Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
greendragon schreef:[***] schreef:Ah wat vreemd greendragon! Hoe oud is je merrie en heb je een idee wat er gebeurt kan zijn? Misschien een hoefzweer?
DA is net geweest. Hij bevestigde beetje mijn vermoeden. Het zit in de schouder. Waarschijnlijk een spierkneuzing of iets dergelijks. Er is niets te voelen, geen zwelling, geen warme plekken, pezen super droog. Ze staat ook prima vierkant, gewicht op het been. buigproef gaf geen duidelijke uitslag.. Maar laat haar een paar passen stappen en dan gaan de eerste twee beroerd, de derde en vierde stap soort van ok en dan lijkt ze vanuit haar schouder een hele rare beweging te maken en duidelijk pijn te hebben.
Merrie heeft in haar hele 28jarige bestaan een keer een peesblessure gehad en verder niets. Dus dit was wel even schrikken.
Ze is op haar oude dag super rustig, dus gekke dingen heeft ze vast niet gedaan. Maar ze heeft wel last van narcolepsie dus ik vermoed dat ze daarmee onderuit is gegaan en misschien verkeerd terecht is gekomen. Iets anders kan ik niet bedenken.
Ze heeft nu paar dagen pijnstilling gekregen, maandag even kijken hoe het gaat en dan verder kijken als het nodig is.
ik had wel beetje knoop in mijn maag hoor. Ik heb dit jaar al drie kippen en een konijn mogen begraven. Ik zie bij de overgebleven dieren nu overal spoken. Met een een 28jarige die nooit wat heeft, nu zo kreupel loopt. Ik zag de rendac al langs komen zeg maar.
Maar goed, we mogen weer even door. Hoop dat ze weer snel opknapt. Verder maakte ze zich zelf vooral druk om die rotvliegen bij haar ogen en om haar portie hooi. Ze staat nu weer in vol ornaat hooi te knabbelen...
Hoe gaat het met je kippen eigenlijk @[***]?
Qua prijzen voor paarden heb ik werkelijk geen idee, maar ik heb me in het verleden wel eens verbaasd over de 500 of meer euro die gevraagd werden voor shetjes die hun hele leven alleen in het weiland hebben gelopen en dus niets kunnen en geen manieren hebben geleerd. Maar ik kom nog uit de tijd dat je een shet bijna gratis bij een pakje boter kreeg, denk ik.
Mijn shettemans heb ik drie jaar geleden dan ook écht gratis op mogen halen bij iemand die er echt van af wilde en een goed tehuis zocht... En ik heb al 28 jaar hetzelfde paard en die kostte alleen dekgeld, wat mijn ouders ooit hebben betaald. Paarden zijn in mijn hoofd dus gratis.
Unseen schreef:Wij hebben ook last van de eikenprocessierups, helaas 3 eikenbomen rondom de paddock staan. De bomen zijn super groot en staan aan 1 kant tegen de schuur van de naaste buren aan, dus heel makkelijk omhalen is niet te doen. In 2 bomen hebben we een nest. Mijn oudje stond deze week ineens met een dikke lip en enorm te kwijlen, ik schrok me echt rot. Maar waarschijnlijk dus zo’n rups. Goed gekoeld en gespoeld en bij dierenarts een spuit opgehaald, maar ‘s avonds was het al weer goed en was de spuit niet meer nodig.
Wij hebben onze paddock aangrenzend aan de bak, dus dat is gewoon zand. Vanuit de bak kunnen ze ook naar de wei, daar gaat ons kleine traktortje ook doorheen. Van de paddock naar de wei moeten ze door een bospaadje heen.
Voor ‘groot’ vervoer naar de wei hebben we een andere ingang vanaf de weg. Dat is zand/gras. Zo’n typisch boerenpaadje. Vanaf ons huis naar de paddock is allemaal bestraat.
Utopia wat goed en leuk dat je voor het eerst op Dije hebt gereden!
Ik ga mijn jonge merrie waarschijnlijk toch ook wegbrengen om door te rijden, ik kom er gewoon niet aan toe momenteel en wil weer lekker ontspannen de bossen in.
DubbelDun schreef:@Robijntjah: ziet er uit als een heerlijk schaduwrijk plekje.
Hier had oudje zich onder het draadje naar de wei door gewurmd, die lag los op de grond iig. Er stond geen stroom op. Maar dat is ondertussen verholpen. Ergens wel sneu als ze er nu tegen aan komt, maar te lang op de wei staan is zeker niet goed voor haar.
xXutopiaXx schreef:Wel knap dat ze zich daar dan onderdoor wurmdHopelijk knapt ze snel weer op
Mooi Jolijn! Hoop dat ze er mooi profijt van hebben!
Wil jullie deze primeur ook nog even delenAfgelopen week voor 't eerst zelf op Dije gereden!! Is de 4e keer dat er iemand op zit, en dan dus de eerste keer voor mij
Wat een fijn paardje
[ [url=m/DyRYB8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dFag9m.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6Kv6Gz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/AUaaSN.jpg]Afbeelding[/url] ]
Truedreams schreef:Zo dan! Jij bent druk geweest!
Pomp moet ik ook nog aanschaffen.
Die oudjes zijn ook erg he? Ze gaan van alles doen waarvan ze eigenlijk weten dat dat niet de bedoeling is![]()
Wij kunnen over 2 weken ons huis in. Dan eerst het land checken op jkk. Ik heb geen idee of dat daar staat nu.
Truedreams schreef:Die 3 per stukje is netjes. Voordeel als je het bijhoud is dat t nooit veel wordt.
Het gras groeit wel goed nu bij ons nieuwe huis. We gaan de loonwerker vragen om het nog een keer kort te maaien. Voor de paarden staat er nu al teveel. Het gras mag hij houden haha.
Maartje1990 schreef:Truedreams schreef:Die 3 per stukje is netjes. Voordeel als je het bijhoud is dat t nooit veel wordt.
Het gras groeit wel goed nu bij ons nieuwe huis. We gaan de loonwerker vragen om het nog een keer kort te maaien. Voor de paarden staat er nu al teveel. Het gras mag hij houden haha.
We doen het ieder jaar, snap niet waarom 1 weide zoveel heef.
Ga je niet hooien dan?