Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 20:58

xXutopiaXx schreef:
Trouwens! Hoe hebben jullie je 'paden'? Dus van stal naar bak/paddock/wei/straat/whatever? Bestraat, gewoon grond/gras, of houtsnippers, nog iets anders?! Ben beetje aan het nadenken wat ik eigenlijk wil en wat mooi/praktisch is voor paarden en/of trekker/auto.... :D

Deel van het pad en deel naar doorgang andere weide (bij onze waterbak) hebben we verhard met betonroosters uit oude veestal

Afbeelding

Voerplek is verhard met betonplaten en uitloop van de stal dezelfde betonroosters

Afbeelding

Afbeelding

_Penotti

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 21:02

2016 is toch ook het jaar dat er toen zoveel hagel schade was?
Wij hadden dat net niet gelukkig, maar veel mensen wel.
Ik heb bij winkels ook nog jaren van die poffertjespan auto's zien staan.
Niet hoog genoeg verzekerd om te laten maken, maar motorisch nog perfect dus reden mensen er nog lange tijd in rond.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 21:21

@marlies: hier komen ook wel eens pennymeisjes vragen of ze mogen komen helpen, maar zolang ik het zelf nog kan heb ik daar ook niet zo'n behoefte aan.

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 22:53

haha grappig, ik hoop juist dat mijn buurmeisje van 8 straks enigszins zelfstandig met shettemans aan de slag kan. Dan hoef ik hem zelf wat minder vaak beweging te geven. Maar het is dan ook een erg wijs en betrouwbaar meisje. Dat scheelt.

Minder nieuws: mijn oude merrie kreupelt ineens. Nooit eerder meegemaakt. Morgen DA maar even bellen...

Maartje, Wat een slimme oplossing met de roosters zo! Mooi hergebruikt.

Truedreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 07:40

Goedemorgen

Iemand iets verstand over arabisch volbloed prijzen die ik een pb kan sturen?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 08:05

Truedreams schreef:
Goedemorgen

Sadira of olina op bokt misschien? Ikke niet wel van haflingers, dat is bijna hetzelfde toch? :+

Truedreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 08:07

Ja die lijken er wel op :+

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 08:07

Truedreams schreef:
Goedemorgen

Ook geen verstand van maar gezien de huidige markt doe ik een gokje dat de prijzen hoog zijn :+

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 08:08

Karin_deB schreef:
Truedreams schreef:
Goedemorgen

Ook geen verstand van maar gezien de huidige markt doe ik een gokje dat de prijzen hoog zijn :+

Grapje toch? Volgens mij ligt het nu op zn gat door corona?

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 08:10

Nee serieus. De prijzen zijn echt belachelijk.
Ik zag laatst een bonte b pony hier in de buurt. 5000,- !

Truedreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 08:30

Karin_deB schreef:
Nee serieus. De prijzen zijn echt belachelijk.
Ik zag laatst een bonte b pony hier in de buurt. 5000,- !

:7

Het loopt inderdaad erg uiteen met de prijzen. Zelfs paarden van 20 worden voor veel geld aangeboden als leerpaard. Want hij is zo rustig :')

Maar ook 7 jarigen voor 1800 euro.

Apart wereldje in de handel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 08:42

Pennymeisjes zit ik ook niet op te wachten. Ben bang dat ze een hek vergeten en mijn honden dan ineens midden op de weg lopen...…

Ah wat vreemd greendragon! Hoe oud is je merrie en heb je een idee wat er gebeurt kan zijn? Misschien een hoefzweer?

Volgens mij was dat inderdaad dat jaar van de hagelschade Penotti. Bij ons gelukkig niet veel hagel, maar verderop in het land wel.

Die roosters zien er goed uit.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 08:46

De huizenprijzen en paardenprijzen zijn nog steeds hoog. :j

Truedreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 08:54

Huis heb ik nu als t goed is. Paard bijna. :j *\o/*

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 09:05

Maartje1990 schreef:
xXutopiaXx schreef:
Trouwens! Hoe hebben jullie je 'paden'? Dus van stal naar bak/paddock/wei/straat/whatever? Bestraat, gewoon grond/gras, of houtsnippers, nog iets anders?! Ben beetje aan het nadenken wat ik eigenlijk wil en wat mooi/praktisch is voor paarden en/of trekker/auto.... :D

Deel van het pad en deel naar doorgang andere weide (bij onze waterbak) hebben we verhard met betonroosters uit oude veestal

[ [url=m/c6GOmE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voerplek is verhard met betonplaten en uitloop van de stal dezelfde betonroosters

[ [url=m/ggxd7X.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Yu9mWA.jpg]Afbeelding[/url] ]

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 09:16

Geen idee hoe de prijzen van arabieren liggen, maar met QAP's ben ik wel wat gewend :)

Missy deed vanochtend een hinnekje toen ik met voer naar buiten kwam. Ze had duidelijk honger = een goed teken :D Al loopt ze nog steeds als een dronkeman.

