Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 13:34

xXutopiaXx schreef:
kusvoorjou schreef:
Mijn kast is ook eindelijk af! Alles van ‘afval’ hout, behalve het tussen schot. Al met al, als ik kijk aan schroeven, hangers, slot etc.. heeft deze kast mij 40 euro gekost! [ [url=m/dCUOMC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tf4ut7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TDV7yZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5yjnGs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Misschien is niet alles helemaal recht of strak, maar toch helemaal zelf gemaakt samen met me vader. Ik ben er echt blij mee!

Mooi _/-\o_ en netjes gedaan!
Floris :+:

Jaaaa knappe Floris staat ook op de kast! Haha

Dagmar11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:40

Zebrastreep schreef:
Dat weet je van te voren hoor! Zijn ook genoeg mensen die geen stal hebben. Ik heb er totaal geen moeite mee. Zorgt er ook weer voor dat je niet teveel onzin dingen gaat kopen. Zo bespaar ik mijzelf alleen maar om meer spullen te kopen.

Het is meer dat ik thuis nu geen spullen meer hoef te bewaren voor het paard en ik het niet meer kan vergeten mee te nemen naar stal.

Heb spring en dressuur zadel, idem hoofdstellen (met dressuur teugels, lichter bitje, spring met spring teugels en strenger bitje etc) verder de normale dingen zoals dekjes, halsters, apothekers spul, (Betadine, wondzalf, spray, anti schimmel etc etc) shampoo, equishine, poetskist, dekens (winter zomer recuptex fleece etc) transportbeschermers, caps, zwepen, ice vibes, voer en voedings supplementen (ik geef muesli of slobber bij, zodat ze die supplementen eet). Die stop ik in grote Ikea bakken zodat ik de hele zak er in kan doen en niet steeds kleinere bakjes moet bijvullen. Verder dingen die ik af en toe gebruik, borstbeschermer, extra bitje, reserve halster en touw, trailer halster, joppers en laarzen, sporen, handschoenen, extra reserve setje Peesbeschermers, springschoenen, kalkoen setje.. niet echt onzin dingen als je het mij vraagt...

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 18:02

Mijn kast zit propvol.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tempura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 18:29

Zijn hier ook mensen die thuis een 'zadelkamer' hebben ingericht voor al het paardenspul?

Lijkt me leuk om later een kamer (of gedeelte hiervan) te gebruiken om al mijn paardgerelateerde spullen te showcasen (lintjes, foto's, beeldjes?) en natuurlijk opslag van kleding, harnachement, etc.

Ben benieuwd of er mensen zijn die dit hebben gedaan, met foto's :)

1 zadelkastje is natuurlijk noooit genoeg ruimte 8-)

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 01:21

Jaa dat heb ik gedaan bij een klein kamertje in ons huis :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit zijn wel wat oudere foto’s, inmiddels is het bij lange na niet zo netjes meer :')

Ik heb zelf ook nog eens 3 kasten op stal, maar het puilt allemaal een beetje uit :=

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 07:58

Higoma145 schreef:

[ [url=m/xcZcV4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZcBQ8P.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/DxJo3y.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/moujNL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit zijn wel wat oudere foto’s, inmiddels is het bij lange na niet zo netjes meer :')

Ik heb zelf ook nog eens 3 kasten op stal, maar het puilt allemaal een beetje uit :=

Het eerste wat in mij op kwam: voor hoeveel paarden is dit? :')

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 08:04

x_Nadia schreef:
Higoma145 schreef:

[ [url=m/xcZcV4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZcBQ8P.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/DxJo3y.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/moujNL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het eerste wat in mij op kwam: voor hoeveel paarden is dit? :')

Hier hetzelfde, dus op haar profiel gespiekt.
Ik kwam tot 4 en toen dacht ik "aaah :)* dat verklaart een hoop"

Maar nog steeds allemachtig veel!

Higoma145

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 08:51

Eigenlijk is het maar voor 2 paarden :')
Aangezien de andere 2 nog jaarlingen zijn en ik deze kamer al jaren heb :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:01

Ik vraag me bij bovenstaande foto's altijd af hoeveel paarden men heeft :)

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:48

DubbelDun schreef:
Ik vraag me bij bovenstaande foto's altijd af hoeveel paarden men heeft :)

Echt he hahaha

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:30

Toch snap ok het ergens ook wel :+ ik heb er nu sinds een jaar 3 en voel mij iedere keer schuldig als de 1 iets wel krijgt en de ander niet :=
Is natuurlijk puur eigen gevoel maar toch haha

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:34

Serieus? Ik heb echt alles voor mijn 2 paarden in een kast van 1,25 x 0,90 x 2 meter. En behalve een kist dekens past alles er riant in.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 12:16

Dat snap ik dan ook weer niet, ik ben niet heel overdreven qua dekjes en heb maar een paar beenbescherming per paard. Maar voor 2 paarden heb ik 3 zadels (ja oké) met ieder 2 dekjes per zadel, 2 poetssetjes en dan longeerspullen + hulpteugels, je eigen cap-laarzen-handschoenen, en nog een plank verzorgingsmiddelen, en grote bak reservespullen (dekensingels, musketonhaken dat soort dingen) dan red ik bovenstaande toch ook echt niet hoor.

