[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 11:39

Jeetje Amanda, heel erg veel sterkte! Wat een gedoe en stres zo! Hoop dat je inmiddels voor alle paarden plekken hebt gevonden en dat het gaat lukken om een meer permanente oplossing te vinden, je hebt verder zo’n fijn plekje!

Ik heb hier echt mazzel met de vorm van het terrein, mijn "zomertrack" fungeert in de winter eigenlijk als 1 grote wadi. Er is daar ook een poel op het laagste punt, maar die stroomt nu ook over waardoor een groot deel van die track onder water staat nu. De wintertrack ligt echter bijna twee meter hoger. En zeker met die harde wind erbij, was het vanochtend grotendeels al weer droog. Wel wat plassen en op de zwakkere plekken in de track is er wel wat blub (maar zakken ze niet weg).

Paddock weer zo goed als droog. Je ziet het "spoelspoor" richting de lage track (rechts op de foto, overstroomde deel net buiten beeld)
Afbeelding

Stukje track
Afbeelding

Rijbak (die ook open staat voor ze) is ook nog heel goed. Er omheen wel wat plassen
Afbeelding

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 11:54

Wat erg Daihyo…. Hoop dat je snel wat vindt voor de paarden….

Bij ons was het ook niet eerder zó erg.
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

De ‘opvang’ van het waterschap…
Afbeelding

Paarden staan zo

Afbeelding
Afbeelding

Nu zakt het iets

Afbeelding

Doffe ellende.

Daihyo

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 12:01

We hebben voor iedereen plek. 2 zijn er al weg met de trailer. Om 12 uur gaat de rest. 1 met de trailer, 1 bij een particulier achter ons en 2 bij een pensionstal verderop aan de weg.
Wat een stress

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 12:27

Matheno schreef:
Wat voor haag is het? Beuken en wilgen overleven dat wel hoor.
Door de wind droogt alles snel, maar het moet ook even gaan stoppen met regenen ... :-(

Gemengd. Ik heb begrepen dat zuurstof gebrek het meest kritische is.
En de planten zijn vroeger aan het uitlopen dan anders omdat het zo warm is. Groeistadium maakt ook uit. Maar er valt verder ook weinig aan te doen.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 13:29

Ooh Daihyo, wat een ellende. Hopelijk voor allemaal een goed plekje en kan die duiker snel open. Sterkte!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 13:34

Wij zijn druk aan het rondbellen om een stalcontainer te huren... Hopelijk is er iemand die met spoed kan leveren want dat kan dan op de oprit geplaatst worden en dan zijn we voor nu in een keer klaar.

Het is hier erg geweest. Maar nooit zo erg als nu.
Afbeelding

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 13:37

Daihyo, wat heftig……… Sterkte.
Olympia, ook al zo veel water, maar gelukkig nog droge grond voor ze.
Malenka, jeetje wat een trieste bedoening. Sterkte met regelen.

Hier ook veel water, maar 1/3e paddock droog en schuilstal droog. Ook 1 track mooi droog omdat heel mooi afloopt. Ze hebben iets. Vanmiddag als het droog is maar goed veel kuil geven. Woensdag komt er nieuw hooi, dat is fijn.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 14:00

oliebol jongens, wat een rotzooi bij jullie.. Daihyo, Malenka: moed!

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 14:01

Oh wat vreselijk voor degene met overlast. Heel veel sterkte :(:)

Daihyo Fijn dat je zo snel een plekje voor ze hebt maar vreselijk om ze zo uit elkaar te halen.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 14:25

Sterkte dames, het is wel heel heftig... Laten we hopen dat de voorspellingen kloppen en het wel echt minder wordt komende dagen.

Hier net nog even staan gluren en stal uitgemest in mijn lunchpauze. Ze staan te mokken met z'n 4en in de stal, maar snap dat ze daar liever zijn dan buiten nu. De pomp staat al 3 uur aan, maar dat is nog niet echt zichtbaar

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 14:35

Sterkte dames! Hopelijk zakt het snel bij jullie. Fijn dat er wel zo snel een oplossing is gevonden!

Ik heb er 3 hoog en droog staan en 2 die helaas een badkuip schuilstal hebben. Daar voel ik me nu wel schuldig over, maar heb zo snel ook even geen oplossing. Kan ze alleen verhuizen naar 24/7 stal opsluiting. Dat wil ik ook niet. De paddock is altijd met een dag weer droog genoeg om te liggen, ze hebben een goede vacht en voer ze extra. Ze kunnen kiezen tussen droog met natte voeten of droge voeten in de regen. Beide niet leuk, maar de komende dagen lijkt het wel te gaan opdrogen hier, dus even flink doorbijten. Geef mij maar veel wind, beter dan deze bende...

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 14:50

Grapjas. Nu hebben we én veel wind en veel regen.

Mijn nieuwe paard had een nageltred. Dus die heeft 2 dagen box arrest gehad. vanmorgen mocht ze er weer uit. daar was ze héél blij mee. Maar nu het weer zo regent denkt ze: dikke doei, ik sta hier binnen goed O:) Dus staat ze alsnog ín haar stal.
Maar goed, dat is precies het mooie aan zo paarden houden. Dat ze zélf kunnen kiezen, binnen buiten en wanneer.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 14:52

Hier kunnen ze helaas nog niet zelf kiezen.. net een week te vroeg dit

Wanden zijn wel geplaatst al :D
Afbeelding

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 15:35

Oh Amanda, wat balen zeg! Fijn dat alles een plek heeft nu, dat geeft rust denk ik.

