Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 13:57

Pfft de hond is ziek maar niet zo ziek dat duidelijk is wat er is -O-
2 weken geleden merkte ik ineens dat ze flink af was gevallen, meer eten gaan geven en op gaan letten maar ze komt niet aan. Inmiddels staat ze zelfs een paar dagen op dubbel voer. Ze is gewoon wat lusteloos en waar ze vroeger 25kg woog is het nu nog maar 20. Net lag ze me aan te kijken met haar "ik heb wat nodig" piepjes dus toen brak mijn hart en heb ik maar een afspraak gemaakt bij de dierenarts morgen.
Eten drinken poepen en plassen doet ze normaal en koorts heeft ze ook al niet. Beestje is een 10 jaar oude koningspoedel dus dat begint toch flink bejaard te worden :(:)

Morgen dus eerst de hoefsmid en dan naar de dierenarts..

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 14:47

Hopelijk ben je op tijd bij de DA en is het 'onschuldig'. Een hond lijdt in stilte. 

Mijn hond is 11, was eind mei bij de DA geweest voor controle van wat bultjes, was allemaal oke en hij was in zo’n goede conditie blabla. In augustus viel hij zonder reden af dus weer bij de DA geweest. Kon niks vinden. Hij kreeg ondertussen 1,5x zoveel vlees en het zette niks aan. Tot hij begin september ineens met pijn rondhinkte. Foto’s gemaakt: artrose in nek en rug, precies waar jachthonden dat krijgen van altijd met de neus over de grond lopen..
Aantal osteo & chiro behandelingen verder en pijnstiller huppelt hij vrolijk rond. Hij krijgt nu dagelijks duivelsklauw & glucosamine en een pijnstiller die maandelijks gegevens moet worden. En hij is weer goed op gewicht en krijgt weer de normale hoeveelheid voer. Dus zodra hij weer gaat afvallen.. gaan alle alarmbellen af.
Hebben een opstapje naast de bank gemaakt zodat hij er makkelijk op kan lopen (hij is niet verwend..) en daar maakte hij in september veel gebruik van. Nu springt hij weer regelmatig op de bank als een blije jonge hond en rent door het bos dat je denkt 'rustig aan ouwe..'.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 14:53

Artrose verwacht ik niet zo zeer, ze gaat nog altijd liever op een stoel of bank liggen dan op een zacht bed op de grond. Maar stilaan wat pijn is natuurlijk heel goed mogelijk. Het is haar hele leven al een luie hond dus dat maakt het misschien nog wel moeilijker om te zien.
Ze heeft nog nooit op onze bank mogen slapen, zie het nu liggen _O-
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 14:53

Zie nog niet echt verbetering hoewel het wel wat rustiger is, nu ik haar idd een sokje omdoe met uitlaten. En die maak ik heel flauw vast met ducttape. Binnen laat ik het gewoon open en doe af en toe een beetje betadine oplossing erop om het weer wat uit te laten drogen, als ik toch merk dat ze er in een onbedacht moment heeft aangezeten en dan doe ik er een gaasje op en idd die vetwrap. Maar dan mag ze niet uit mijn zicht, zodat het iig even heeft kunnen indrogen zeg maar en dan haal ik het er weer af. Sokje spoel ik uit en op de kachel voor de volgende ronde...

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 14:55

MiniMeLona schreef:
Zie nog niet echt verbetering hoewel het wel wat rustiger is, nu ik haar idd een sokje omdoe met uitlaten. En die maak ik heel flauw vast met ducttape. Binnen laat ik het gewoon open en doe af en toe een beetje betadine oplossing erop om het weer wat uit te laten drogen, als ik toch merk dat ze er in een onbedacht moment heeft aangezeten en dan doe ik er een gaasje op en idd die vetwrap. Maar dan mag ze niet uit mijn zicht, zodat het iig even heeft kunnen indrogen zeg maar en dan haal ik het er weer af. Sokje spoel ik uit en op de kachel voor de volgende ronde...

Lastig is dat, Spip had ook een hotspot en knaagde echt alles van die poot af. Uiteindelijk heel goed genezen met lazeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 15:20

Azmay schreef:
MiniMeLona schreef:

Lastig is dat, Spip had ook een hotspot en knaagde echt alles van die poot af. Uiteindelijk heel goed genezen met lazeren.