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 12:32

Ik heb 1x1x2 waarvan de bovenste 60cm eigenlijk alleen mn dekens en handdoeken liggen. In de onderste kast heb ik mijn dekjes, longeerspullen, zadels, hoofdstellen etc. Past echt makkelijk.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 13:19

Ik ben mijn zadelkamer aan het opruimen. 7 menhoofdstellen, 7 rijhoofdstellen, 4 enkelspantuigen, 1 tweespantuig, 14 bitten, 3 zadels om maar een beginnetje te maken. Ik heb 2 paarden die de spullen passen. Ze staan niet in het span samen en ik rijd ook niet onder zadel. Maar ik vind het vaak zonde om spullen voor een klein prijsje te verkopen, dan bewaar ik het liever zelf. De shet heeft alleen 3 dekens, een halster en een graasmasker O:)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:44

SillyB schreef:
Dat snap ik dan ook weer niet, ik ben niet heel overdreven qua dekjes en heb maar een paar beenbescherming per paard. Maar voor 2 paarden heb ik 3 zadels (ja oké) met ieder 2 dekjes per zadel, 2 poetssetjes en dan longeerspullen + hulpteugels, je eigen cap-laarzen-handschoenen, en nog een plank verzorgingsmiddelen, en grote bak reservespullen (dekensingels, musketonhaken dat soort dingen) dan red ik bovenstaande toch ook echt niet hoor.

Ik zal vanmiddag eens een foto maken.

Heb gewoon 2 zadels, 3 hoofdstellen, 6 dekjes, 1 poetskist, een half miljoen wasspullen (schimmels), reservespullen, longeerspullen, voer en m'n eigen cap enzo. Enige wat ik niet heb er in is laarzen. Maar dat zal het verschil niet maken.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 23:20

Ben ook wel benieuwd naar jullie kasten en foto’s. Vooral om wat inspiratie op te doen over de indeling. Mijn dekjesrek aka Ikea broekhanger mag trouwens weg, misschien voor de liefhebber? Hij was uittrekbaar maar ik was 1 boutje kwijt dus hij kan nu vast maar niet uitgetrokken worden. Hoef er niets voor, ik verzend hem alleen niet daar is ie te groot voor.

Iemand trouwens enig idee waar ik zo’n zadelsteun kan kopen? Op divoza pas in december leverbaar en ik wil er eigenlijk nu eentje kopen...

Afbeelding

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 07:31

Agradi?

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:05

Naskapower schreef:
Agradi?

Nee helaas :(

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:10

Ik heb alleen de verplaatsbare, weet niet of dat wat is?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:12

Ik ben er ook lang naar op zoek geweest voor m'n nieuwe kast en kon hem nergens vinden. Uiteindelijk heb ik maar de oude uit mijn andere kast gehaald maar echt jammer. Ik vond alleen maar diegene die je op kan hangen, misschien kan je hiervan dat deel eraf slijpen oid?

Bij divoza op de site staat wel dat Zoetermeer en Enschede er 1 op voorraad hebben, misschien kan je die winkels direct bellen of ze het op kunnen sturen?

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:48

Ik wil hem idd echt vast maken in m’n kast dus die verplaatsbare zijn niet handig.

@capriootje: thanks voor de tip, ik ga gelijk even Zoetermeer stalken want daar woon ik om de hoek :)

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 12:00

mcjv schreef:
Ik wil hem idd echt vast maken in m’n kast dus die verplaatsbare zijn niet handig.

@capriootje: thanks voor de tip, ik ga gelijk even Zoetermeer stalken want daar woon ik om de hoek :)

2 lossen boven elkaar hangen geen optie?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 12:06

Je kan ook een metalen meubelpoot kopen en die in je kast hangen. Veel goedkoper en precies hetzelfde effect. Hang je er 2 onder elkaar probleem opgelost.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 12:17

mcjv schreef:
Ben ook wel benieuwd naar jullie kasten en foto’s. Vooral om wat inspiratie op te doen over de indeling. Mijn dekjesrek aka Ikea broekhanger mag trouwens weg, misschien voor de liefhebber? Hij was uittrekbaar maar ik was 1 boutje kwijt dus hij kan nu vast maar niet uitgetrokken worden. Hoef er niets voor, ik verzend hem alleen niet daar is ie te groot voor.

Iemand trouwens enig idee waar ik zo’n zadelsteun kan kopen? Op divoza pas in december leverbaar en ik wil er eigenlijk nu eentje kopen...

[ [url=m/cdVGJS.png]Afbeelding[/url] ]

Divoza is echt de enige die deze verkoopt voor zover ik kon vinden. Ik heb het nu in mijn kast, toen ik bestelde inderdaad de laatste op voorraad.