[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 22:35

Daihyo en Olympia96 , zo hé weer een flink zwemparadijs in jullie achtertuin.

Mijne stonden vanmiddag ook wel sneu in de nattigheid/ deels blubber inmiddels maar goed het was even niet anders.
Of ik moet ze de hele dag op stal gaan zetten en dat is ook niet alles.

Moest vanmiddag nog even kuilbalen op halen, maar op een gegeven moment voelde ik zo een straaltje nattigheid over mijn rug lopen, ondanks dat ik toch echt een winterjas en vest aan had.
Zo vies ;(

S_imonee

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 23:18

Wat een water bij jullie daihyo en olympia...
Ik ben er inmiddels ook goed klaar mee. Op sommige plekken zakken ze hier zover in de blubber. Echt heel sneu.
Ze staan gelukkig bijna alleen maar op het verharde stuk en redelijk uit de wind.
Vrijdag hebben we ook de waterbak daar naartoe verplaatst en hangen er daar ook extra hooi op, zodat ze niet door de blubber hoeven.
Helaas is de schuilstal nog niet klaar. Gelukkig is het niet zo koud, maar fijn is anders...

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 07:32

Het heeft doorgeregend. En het staat hier nu meer blank dan ik tot nu toe heb gezien… ik ga de track voor de helft afzetten voor het eerst. En daar baal ik enorm van.
Zal eens kijken of het licht genoeg is om foto te maken voor ik weg ga naar het werk. %)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 07:46

Ik heb gisteren zoveel plassen gezien, dat is nog niet eerder zo geweest. Paarden staan niet thuis momenteel, teveel stormschade aan de stal dus ik maak me even niet druk om de hoeveelheid water. Voorjaar gaan we aan de slag ermee

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 07:52

Ik heb vannacht wakker gelegen van de wind en regen. Vond vannacht ook het heftigste voor ons tot nu toe, tov vrijdag.
Nog niet gezien of er bomen omliggen, dieren zijn in elk geval in orde die stonden netjes in hun stal en hebben hun voer. Inspecteren en opruimen doe ik zometeen als het licht is.
De paddock en de hoek die als wadi fungeert staan vol water de rest is nog droog

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 09:28

Na vannacht zijn hier de sloten ook over gelopen. Zoveel water heb ik nog niet gehad.
Kon door 20 cm water heen naar de mestbak

Afbeelding
Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 09:53

Ik heb het hier ook nog nooit zo erg gezien. Het is nu echt overal nat... gelukkig is de stal nog droog, dus daar extra hooi opgehangen, maar ze kiezen er toch voor om af en toe buiten te staan helaas. Als mijn werkagenda het toe laat, zet ik straks even de pomp aan om de grootste plas weg te krijgen. Onder het mom van alle beetjes helpen. Vanmiddag nog meer regen :x

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 09:57

Wij zijn vanmorgen heel vroeg naar stal gereden en hebben opnieuw de parkeerplaats erbij getrokken. Er worden straks 2 paarden geëvacueerd. De andere 4 hebben dan iets meer ruimte en hebben wij tijd om een plannetje te bedenken.
Het is veel erger dan de vorige keer. Water in de bak en op de track staat kniehoog. Stal is onder gelopen, strohok en zadelkamer zijn ondergelopen. Behalve de parkeerplaats is er geen droog stuk meer. Dus ik neem een vrije dag op en ga wat telefoontjes plegen.

Heb ik al gezegd dat ik wel kan janken?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 10:01

Ik ben ook aan het kijken of ik de paarden op onze oprit kan gaan zetten. Maar dat is niet zomaar gedaan want ik ben als de dood dat ze daar sneller stressen omdat ze er normaal niet staan en ik kan alleen maar een geïmproviseerde omheining bouwen. Dus ik ben bang dat het niet genoeg is. In de paddock is nu alleen de heuvel nog droog. Maar daar gaan ze dus niet staan (ze vangen dan natuurlijk ook wel alle wind). Het waterschap heeft de gemalen mop maximale stand staan maar onze ervaring is dat het hier dan nog steeds een paar dagen duurt voordat het water weer weg is.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 10:03

Ahhh nee wat een water zeg! Dit is wel echt iets wat gewoon niet moet kunnen. Waterschap moet hier echt in optreden.. je zou eigenlijk een dijk oid moeten hebben. Hebben jullie dit stukje net gekocht?

Hier valt het dan nog mee met een overstroomde sloot.

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 10:09

Ik huur het vanaf juni. Dit is een aantal jaar geleden eerder gebeurd schijnt. Ik weet daar nog niet genoeg van. Ga dat wel uitzoeken, maar ben nu vooral bezig met het nu zeg maar :+
2 van de 4 gaan weg. Ik zit in een appgroep met paardeneigenaren in de buurt en heb daar ook een oproepje gedaan voor plekken. In ieder geval 1 stal aangeboden gekregen op loopafstand. Dus dat is heel fijn. Nu eerst mijn werk regelen (heb heel de dag overleggen, zul je net zien, dus moet me wel even afmelden en vrij nemen) en dan waterschap bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 10:14

Succes Amanda! Ik hoop dat je tzt een structurele oplossing gevonden krijgt.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 10:23

Ja dat is wel zuur! Kan me zowat niet voorstellen dat dit nooit eerder gebeurd is. Maar daar heb je helemaal niks aan. Succes en sterkte vandaag!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 10:27

We moeten evacueren -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 10:28

Sterkte!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 10:30

Sterkte Amanda. Wat een drama bij jullie.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 10:45

Daihyo: wat een ellende. De tranen springen je er van in de ogen. Sterkte.