@Malenka, ik hoop dat je snel iets vindt. Het is bij jullie volgens mij sowieso heel nat dus ik kan me voorstellen dat je momenteel een soort golfslagbad hebt...

Wij hebben zo'n geluk. De track heeft hier en daar een plasje maar is nog supergoed. Op 1 plek wel onder water maar dat is alsof je langs de vloedlijn loopt, stevige bodem met helder water erop. Niks aan de hand. De voerplekken zijn droog en natuurlijk een grote stal waar ze graag in staan. Onze klein wei + bak is zeiknat maar dat stuk is afgesloten en dan is er niks aan de hand.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 15:38

Hier is de boel ook behoorlijk nat, maar gelukkig hebben ze een droge schuilstal en kunnen ze indien nodig ook binnen plassen. Ik ben maar naar de vooruitzichten aan het kijken. Er komt gauw beter weer aan!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 15:43

Iedereen die in de ellende zit heel veel sterkte. Het ziet er echt troosteloos uit. Hopelijk een fijn plekje voor je paarden Daihyo.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 15:50

Mooi Marjan!

Kom maar op met het betere weer!
Mijn bak vanmorgen
Afbeelding
En na ruim 4,5 uur pompen
Afbeelding

Ik begin weer zand te zien. De grote plas in de paddock wordt ook meteen leeggepompt nu. Motiveert weer extra om op die plek in de paddock dit jaar een poel te gaan graven :+
Iemand ervaring met daar dan vanuit de hele paddock ook een soort stroompjes/beekjes naar toe te maken? Scheelt dat met het water?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 16:01

@maartje Dank je! Mijn vriend zei net misschien moeten we maar gewoon een poel aan deze kant maken want dan stroomt alles gewoon deze kant op ipv op twee plekken nat. Dacht dat ie em niet aan deze kan wilde dus ik ben blij met z’n idee :') als ik zie wat m’n kleine geultjes aan water afvoeren gok ik dat het idd wel goed zal werken, als je poel maar op de laagste plek zit.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 16:22

ga je de geultjes dan vullen met stenen oid om te voorkomen dat ze het weer dicht lopen? Ik wil ze natuurlijk niet zo diep dat ze potentieel hun nek breken :=

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 16:25

Ir111 schreef:
@Malenka, ik hoop dat je snel iets vindt. Het is bij jullie volgens mij sowieso heel nat dus ik kan me voorstellen dat je momenteel een soort golfslagbad hebt...

Wij hebben zo'n geluk. De track heeft hier en daar een plasje maar is nog supergoed. Op 1 plek wel onder water maar dat is alsof je langs de vloedlijn loopt, stevige bodem met helder water erop. Niks aan de hand. De voerplekken zijn droog en natuurlijk een grote stal waar ze graag in staan. Onze klein wei + bak is zeiknat maar dat stuk is afgesloten en dan is er niks aan de hand.

Dankjewel. Morgen komt er een containerstal. En mijn man haalt zo uit zijn werk gelijk vlas om er in te gooien.

De paden zijn hier gelukkig ook stevig dankzij de paddockplaten. Ze staan alleen in een laag water. Als het nou een extraatje was dan hadden ze een mooie aquatrainer. Helaas is het niet extra maar hun permanente stek... Ze hebben net ook wel een tijdje op de heuvel gestaan bij het hooi maar ze staan liever in de luwte met natte voeten dan met droge voeten in de wind.

Maar goed. Morgen is het opgelost. Zodra de container staat maak ik een kleine paddock aan de container op de oprit. Dan staan ze hoog en droog op puin. En als het dan weer droog is gaan ze in ieder geval overdag weer op de track.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 16:30

Malenka schreef:
Morgen komt er een containerstal. En mijn man haalt zo uit zijn werk gelijk vlas om er in te gooien.

Oh heerlijk voor ze!! Dat wordt languit tukken morgen!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 16:38

Malenka schreef:
Ir111 schreef:

Dankjewel. Morgen komt er een containerstal. En mijn man haalt zo uit zijn werk gelijk vlas om er in te gooien.

De paden zijn hier gelukkig ook stevig dankzij de paddockplaten. Ze staan alleen in een laag water. Als het nou een extraatje was dan hadden ze een mooie aquatrainer. Helaas is het niet extra maar hun permanente stek... Ze hebben net ook wel een tijdje op de heuvel gestaan bij het hooi maar ze staan liever in de luwte met natte voeten dan met droge voeten in de wind.

Maar goed. Morgen is het opgelost. Zodra de container staat maak ik een kleine paddock aan de container op de oprit. Dan staan ze hoog en droog op puin. En als het dan weer droog is gaan ze in ieder geval overdag weer op de track.

Fijn dat je een stal hebt kunnen regelen! Hopelijk weten ze het ook te waarderen ;)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 17:24

Afbeelding

Alles is over. Gelukkig staan die van mij bij elkaar in een grote loopstal. Enorm blij mee.
Zo is paarden in eigen beheer echt niet leuk. Echt niet.

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 18:33

Pff wat een water is er vannacht en vanmiddag weer uit de lucht komen vallen....
Ik ben net terug van mijn werk en ga zo door naar de paarden.. Ben benieuwd wat voor zwembad ik aan ga treffen :=
Ik heb wel de bak open gehouden, zodat ze iig kunnen rollen en droge voeten kunnen halen.
Gisteren ook een draadje gespannen, zodat ze op het verharde deel voor de stallen kunnen staan en staan ze ook gelijk een stukje meer uit de wind.

Dit was gister middag:
Afbeelding

En dit was gister avond
Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 20:08

Jemig wat hebben sommige een overlast, sterkte!