust had, is nog aardig groen. De andere wei is als een Savanne Ik snap ook echt niet hoe de paarden hier zo dik blijven. Ik voer hooguit 4kg per dag per paard bij.
Het dode kitten is niet opgehaald door de dierenambulance. Ondanks pogingen op Facebook en Amivedi geen eigenaar kunnen achterhalen. Hij is begraven door de buren. Veel te warm voor een dood dier.
Kreeg commentaar dat ik er niet mee naar de dierenarts gegaan was om te controleren op een chip. Ik vind het wel best eigenlijk. Ben benieuwd of zijzelf waren gaan slepen met een bebloede dooie kat vol ontlasting.
horsii
Geplaatst: 11-08-22 13:01
Ja die dikke ontstoken ogen door vliegen hier ook, zo naar. Hier houden ze hun vliegenmaskers niet om.. Hier werkt een pompje Zwitsal shampoo met gekookt water.
Oei de das, lijkt me niet fijn
Geen grondwater pomp Marjan? Ik sproei de tuin en paddock via de grondwater pomp. Beterschap
Laurie
Geplaatst: 11-08-22 13:02
Wat balen Marjan, hopelijk kom je via de huisarts iets verder
Het is altijd makkelijk praten als iemand het zelf niet hoeft te doen Boemel...
Hier even een paar moeizame dagen... Weet niet helemaal of ik er verstandig aan doe dit zo op internet te zetten, maar van alles voor jezelf houden wordt er ook niks beter denk ik maar Ik heb al jaren 'last' van tinnitus. Althans last, het was er, maar ik was er zodanig aan gewend dat ik er eigenlijk helemaal niet meer mee bezig was. In april ging het na een aantal stressvolle gebeurtenissen ineens helemaal mis. Alsof iemand de volumeknop op maximaal had gezet. Ook ineens heel gevoelig voor geluid waardoor doodnormale dingen als naar een evenement of uit eten gaan haast onmogelijk werden. Er zat langzamerhand wel verbetering in, maar de laatste paar dagen gaat het echt weer heel hard.
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Geplaatst: 11-08-22 13:06
Wat intens naar Laurie, lijkt me verschrikkelijk om te hebben.
En even op internet je ei kwijt kan heel fijn zijn. Gewoon doen hoor.
Jeetje wat heftig Laurie. Lijkt me vreselijk. Heel veel sterkte! Gewoon delen hoor!
Mede hierom vind ik ook die wormbesmetting extra balen. Heb dus een wei gesproeid waar ze zaterdag op zouden gaan.... maar dat gaat nu dus niet door. De droogte is overigens ook heel tricky voor het fructaan. Dus voor mijn PPID'er wil ik er ook wat groei in houden.
boemel
Geplaatst: 11-08-22 13:16
Wat vervelend Laurie, ik hoop dat het snel beter gaat. Dit klinkt als behoorlijk vermoeiend en gekmakend. Sterkte
Wij sproeien zo min mogelijk, maar we doen het wel. 90% van onze planten en bomen zijn maximaal 1 jaar oud.
horsii
Geplaatst: 11-08-22 13:18
Ah Laurie, wat ontzettend naar. Heel veel sterkte. Hopelijk gaat het snel weer wat beter.
Wij gaan straks voor een trekkertje kijken. En m'n zus komt twee dagen deze kant op.
Oei Laurie, dat klinkt ( sorrry onbedoele woordgrap) echt heel vervelend, hoop dat het nog wegtrekt.
Mijn man moet al 3 weken het kippenhok repareren, de zij- en achterwand zijn hartstikke rot. Hij had wel al wat planken op maat gezaagd en nu ben ik er maar aan begonnen maar pffff wat een hitte Wel al bijna klaar, omdat de voorwand anders ander hout was ( plaat ipv planken) ben ik die ook maar aan het vernieuwen. Ook was de benedenverdieping eerst voor de konijnen, kan ik die meteen omvouwen voor de kippen.
Oh wat vervelend Laurie!! Ik hoop voor je dat het snel weer wegtrekt! Lijkt me vreselijk om zo veel last van geluiden te hebben!
Naar die ontstoken ogen! Hopelijk trekt dat ook snel weg!
Hier hebben we laatst voor het eerst onze nieuwe kantsleep geprobeerd! Geweldig ding! Wij trekken de bak met onze zitmaaier met een zelfgemaakte sleep erachter en dat gaat super, alleen de hoefslag bleef slecht. Ik hoop dat dat nu minder gaat worden met de kantsleep! Hij moet alleen wel een muur hebben om op te steunen tijdens het slepen en dat hebben we niet overal.
Sproeien doen wij op het moment niet veel gezien onze grondwaterpomp kapot is. Nu moeten we elke keer de put in om dat ding iets te schudden voordat hij het doet. Volgende week wordt er iig regen verwacht. Hopelijk kan er snel iemand komen kijken naar de pomp want iedere dag de put in gaan is ook geen pretje.