Maar het is ook echt extreem!!!!
Wij wonen hier nu 8 jaar en zulke plassen hebben wij ook nog nooit gehad. (ja, ik ben degene die steeds riep dat het zo'n droge winter was, tot nu toe)
Hier trekt het wel snel weg. Mijn bak is alweer droog. De wei daarentegen. De schapen komen hun stal niet uit. Die snappen niks van hun verblijf aan zee. Maar het moet gewoon even en paar uur droog zijn. En dat werd het dus gister niet (nooit). Vanaf zaterdag middag ongeveer non stop geregend. En toen die onweersbui er overheen.

Ben wel benieuwd of de haag dit gaat overleven. Die staat nu 2 dagen helemaal onder water. En daar heeft nog nooit een plas gestaan |o

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 10:55

Wat voor haag is het? Beuken en wilgen overleven dat wel hoor.
Door de wind droogt alles snel, maar het moet ook even gaan stoppen met regenen ... :-(

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 10:57

Ja helaas is het voorlopig nog niet droog vandaag en morgen nog meer regen..

Sterkte Dahio! Hoop dat je een goed onderkomen kan vinden

Danuah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 11:08

Jeetje wat een water bij iedereen! Het is niet meer normaal.

Ik ben zó blij dat wij nu niet meer in de Randstad wonen, maar de paarden sinds kort aan huis in Drenthe staan. Voorheen zal dit dramatisch zijn geweest, net als hierboven; alles zal overstromen. Het leed wat ‘s winters aan de Vinkeveense Plassen wonen heet. :Y)

Wij hebben op het laagste punt van onze PP een poel gegraven waar we van de zomer een pomp bij zetten, hij was voor het weekend helemaal leeg. Leuke toevoeging is dat ‘ie zo’n 1.50m diep is. We hebben nu de mazzel dat de hele track dus droog is. Zó blij mee!

Afbeelding

Sterkte Daihyo! Hopelijk heb je een fijn tijdelijk plekje voor ze.
Laatst bijgewerkt door Danuah op 21-02-22 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 11:10

Dat is het ironische. Ik zit in Gelderland, tussen Veluwe en Achterhoek in. In de Randstad heb ik dit probleem nog nooit gehad (ben 4 jaar geleden verhuisd :+ ).

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-22 11:11

Daihyo schreef:
Wij zijn vanmorgen heel vroeg naar stal gereden en hebben opnieuw de parkeerplaats erbij getrokken. Er worden straks 2 paarden geëvacueerd. De andere 4 hebben dan iets meer ruimte en hebben wij tijd om een plannetje te bedenken.
Het is veel erger dan de vorige keer. Water in de bak en op de track staat kniehoog. Stal is onder gelopen, strohok en zadelkamer zijn ondergelopen. Behalve de parkeerplaats is er geen droog stuk meer. Dus ik neem een vrije dag op en ga wat telefoontjes plegen.

Heb ik al gezegd dat ik wel kan janken?
[ [url=m/fCzQaE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/yepU02.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Okfe5K.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1hYlXj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HaGJJk.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KacgLG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZYqbti.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nHB2qA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qLnfYW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/KmOsMG.png]Afbeelding[/url] ]

Wat eem verschrikking heb heel erg met je te doen.

ricojoreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 11:13

Daihyo wat een ellende, dit is ook niet normaal meer :knuffel:
Vrijdag is het dak van onze schuilstal af gewaaid, dus nu hebben ze enkel wat bomen om onder te schuilen, ze kunnen droog staan bij de hooiruif, want daar liggen rooster, maar ze staan liever in de blubber aan de andere kant te eten :+ Ach ja, het hoofd blijft in ieder geval wel droog zo :')
Afbeelding
Mijn tinker had het gisteren zo koud met haar 0grams regendeken met fleece dat het arme dier stond te bibberen, dus die heeft een nieuwe dikkere deken op gekregen. M'n dekenloze jaarling heeft nergens last van :')
Even duimen met z'n allen dat het snel opdroogt en stopt met regenen...

Danuah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 11:13

Daihyo schreef:
Dat is het ironische. Ik zit in Gelderland, tussen Veluwe en Achterhoek in. In de Randstad heb ik dit probleem nog nooit gehad (ben 4 jaar geleden verhuisd :+ ).

Wij zitten nu vlakbij Coevorden. Zijn van klei/veen naar zand gegaan + van heel laag weiland naar hoog gelegen grond. Ons weiland lag voorheen echt in de Vinkeveense Plassen, dus nu zal het ook gewoon ‘weg’ geweest zijn. Het was daar ‘s winters altijd al dramatisch, maar dit jaar hadden de paarden en andere dieren er niet kunnen lopen.

Heb je een goede tijdelijke plek voor ze?

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 11:26

Daihyo, sterkte. Hier is het ongeveer hetzelfde... Zo maar eens bij de buren kijken of hun paddock (die hoger ligt) nog droog is en vragen of mijn paarden dan een paar dagen op de helft mogen staan. Ik heb geprobeerd een plan uit te werken voor een paddock op onze oprit (puin en hoger gelegen). Maar ik kan echt niks bedenken dat veilig genoeg is. En mijn paarden hebben wel de heuvel waar ze droog op kunnen staan maar dan doen ze niet...