Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 13:19

fokfanaat schreef:
kunnen ze in april niet ingekapseld in de darmwand hebben gezeten?

Ja zou kunnen hoor.... Ik heb deze natuurlijk nog niet zo lang, dus geen idee hoe of wat.
Gelukkig geen zware besmetting en gelukkig m'n oudje helemaal ok. Over 2 weken sowieso even nieuw mestonderzoek bij Des doen.
Baal wel want had dit weekend verweiden op de planning want waar ze nu lopen is het onderhand een Afrikaanse savanne :=

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 13:32

Oeh wat schrikken zeg Boemel!

Oh jeetje Joyce, dat soort dingen leveren ook altijd een halve hartverzakking op... Hoe gaat het nu met Guus?

Wat een schatjes die kittens <3

fokfanaat schreef:
kunnen ze in april niet ingekapseld in de darmwand hebben gezeten?

Ik denk ook dat ze misschien nog ingekapseld hebben gezeten, bloedwormen zijn wat dat betreft zo tricky... Wij hebben er ook ooit eentje gekocht waarbij dat het geval was. Gelukkig valt de besmetting verder mee!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 13:38

Schrikken Manzano, maar normaal beeld bij verhuizen. Dan komen ze vaak vrij door stress.

Boemel, hoe is het nu in je huis? Zijn ze allemaal dood?

Mag ik klagen dat ik het te warm vindt? :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 13:41

Belker schreef:
Schrikken Manzano, maar normaal beeld bij verhuizen. Dan komen ze vaak vrij door stress.

Boemel, hoe is het nu in je huis? Zijn ze allemaal dood?

Mag ik klagen dat ik het te warm vindt? :+

Ja dat klinkt logisch. Had daarom eind april idd ook al eens onderzoek gedaan (hij is er sinds eind december). Maar kennelijk was dat nog te vroeg.
Nou ja, nu hebben ze maar even pech dan qua wei. Zal om de paar dagen een paar paaltjes verzetten voor een klein beetje strookbegrazing, maar dat is het dan ook maar.

En ja hoor, klagen mag.... ik zit binnen met m'n lange broek, vest en fleecedeken :=
Zo maar eens even buiten voelen dan :))

Belker

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 13:58

Wij hebben de takkenril weggehaald omdat Fiesta de palen fijn vindt om haar kont op te schuren…… Ze heeft een deken en masker op maar is echt kriegel op alles wat steekt. Ik heb wat wilgen met wortels aan de bosrand rond de afwateringsplek opnieuw gepoot. Kijken wat opkomt. Straks hooi geven voor de nacht en dan een avondje weg. Oftewel, we zijn druk geweest in de hitte, gelukkig veel in de schaduw.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 14:01

Oh daarover gesproken (schuren).... heeft iemand van jullie van die schuurmatten die je aan palen kan bevestigen? Ik zie verschillende soorten, maar weet niet welke nou fijn zijn. Ik wil geen borstels.
Sommige van die matten zijn nog best prijzig, dus zou beetje balen zijn als de rubber nopjes bijv. heel snel afbreken.
Dus als iemand aanraders heeft....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 14:53

Ik heb er ooit eentje met rubber noppen van een buuf gekregen en aan de deur van de paddock gehangen. Die is nu in het midden op Jasmijn-kont-hoogte helemaal kaal :)
Borstels wil ik ook niet; die zijn veel te scherp als ze daar met de kont tegen aan gaan staan schuren. Ben veel te bang voor verwondingen bij de vulva/anus. Dat heeft Boon eens gehad toen ze een aarsworminfectie had.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 14:54

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 15:23

Tnx!! Zoiets had ik inderdaad een beetje voor ogen!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 15:32

manzano schreef:
Oh daarover gesproken (schuren).... heeft iemand van jullie van die schuurmatten die je aan palen kan bevestigen? Ik zie verschillende soorten, maar weet niet welke nou fijn zijn. Ik wil geen borstels.
Sommige van die matten zijn nog best prijzig, dus zou beetje balen zijn als de rubber nopjes bijv. heel snel afbreken.
Dus als iemand aanraders heeft....

ja, ik heb er, ze zijn ontzettend duur voor hoe klein ze zijn maar ik heb er 3 gewonnen, zijn wel fijn Zal even opzoeken welk merk het was

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 15:33

Bij agrishop hebben ze verschillende. Wil er tzt ook 1

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 15:33

Alle hoornaars zijn dood.
Ga straks alles opruimen.

Ik heb daar nog nooit over nagedacht dat zo'n borstel voor schade kan zorgen. Stond nog op mijn verlanglijstje ... bij deze geschrapt :o

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 15:35

Ja ik vind zo'n borstel ook niet zo lekker voor de huid/haren op een of andere manier. Te hard/grof ofzo. Die nopjes lijken me beter.

Gelukkig dat ze allemaal dood zijn. Succes met opruimen... niet echt een leuk klusje.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 15:36

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 15:38

Ik heb van die schuurmatten bij agradi maar ik heb ook borstels. Hangen al jaren en zou niet zien hoe de paarden zich daar aan kunnen bezeren.
Matten zijn niet echt noppen maar rechthoekige richels als het waren met inkepingen. Zijn ook fijn.

koffiemok

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 15:46

Mag ik mij hier melden? Binnenkort krijgen wij onze paarden ook aan huis, ben al een tijdje aan het meelezen en zie hier mooie tips voorbij komen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:04

Lynn_Nikita schreef:
Ik heb deze https://www.gezondepony.nl/product/4811 ... n-all-pads
Ook bij agradi te koop, zijn vrij klein maar wel handig met om een hoek heen te buigen

Ik heb ook kokosmatten, bezems en een rubber mat met soort stekeltjes, eigenlijk gebruiken ze het allemaal wel

Oh die had ik gezien ja! Vond ze wel prijzig gelet op het formaat. Maar dat vouwen is wel weer handig ja.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:32

ik heb ze gewonnen want anders had ik ze nooit gekocht, Ze zijn fijn maar zijn gewoon ontzettend klein en daardoor te duur als je een paal goed vol wilt hangen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:33

Dat vouwen is idd wel handig en als die noppen langer mee gaan zal het zijn geld wel waard zijn.

Ik heb de meiden net maar even onder de douche gehad. Jasmijn ging hangen... op haar manier :D

@koffiemok: welkom en zo te zien ook heel 'vers' op Bokt :D

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:38

koffiemok schreef:
Mag ik mij hier melden? Binnenkort krijgen wij onze paarden ook aan huis, ben al een tijdje aan het meelezen en zie hier mooie tips voorbij komen.

Welkom!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:38

Hi Koffiemok! Vertel!!

Douchen kan ik hier ook wel even doen ja. Heb een nieuwe super fijne spuitkop gekocht, dus die ga ik eens even testen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:39

Welkom koffiemok.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:47

Welkom

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:50

manzano schreef:
Douchen kan ik hier ook wel even doen ja. Heb een nieuwe super fijne spuitkop gekocht, dus die ga ik eens even testen.

Hier schoot de slang natuurlijk weer uit de koppeling toen ik goed en wel bezig was. Dus ik kreeg ook nog een straaltje mee. Ik zag Jasmijn denken ... karma 8-)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:51

DubbelFun schreef:
manzano schreef:

Hier schoot de slang natuurlijk weer uit de koppeling toen ik goed en wel bezig was. Dus ik kreeg ook nog een straaltje mee. Ik zag Jasmijn denken ... karma 8-)

_O- _O-