Dat is nu een beetje mijn dilemma; ik ontdekte het en toen zat ze er helemaal niet aan, nu het open is geweest en gebloed heeft door het uitlaten en ik er natuurlijk constant naar zit te kijken, zit ze er wel steeds aan en knaagt alles eraf. Dus wat het nou is.... Moet nog maar even mijn gemak houden en afwachten, wat ik moeilijk vind, want ik ga altijd gelijk van het ergste uit en schoot al in de stress van eventueel weg laten halen, met die stompsnoet en narcose... Ben in staat om het weg te laten halen met alleen een plaatselijke verdoving en in de houtgreep, zo nerveus ben ik daarvoor.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 16:54

Libera, wat een leuke!!

Mer, eindelijk actie.

Minime, ook lastig inderdaad. Daar helpt een kap zeker ook niet tegen?

Azmay, wat naar. Het is altijd naar als je dier iets heeft, maar als je niet weet wat het is, is het echt heel lastig. Hopelijk morgen bij de da wat duidelijkheid.

Die foto van je shet en de hond is wel grappig. Scheelt echt niet veel.

Een tijdje terug liep ik met de hondjes en de shet en fietste iemand bijna tegen een boom, omdat het opeens opviel dat het geen grote hond was. Hij moest zelf lachen...

Met ons teefje blijven we ook zoekende. Ze heeft altijd wat last van dr huid, anaal kliertjes en oortjes. Al diverse merken voer geprobeerd en ook een tijd gaan elimineren met vlees, maar niks leek te helpen.
Nu staat ze op Hill's ZD, maar het is momenteel wat erger juist. Ik vind dat zo sneu.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 16:56

[***] schreef:
Libera schreef:
Dank je, Pyrenese Berghond! Ze is echt zooo fluffy!

En zit nu al een uur te janken in de bench... hoop dat ze zo wel gaat slapen, dit is erg slecht voor mn nachtrust :=

Oplossing bij mijn pup was de bench open laten. Binnen 1 minuut was hij stil..... Heeft daarna overigens ook nooit meer in de bench gezeten. Vond hij gewoon niet leuk.

Maar het punt is juist dat ze er niet uit mag... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 19:15

Maar waarom mag ze er niet uit? Sloopt ze?

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 20:37

[***] schreef:

Dat weet ik niet, we hebben haar net 1 dag. Maar voor haar eigen veiligheid, en mijn gemoedsrust, wil ik haar niet los in de woonkamer als wij slapen. We hebben een dochter van 6 die nog wel eens dingen laat slingeren, een kerstboom, en niet echt het goeie huis om van die babyhekjes te kunnen plaatsen. Bovendien vind ik dat ze moet leren dat ze soms in de bench moet. :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 01:40

Maar is ze al bench gewend dan? Een pup net uit het nest direct de hele nacht een bench in, geeft wel wat gejank. Dat zijn echt hele grote veranderingen.

Wij doen nu voor het 2e jaar niks aan Sinterklaas, maar ik had wel voor mn man gevulde speculaas meegenomen. En hij had voor mij marsepein en een letter meegenomen, dus elkaar toch een beetje verrast, want wij zijn beide niet zo, hahaha

Zoonlief moest ook gewoon werken en had al lootjes gedaan met vriendin en familie. Die zijn ook met veel meer, dus veel leuker als je lootjes doet.

Ik heb een stukje zwarte grond bij de bomen vandaag afgezet. dat was enige stuk modder en moet maar recht opdrogen en straks opvriezen.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 02:15

Ik wilde wel Sinterklaas vieren, maar dat kennen ze hier niet dus dan is het niet leuk... wel jammer maarja.

Nee, was idd de eerste nacht, en had het ook wel verwacht hoor!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 07:30

@Libera, wat een schatje <3

@Azmay, ze schelen niet veel je pup en Prim :D

@Selka, altijd al een haflinger gewild maar je verkooppraatje kan beter :D :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 08:09

Libera schreef:
[***] schreef:

Dat weet ik niet, we hebben haar net 1 dag. Maar voor haar eigen veiligheid, en mijn gemoedsrust, wil ik haar niet los in de woonkamer als wij slapen. We hebben een dochter van 6 die nog wel eens dingen laat slingeren, een kerstboom, en niet echt het goeie huis om van die babyhekjes te kunnen plaatsen. Bovendien vind ik dat ze moet leren dat ze soms in de bench moet. :)

Aha. Dat kan.

