Ahhhh, mijn lieverdjes....
( wel weer in pyama...)
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Samy24 schreef:Nog een klein vraagje hier, halen jullie elke dag de mest van de weide? En tot wanneer groeit het gras ongeveer.. Ben een beetje aan het kijken wanneer ik ze het best op de 2 e weide zetten zodat de eerste weer kan groeien
Samy24 schreef:Nog een klein vraagje hier, halen jullie elke dag de mest van de weide? En tot wanneer groeit het gras ongeveer.. Ben een beetje aan het kijken wanneer ik ze het best op de 2 e weide zetten zodat de eerste weer kan groeien
kristelhans schreef:Wij hebben de paarden steeds een week of 2 op een stukje en dan zet ik een ander stuk af en komen ze niet meer op dat oude stuk. Niet te kort af laten grazen, dat gebeurt hier met strookbegrazing dus nu staan ze halve dagen op het gras en verder op de paddock. Soms in de middag ipv hooi nog een uurtje gras maar voor de nacht altijd hooi. Vorig jaar een paar stukken wat te kort laten afgrazen en dat herstelt toch minder mooi, we hebben nu echt een prachtige wei, al een keer van kunnen hooien en genoeg gras tot aan december als het meezit (door dat verweiden). In november krijgen we de koeienwei van de overburen tot en met maart/april en dat is 3 hectare.Voor m'n koudbloeden paradijs.. jammer voor ze dat ze er geen hele dagen op mogen.