Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 21:17

Wij hebben bij ons vorige huis de wasmand ect. in de klerenkast verstopt, de planten achterin de auto gezet ect. Echt ik raakte steeds alles kwijt 8-)

Hier hebben we een makelaar laten komen, echt alles was helemaal spik en span en zag er super uit......het zag er echter zo super uit dat we besloten niet meer te verhuizen *\o/*

Lynnikita, tis misschien niet heel handig voor je, maar mocht je een keertje klem komen te zitten mag je de honden best hier langs brengen hoor :j

Voor de rest weinig paardennieuws, zondag een superklein buitenritje gemaakt en hier achterom is het echt één baggerbende. Tis vies en nat en bha maar het is ook lekker knuffelen met een nat paard :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 21:22

zoefie schreef:
Wij hebben bij ons vorige huis de wasmand ect. in de klerenkast verstopt, de planten achterin de auto gezet ect. Echt ik raakte steeds alles kwijt 8-)

Hier hebben we een makelaar laten komen, echt alles was helemaal spik en span en zag er super uit......het zag er echter zo super uit dat we besloten niet meer te verhuizen *\o/*

Lynnikita, tis misschien niet heel handig voor je, maar mocht je een keertje klem komen te zitten mag je de honden best hier langs brengen hoor :j

Voor de rest weinig paardennieuws, zondag een superklein buitenritje gemaakt en hier achterom is het echt één baggerbende. Tis vies en nat en bha maar het is ook lekker knuffelen met een nat paard :D

Wat ontzettend lief van je! <3
Hier staat ook alles overal in gepropt, de kledingkasten moet ik nu niet openen en ook de garage staat vol gepopt. 2 aanhangers staan vol met oa quad, zitmaaier, wipwap etc zodat de tuin wat minder vol staat en die gaat dan weer naar de oprit van de buren morgen
Sorry dat ik zo door blijf gaan met woningverkoop ego verhalen, het is allemaal spannend!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 21:25

Ik wilde vanochtend eigenlijk gaan wandelen met GVR, maar zit in de rats om mijn hondje, die een plek aan de zijkant van haar pootje heeft en wat dus open gaat met uitlaten en dan bloed. Zit al aan de antibiotica maar doe het mormel (zegt ze liefdevol) een verbandje om en ik draai mij om en ze heeft het al afgeknaagd. Eer ik daar eens mee klaar was, was wandeltijd al weer voorbij en ben ik maar op bonen jacht gegaan, die ik dus alweer vond. Geloof dat ik die maandelijks wel kan onderzoeken, ding was toch alweer een partij smerig...

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 22:16

Lynn_Nikita schreef:
Karin_deB schreef:
Is wel gelijk een goede schoonmaak hoor ik als je je huis gaat verkopen :D

Mijn merries zijn beide gelongeerd door de bijrijdster vandaag, lief! :)
Ik heb mn eerste werkdag weer achter de rug. Daarna nog even alles op stal gedaan en nu lekker op de bank.

Paarden keken niet eens gek op toen ik ze vanmorgen om 06.00 in de wei gooide :D

Jij had verlof toch? wennen om weer aan het werk te gaan?

Yes, al was die al eerder voorbij maar door nog wat ouderschapsverlof opnemen en een baanwissel kon ik nog wat langer thuisblijven :)

Spannend maar wel heerlijk! Ik hou van de balans werken en thuis mama zijn :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 07:19

Spannend allemaal Lyn! Ik vond het verkopen van ons huis ook echt niet leuk. Gelukkig hadden we een goede makelaar en die maakte altijd gebruik van een professionele fotograaf. Dat resulteerde in 12 bezichtigingen in de 1e week dat het te koop stond en dat het binnen 3 weken verkocht was *\o/* . En er moest echt nog heel wat gebeuren aan ons vorige huis. Maar op de foto's zag het zo gaaf uit :j :j :j

Maar man, wat een gedoe die bezichtigingen. Echt ALLES iedere keer weer opruimen en ik had het zelfs in de kasten allemaal keurig netjes gemaakt. Ik ga er vanuit dat mensen ook de kasten opentrekken tijdens het bekijken van het huis. Heb ik ook gedaan als ik naar een huis ging kijken :o .

Karin weer lekker aan het werk, veel succes in je nieuwe baan.