Sinterklaas geloof ik al een paar jaar niet meer in..... Doe er dus ook niets aan.

Verder is het hier gewoon warm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 08:15

superpony schreef:
Met ons teefje blijven we ook zoekende. Ze heeft altijd wat last van dr huid, anaal kliertjes en oortjes. Al diverse merken voer geprobeerd en ook een tijd gaan elimineren met vlees, maar niks leek te helpen.
Nu staat ze op Hill's ZD, maar het is momenteel wat erger juist. Ik vind dat zo sneu.

Dat gedoe met voer herken ik wel een beetje. Mijn hond heeft gelukkig geen jeuk, maar wel regelmatig last van anaalklieren. En wisselende ontlasting, geen diarree.

Heb ook al van alles geprobeerd, ook vers vlees, maar daar lijkt de ontlasting alleen maar slechter van te worden. Hij heeft een tijd op Renske Lam en rijst gestaan en dat ging redelijk, maar ik ben nog niet tevreden. Ben nu heel langzaam aan het overschakelen op Wolfsblut lam.

Ik ben er intussen achter dat hij slecht reageert op rund en kip. Verder krijgt hij niets anders dan zijn brokjes en als kauwsnack krijgt hij Farm Food Deer Hide en Farm Food Antlers.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 08:16

Mer wat fijn dat ze weer verder gaan met de bak. Is de helft nu af en kunnen ze vandaag droog staan?

Libera ik snap wel dat je de pup in de bench wil, wij doen ook al het jonge spul in de bench. Maar de eerste nachten zijn ze nooit alleen. Bij de eerste hond heb ik er zelf naast geslapen en ben steeds iets verder weg gaan liggen. Nu ligt de oudere hond naast de pup en dat gaat eigenlijk prima.

Wat verveldend van de zieke honden, beterschap allemaal!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 08:33

[***] schreef:
superpony schreef:

Dat gedoe met voer herken ik wel een beetje. Mijn hond heeft gelukkig geen jeuk, maar wel regelmatig last van anaalklieren. En wisselende ontlasting, geen diarree.

Heb ook al van alles geprobeerd, ook vers vlees, maar daar lijkt de ontlasting alleen maar slechter van te worden. Hij heeft een tijd op Renske Lam en rijst gestaan en dat ging redelijk, maar ik ben nog niet tevreden. Ben nu heel langzaam aan het overschakelen op Wolfsblut lam.

Ik ben er intussen achter dat hij slecht reageert op rund en kip. Verder krijgt hij niets anders dan zijn brokjes en als kauwsnack krijgt hij Farm Food Deer Hide en Farm Food Antlers.

Onze dierenarts zei dat rund ook als allergie nr 1 stond en kip 2 of 3 ( even vergeten welke plek) Granen pas op nr 5
ik ben nu overgegaan naar lam rijst brok, niet ivm ontlasting maar zijn autoimmuunziekte. Staat weer op prednison aangezien hij weer aan zijn nagels die eindelijk aan het teruggroeien zijn bleef likken. Benieuwd of het over gaat met dit voer en anders wil ik een allergie test doen
Hier wle sint gevierd met onze ouders broer en zus, kinderen weer goed verwend. Mijn cadeau viel het eeste in de smaak, een hele grote alpaca knuffel. Als eerste kreeg hij een pakje met zakdoekjes wat hij niet begreep, erna de knufel. hij heeft in het voorjaar namelijk ruzie gemaakt met zo`n dier en je raad wel wat er gebeurde.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 09:37

Wat vervelend dat er zoveel hondjes last hebben van het voer :(

Hier gaan alle pups de eerste nacht meteen in de bench, maar wel met een (stinkende) handoek vanuit het nest erbij :j

Ik gewoon in mijn eigen bedje en als ik de pup in de nacht nog hoor laat ik ze een plasje doen zoniet slapen we allemaal door in huis. Dan om 4.30-5.30 uur als mijn man wakker is voor zijn werk, de eerste wandeling weer.

Hetzelfde trouwens overdag. Als ik merk dat de pup oververmoeid raakt, gaan ze een uurtje de bench in om te slapen :j in het begin piepen ze dan altijd wel, maar na enkele dagen snappen ze het goed en gaan dan ook echt meteen slapen in de bench. De bench staat de rest van de dag gewoon open en hier is de ervaring dat ze altijd de bench op gaan zoeken als ze rust willen.

