Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
pol013 schreef:wendy: bij ons gaat het gras ook niet helemaal lekker. De paarden hebben er net te lang op gelopen en het weer heeft niet echt mee gewerkt. Ik kon even niet veel anders met mijn jonge paard. Had echt even die extra ruimte nodig. Voor de 2e snede bemesten we het gewoon even extra goed. Dan zal die wel extra veel geven.
Ik was hier ook bezig om de achterste stukjes van de wei weer af te zetten maar daar zijn ze eergister vrolijk door heen gerend. Moet ik dus ook een betere oplossing voor vinden.
En de shetlander was weer door de draad heen gerend. Die heeft haar electrische pruik dus weer op.
[***] schreef:pol013 schreef:wendy: bij ons gaat het gras ook niet helemaal lekker. De paarden hebben er net te lang op gelopen en het weer heeft niet echt mee gewerkt. Ik kon even niet veel anders met mijn jonge paard. Had echt even die extra ruimte nodig. Voor de 2e snede bemesten we het gewoon even extra goed. Dan zal die wel extra veel geven.
Ik was hier ook bezig om de achterste stukjes van de wei weer af te zetten maar daar zijn ze eergister vrolijk door heen gerend. Moet ik dus ook een betere oplossing voor vinden.
En de shetlander was weer door de draad heen gerend. Die heeft haar electrische pruik dus weer op.
Electrische pruik![]()
.
Bij mij blijft de pony nu achter de dubbele draadjes. Het gras groeit bij mij als een debiel! Ook verwaarloosd land, maar na het injecteren met kunstmest en een beetje groeizaam weer, gaat het echt heeeeeeel hard!
Sure_lee schreef:Mag ik even een vraag stellen?
Mijn 23 jarige draver hoest ineens veel. Hij eet, drinkt en mest goed. Hij ziet er gezond uit en heeft geen verhoging. Nu heeft hij de laaste tijd wel vaker wat vage dingen die ook ineens weer weg zijn. Zo had hij 2 maanden geleden tijdens een rustig stap rondje ineens een bloedneus.. En een week geleden lag er een keer een hele dikke klodder snot op de grond van de stal. Verder heeft hij geen vieze neus ofzo.
Hij is paaaaanisch van de dierenarts. Maar ik twijfel steeds meer om die toch te laten komen. Maar misschien hebben jullie een idee wat het kan zijn of zijn er nog dingen die ik kan controleren?
[***] schreef:@Wendy, dat wist ik niet, dat kunstmest de uitputting verergert? Waarschijnlijk heb ik dan volgend jaar geen land meer over. Nou ja, ik heb genoeg en mijn paarden zijn nu veel te dik.
Wendy schreef:[***] schreef:@Wendy, dat wist ik niet, dat kunstmest de uitputting verergert? Waarschijnlijk heb ik dan volgend jaar geen land meer over. Nou ja, ik heb genoeg en mijn paarden zijn nu veel te dik.
Het ligt er maar net aan hoe de uitputting er uit ziet. Bij mij was het beeld duidelijk: te weinig organische stof, te weinig bodemleven, gras te kort geworteld, etc. Dat los je alleen maar op door organische stof toe te voegen. En kunstmest bevat geen organische stof, vandaar dat ik het voor mijn situatie geen optie vond. Net als drijfmest trouwens.
Maar goed, hier lopen de meningen wel over uiteen heb ik gemerkt.
[***] schreef:Voordroog heeft een lager drogestof gehalte dus is daardoor sowieso minder snel stoffig.
Wendy schreef:[***] schreef:@Wendy, dat wist ik niet, dat kunstmest de uitputting verergert? Waarschijnlijk heb ik dan volgend jaar geen land meer over. Nou ja, ik heb genoeg en mijn paarden zijn nu veel te dik.
Het ligt er maar net aan hoe de uitputting er uit ziet. Bij mij was het beeld duidelijk: te weinig organische stof, te weinig bodemleven, gras te kort geworteld, etc. Dat los je alleen maar op door organische stof toe te voegen. En kunstmest bevat geen organische stof, vandaar dat ik het voor mijn situatie geen optie vond. Net als drijfmest trouwens.
Maar goed, hier lopen de meningen wel over uiteen heb ik gemerkt.