Ik heb een bijna 19 jarig springpaard gekocht. Un Ami. Schimmel van 1,74m waar ik zonder krukje maar amper op geraak. Las hier ook allerlei dingen over met krukje opstappen maar dat doe ik dus nooit tenzij ik er anders niet op raak

Andor heeft lange tijd problemen gehad met opstappen en dan was een krukje levensgevaarlijk.
Terug naar Un Ami.

Ami is 7 jaar van een vriendin van mij geweest en daarvoor van haar vriend en daarvoor bracht haar vriend hem al uit. Hij heeft nationaal 1,30m parcoursen gelopen tot vorig jaar maar toen werd hij 18 en had ze een opvolger voor hem. Toen hadden ze hem mij al aangeboden maar aangezien ik Andor nog reed toen wilde ik geen nieuw paard. Hij was echter uitermate geschikt voor een lesklantje van mij verderop in straat die op zoek was naar een heel erg braaf paard om te leren springen. Zij hebben hem gekocht dus ik heb hem het afgelopen jaar meerdere keren per week gezien en zien lopen. Helaas is ze er eigenlijk nooit aan toe gekomen om met hem te springen en klikte het niet 100%. Nu begint ze te puberen, schoolresultaten waren minder, ze doet ook nog karate op hoog niveau en ze beslisten dat Ami terug verkocht zou worden.
Eigenlijk wilde ik hem niet. Ik zie altijd beren op de weg en hij wordt al 19 blabla. Ik moest hem deze week nog 3 keer rijden vooraleer er kopers voor een tweede keer terug zouden komen kijken maar ze wilden eigenlijk heel erg graag dat hij naar mij zou gaan. Ik had ook nog steeds voorrang op de andere.
Woensdag gereden en dat was erg leuk. Zaterdag mijn man meegenomen. Ze hadden nog wat van hun prijs gedaan en heb eigenlijk met Andor nooit zo veel plezier gehad in het rijden als nu wat ik met Ami ervaar. Dus dat was nogal snel beklonken zaterdag

Het is wel een echt springpaard. Heel erg fijne galop maar zo stijf als een plank in stap en draf, buiging is ook maar amper wat het moet zijn. Maar ik ben eigenlijk een springruiter en heb me jarenlang aangepast aan Andor en dressuur gereden wat me eigenlijk helemaal niet zo interesseert

Ik ben dus blij