Ze krijgen wel altijd wat lekkers als ze de bench ingaan :j een botje, een snoepje/koekje, stukje kaas. De bench moet fijn zijn voor ze. Ik zet ze er dan ook nooit voor straf in.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 10:51

Hier niks gedaan aan Sinterklaas, wel al heel de week misselijk eten op kantoor :9 
En er stond een hele lading Rumag mokken met een gedicht klaar :))
Dus een hoop gein over wie welke mok moet hebben.

Ik probeer al een maand een afspraak te krijgen met een zadelmaker. 
En nog steeds staat er geen afspraak.. Echt hopeloos..
Besloten dat ik hem vandaag om het uur bel, dan maar een stalker, na een maand wil ik weten of hij überhaupt een keer komt of dat ik beter iemand anders kan gaan zoeken :+

Lastig he, dat zoeken naar het juiste voer. Ik heb ook heel wat zakken voer weg kunnen doen, hij at het dan echt niet meer. Nu een aantal jaren op vlees en sindsdien gaat het super.

Superpony, dat is toch juist extra leuk, zo’n kleine niet verwachte verrassing :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 11:04

Huis is goedgekeurd! Geen gekke afwijkende dingen gevonden gelukkig. ja, het moderniseren ed maar dat wisten wij al

Ethelate, wat vervelend, pakt die niet op dat het niet lukt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 11:17

Djoena schreef:
Wat vervelend dat er zoveel hondjes last hebben van het voer :(

Hier gaan alle pups de eerste nacht meteen in de bench, maar wel met een (stinkende) handoek vanuit het nest erbij :j

Ik gewoon in mijn eigen bedje en als ik de pup in de nacht nog hoor laat ik ze een plasje doen zoniet slapen we allemaal door in huis. Dan om 4.30-5.30 uur als mijn man wakker is voor zijn werk, de eerste wandeling weer.

Hetzelfde trouwens overdag. Als ik merk dat de pup oververmoeid raakt, gaan ze een uurtje de bench in om te slapen :j in het begin piepen ze dan altijd wel, maar na enkele dagen snappen ze het goed en gaan dan ook echt meteen slapen in de bench. De bench staat de rest van de dag gewoon open en hier is de ervaring dat ze altijd de bench op gaan zoeken als ze rust willen.

Ze krijgen wel altijd wat lekkers als ze de bench ingaan :j een botje, een snoepje/koekje, stukje kaas. De bench moet fijn zijn voor ze. Ik zet ze er dan ook nooit voor straf in.

Ik heb het exact zo gedaan als jij en zoals in alle puppyboeken staat, echter was mijn pup vanaf het begin mordicus tegen. Dat was hij bij de fokker al...... Als ze in de bench moesten tijdens het schoonmaken of stofzuigen, dan ging hij al als een malle tekeer. Ik geloof best dat het voor veel honden een fijne plek kan zijn, maar niet voor elke hond. En daarnaast hebben we vroeger veel honden gehad en nooit een bench. Ging altijd prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 11:18

Lynn_Nikita schreef:
Huis is goedgekeurd! Geen gekke afwijkende dingen gevonden gelukkig. ja, het moderniseren ed maar dat wisten wij al

Ethelate, wat vervelend, pakt die niet op dat het niet lukt?

Gefeliciteerd!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 11:20

Ik zou niet weten hoe ik het zonder bench moest doen, ze staat nu al het behang van de muur te pulken als ik niet op let _O-

Gefeliciteerd Lyn_Nikita!

Prim net bekapt, echt idioot braaf. Wel een verbreedde witte lijn dus opletten van het voorjaar maar goed dat zat er dik in natuurlijk.
Over een paar uur naar de dierenarts met Spip.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 11:34

Gefeliciteerd Lynn! Wanneer komt jullie huis op Funda?

Wordt telkens beloofd dat hij terug belt, dat hij plek maakt in zijn agenda, dat hij belt.. dat hij vrijdag einde dag komt, oh nee, wordt toch 11 uur, oh nee, gaat hij toch niet redden, belt volgende week, etc..
Zadelmaker waar ik het zadel van gekocht heb ligt in het ZH, is even uit de running. En buiten deze 2 weet ik zo even niet wie ik nog meer goed genoeg vind.. Dacht een maand vrij doet mijn Uk vast goed, maar wil weer aan de slag met hem. Het wandelen en grondwerken weer afwisselen met rijden ;)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 11:48

Gefeliciteerd Lynn!