Oh wat balen Minime, dat je hondje niet helemaal in orde is. Verbandjes en hondenpootjes zijn een drama...… Het heeft bij mijn hond bijna 2 maanden geduurd voordat het geschoren plekje op zijn poot waar hij een infuus heeft gehad, weer genezen was. Hij bleef maar aan dat kale plekje likken, de sukkel. Heb het ook nog geprobeerd met verband met een vies smaakje, maar dat hielp allemaal niets. Uiteindelijk heb ik een verbandje genomen en dat goed afgeplakt met sporttape. Dat bleef gelukkig goed zitten.

Libera

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 07:49

Succes met de verkoop Lynn, snap wel dat dat je nu erg bezig houd!

Weinig tijd om mee te lezen en ook nog te reageren, dankzij dit leuke mormeltje <3 <3 <3
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 07:59

Ooooooh Libera, wat een leukerd!!!!

Veel plezier, je zult je handen vol hebben <3 <3 <3

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 08:36

Wat een dotje libera. Jullie veestapel breidt zich goed uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 08:41

Thanks [***], kan ik idd ook nog proberen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 08:42

Voordeel is dal wel dat echt elk klein klusje wat al jaren vergeten is aangepakt is. Ik zie net dat een klein stukje plint mist in de bijkeukenen het is eindelijk opgeruimd in de bijkeuken wat normaal en ronmel hok is. En wat is het laardig om ruontes goed op de foto te krijgen. Bijkeuken bv

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 08:46

Ja goede foto's maken is echt wel een vak...…

Bij ons is er bijna een hele dag besteed door de fotograaf. Moest van alles met de verlichting doen, gordijnen, keuken, ramen enz enz. Hij heeft ook met allerlei verschillende lenzen en belichting gewerkt, maar ons huis bleef wel ons huis. Mensen hadden absoluut niet het idee dat het tegenviel tijdens de bezichtigingen. Dat vond ik erg fijn.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 08:47

Voordeel is dal wel dat echt elk klein klusje wat al jaren vergeten is aangepakt is. Ik zie net dat een klein stukje plint mist in de bijkeukenen het is eindelijk opgeruimd in de bijkeuken wat normaal en ronmel hok is. En wat is het laardig om ruontes goed op de foto te krijgen. Bijkeuken bv

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 08:51

Eer van je werk Lynn Nikita, ziet er goed uit. Alleen, wat hangt er nou toch aan het plafond in de slaapkamer?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 08:58

Jungle kamer. Lianen met aapjes ed erin. Normaal hangt er voorin nog 1 maar ivm de foto verhangen

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 09:04

Wat een leukerd Libera! Wat is het voor een ras?

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 09:17

Dank je, Pyrenese Berghond! Ze is echt zooo fluffy!

En zit nu al een uur te janken in de bench... hoop dat ze zo wel gaat slapen, dit is erg slecht voor mn nachtrust :=

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-18 10:22

Succes met de verkoop Lynn!

It's fluffy... it's MINE. Te cute Libera <3 <3

Iemand interesse in paardenbiefstuk? Mijn ontzettend mooie Engelse boogpoort die ik al heeel lang wilde hebben is half opgevreten door de haflinger... GRRR ^)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 10:25

Libera schreef:

En zit nu al een uur te janken in de bench... hoop dat ze zo wel gaat slapen, dit is erg slecht voor mn nachtrust :=

Oplossing bij mijn pup was de bench open laten. Binnen 1 minuut was hij stil..... Heeft daarna overigens ook nooit meer in de bench gezeten. Vond hij gewoon niet leuk.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 10:26

MiniMe, voor mijn hond gebruik ik van die vetwraps (gewoon van de Action). Als dat een paar lagen op elkaar, goed aan geduwd/strak zit, is het niet makkelijk los te krijgen. Hij had vorig jaar ineens leggers en als je die niet inpakt, heb je overal bloed..
Mijn hond heeft een eigen poef in de woonkamer, een kleed op de bank, een Back on track matras in de keuken, een mega zitzak in de bijkeuken en buiten, kussens in zijn hok, mag op de loungebank buiten.. en toch ligt dat verwende mormel te veel op de betonnen vloer :+ Waardeert de vloerverwarming & koeling te veel denk ik dan maar.

Ooh Libera, die puppy! <3

Succes vandaag Lynn!

