Is sowieso niet simpel om de techniek in de vingers te krijgen, al helpt een botte zeis ook niet. Mijn vriend kan het erg goed, ik ben beter met de sikkel, distels vermoorden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Solleke_Noah schreef:Mijn COPD'er krijgt enkel voordroog.
Wel een tijdje gehad op nat hooi, maar dan begint hij standaard toch te kuchen. Nu al drie jaar enkel voordroog en dat gaat goed. Ook z'n longen 'luisteren' veel zuiverder volgens de dierenarts.
Het gras groeit hier ook niet zo goed, hetzelfde als op de vorige pagina: slecht onderhoud, altijd te kort afgegraasd. Ik laat ze er wel op want mijn oudje had het echt nodig. Waarschijnlijk moeten ze binnen twee weken terug even tijdelijk over op voordroog..
Wij hebben 2 hectare voor drie paarden maar hooien niets, ze kunnen normaal wel grazen tot sept-okt zonder bijvoer voordroog.
pol013 schreef:Solleke_Noah schreef:Mijn COPD'er krijgt enkel voordroog.
Wel een tijdje gehad op nat hooi, maar dan begint hij standaard toch te kuchen. Nu al drie jaar enkel voordroog en dat gaat goed. Ook z'n longen 'luisteren' veel zuiverder volgens de dierenarts.
Het gras groeit hier ook niet zo goed, hetzelfde als op de vorige pagina: slecht onderhoud, altijd te kort afgegraasd. Ik laat ze er wel op want mijn oudje had het echt nodig. Waarschijnlijk moeten ze binnen twee weken terug even tijdelijk over op voordroog..
Wij hebben 2 hectare voor drie paarden maar hooien niets, ze kunnen normaal wel grazen tot sept-okt zonder bijvoer voordroog.
wat???? Met 3 paarden niet hooien? Wij kunnen 3 paarden het jaar rond laten grazen en 2 keer flink hooien
pol013 schreef:Solleke_Noah schreef:Mijn COPD'er krijgt enkel voordroog.
wat???? Met 3 paarden niet hooien? Wij kunnen 3 paarden het jaar rond laten grazen en 2 keer flink hooien
Solleke_Noah schreef:![]()
Als ik een eigen stuk kan kopen, is het eerste wat ik doe investeren in een goed gedraineerde paddock en een stuk voor de stal betegelen. Nu gaat het meeste weiland in de winter er aan om ze uit de modder te houden.
Het jammere is dat je op huurland toch geen grote investeringen kan doen. Zeker onze huurwei, mag niets aan de bodem verandert worden, mag zelfs geen bult zand gestort worden
Solleke_Noah schreef:Houden we inderdaad in ons achterhoofd, ze worden stipt ontwormt (in België wordt ook niet echt met mestonderzoek gewerkt...) Denk dat fasinex leverbot wel aanpakt normaal gezien.
[***]: lastig is dat he! De vorige huurder had een stukje illegaal opgehoogd waar hij het stalgebouw heeft neergezet, was de buurman hem gaan verklikken bij de politie
Taar_tje schreef:Bijgelezen......... leuk om al die ervaringen te delen![]()
Ik heb dan wel een heel klein stukje grond, maar de paddock is perfect gedraineerd, nooit een plas te zien. Ze kunnen dus altijd droog rollen en slapen![]()
Hier staan ze ook op het land(je). Nu nog ca. 3 uur per dag, dadelijk wel langer. Wat zouden jullie doen? Mijn landje is ca. 20 m breed en 50 m lang. Ze lopen nu op het voorste stuk, en grazen dat mooi gelijkmatig af. Ik geef er af en toe een strook nieuw gras bij. Mn. Taar (KWPN) wordt heel snel te dik en stond voorheen met een graasmasker. Voor de minipony zal het ook niet goed zijn om teveel gras te eten.
Nu dacht ik zelf om de afzetting langzaam te verplaatsen, ca. 1-2 keer per week een stukje nieuw gras erbij, tot ze op het hele landje staan. En om te zorgen dat het kan bijgroeien, het gedurende de zomer nog een paar keer te halveren, het achterste deel wat bij laten groeien, en dan weer langzaam verplaatsen. Ze hoeven er niet van te leven, het is vooral heerlijk dat ze meer ruimte hebben dan in de winter en ze krijgen er hooi bij in de paddock.
Het voorste stuk van het landje staat in verbinding met de paddock en de stal, en ik wil graag dat ze daar altijd naar toe kunnen. Daar staat water, en de pony gaat er zelfs naar toe om te mesten.