Aah nee.. al weet je toch wel dat een Haflinger hoe dan ook alles op vreet? :+

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 10:31

[***] schreef:
Libera schreef:

Oplossing bij mijn pup was de bench open laten. Binnen 1 minuut was hij stil..... Heeft daarna overigens ook nooit meer in de bench gezeten. Vond hij gewoon niet leuk.

Hier zou dat echt een uit elkaar geplukte woonkamer opleveren :')

Ook vervelend een slopend paard -O-

Prachtig huis Do, voel me altijd alsof ik in een bouwval woon als ik zulke fotos zie :+

Prim lijkt tot nu toe echt vreselijk makkelijk, een beetje onzeker gemaakt maar absoluut makkelijk.
Heb achter 2 draadjes die de paddock in 2 delen en ze is nog geen enkele keer onder/tussen de draden gegaan terwijl de laagste kniehoog is en de hoogste 1,20 oid.
Heb inmiddels ook bewijs dat de pony groter is dan de hond, pup vind het maar een gek beest. Het is geen hond maar wel zo groot en het is ook niet zoals ze paarden kent _O-
Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 11:27

Azmay, Dat bouwval krijgen wij straks weer ipv deze woning. Kan echt niet in 1 keer gedaan worden, wil ik wel maar dan zal ik toch echt ergens geld vandaan moeten halen. wat fijn ook dat het zo goed gaat met prim

Selka, ow nee wat zonde van de poort!

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 11:47

Minime: hoe is het met je hondje? Al gelukt om het in te pakken? Hier doe ik het met een sok met daaromheen vetwrap (pas op: niet te hard aantrekken!!). Als het echt moet blijven zitten echt een heel dramatisch stuk naar boven (eventueel over de schouder zodat het niet kan afzakken). Dan heb je wel aandacht op straat, want ziet er heel zielig uit. Als je het even wilt laten zitten kun je onder de onderkant ook nog ducktape doen, maar als je een knager hebt zal dat er wel zo af zijn. Die van mij kijkt er twee keer naar, denkt dan 'het zal wel moeten' en blijft er van af :j .

Libera: wat een schatje zeg <3 <3 <3 <3 . Ik hoop voor je dat ze het janken in de bench snel opgegeven heeft.

Lynn_Nikita: ziet er goed uit hoor! En leuk he, om een keer mooie foto's van je huis te kunnen maken. Ik zat echt vol bewondering naar onze verkoopfoto's te kijken. :D .

Selka: Wat zonde van je boog zeg. Is ie nog wel te redden?

Hier even weinig nieuws. Er wordt hard gewerkt in huis en ik maak elke avond in het donker een rondje (alle knopjes afgeplakt ivm stucen) om de voortgang te zien. In het weekend staat een rondje schoonmaak van de stallen op het programma. Even goed soppen om al het stof weg te krijgen en ze de kans te geven weer een beetje op te drogen voor ze bewoond gaan worden.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 12:33

Libera: wat een scheeeeeeeeetje <3

Lynn_Nikita: wat een verkoop stress inderdaad, ik duim dat je er snel vanaf bent :D

Selka: heb je voor en na foto's?

Hier eindelijk weer verder met de bak :D aangezien ik duidelijk niet kan rekenen op normale communicatie met de zand leverancier (er lag vanmorgen spontaan weer een bult zand bij gelukkig) hebben we besloten de bak verder in de breedte te leggen zodat ik iig morgen een halve bak / paddock heb (ik denk zelfs 75%) zodat de paarden dan eindelijk droge voeten hebben, want ze staan nu echt in de drek. Ze kunnen wel droog staan, maar daar staat de hooi bak niet en die wil ik niet meeslepen naar het droge gedeelte want de klei is zo zwaar... :=

Afbeelding

Dit was de 'bak' een uur geleden:

Afbeelding

Spoiler:
(ja opeens geel zand, maar is net zo stevig als het grijze en net zo fijn)

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 12:45

Fijn Mer, dat er verder gewerkt kan worden. Kunnen de paarden straks vast waarderen :)

Super dat Prim zo vooruit gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 12:51

Azmay schreef:
Hier zou dat echt een uit elkaar geplukte woonkamer opleveren :')

Ha, ha, ha, dat doet mijne gelukkig niet...….

Jeetje Mer wat een drek!! Ik dacht dat het bij mij in de omgeving pas slecht was qua bodem, maar bij jou is het echt al heftig.

Veel succes met je bak!