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 11:30

[***] schreef:
Ah wat vreemd greendragon! Hoe oud is je merrie en heb je een idee wat er gebeurt kan zijn? Misschien een hoefzweer?

DA is net geweest. Hij bevestigde beetje mijn vermoeden. Het zit in de schouder. Waarschijnlijk een spierkneuzing of iets dergelijks. Er is niets te voelen, geen zwelling, geen warme plekken, pezen super droog. Ze staat ook prima vierkant, gewicht op het been. buigproef gaf geen duidelijke uitslag.. Maar laat haar een paar passen stappen en dan gaan de eerste twee beroerd, de derde en vierde stap soort van ok en dan lijkt ze vanuit haar schouder een hele rare beweging te maken en duidelijk pijn te hebben.
Merrie heeft in haar hele 28jarige bestaan een keer een peesblessure gehad en verder niets. Dus dit was wel even schrikken.

Ze is op haar oude dag super rustig, dus gekke dingen heeft ze vast niet gedaan. Maar ze heeft wel last van narcolepsie dus ik vermoed dat ze daarmee onderuit is gegaan en misschien verkeerd terecht is gekomen. Iets anders kan ik niet bedenken.
Ze heeft nu paar dagen pijnstilling gekregen, maandag even kijken hoe het gaat en dan verder kijken als het nodig is.

ik had wel beetje knoop in mijn maag hoor. Ik heb dit jaar al drie kippen en een konijn mogen begraven. Ik zie bij de overgebleven dieren nu overal spoken. Met een een 28jarige die nooit wat heeft, nu zo kreupel loopt. Ik zag de rendac al langs komen zeg maar.
Maar goed, we mogen weer even door. Hoop dat ze weer snel opknapt. Verder maakte ze zich zelf vooral druk om die rotvliegen bij haar ogen en om haar portie hooi. Ze staat nu weer in vol ornaat hooi te knabbelen...

Hoe gaat het met je kippen eigenlijk @[***]?

Qua prijzen voor paarden heb ik werkelijk geen idee, maar ik heb me in het verleden wel eens verbaasd over de 500 of meer euro die gevraagd werden voor shetjes die hun hele leven alleen in het weiland hebben gelopen en dus niets kunnen en geen manieren hebben geleerd. Maar ik kom nog uit de tijd dat je een shet bijna gratis bij een pakje boter kreeg, denk ik.
Mijn shettemans heb ik drie jaar geleden dan ook écht gratis op mogen halen bij iemand die er echt van af wilde en een goed tehuis zocht... En ik heb al 28 jaar hetzelfde paard en die kostte alleen dekgeld, wat mijn ouders ooit hebben betaald. Paarden zijn in mijn hoofd dus gratis :).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 11:36

@greendragon: sterkte! Klinkt als ik soortgelijks wat ik met mijn oudje heb.
Ik heb even de symptomen van narcolepsie gelezen en die herken ik ook wel in die van mij.
Nu komt er bij die van mij bij dat ze moeilijk gaat liggen en nog moeilijker weer op kan staan. Dus ze komt soms echt remslaap te kort en daar kunnen ze ook goed last van hebben.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 11:38

Truedreams schreef:
Goedemorgen

Ja, hier een liefhebber (ben zelf nog steeds op zoek naar een merrie). Stuur maar pb, leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 11:58

He wat naar, sterkte groene draak.

Hier hebben we gisteren wat rubberen matten gelegd :D
Ik ben dik tevreden.

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 12:23

@Robijntjah: ziet er uit als een heerlijk schaduwrijk plekje.

Hier had oudje zich onder het draadje naar de wei door gewurmd, die lag los op de grond iig. Er stond geen stroom op. Maar dat is ondertussen verholpen. Ergens wel sneu als ze er nu tegen aan komt, maar te lang op de wei staan is zeker niet goed voor haar.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 13:20

Wel knap dat ze zich daar dan onderdoor wurmd := Hopelijk knapt ze snel weer op :(:)

Mooi Jolijn! Hoop dat ze er mooi profijt van hebben! :D

Wil jullie deze primeur ook nog even delen :D Afgelopen week voor 't eerst zelf op Dije gereden!! Is de 4e keer dat er iemand op zit, en dan dus de eerste keer voor mij :D Wat een fijn paardje <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 13:25

Wat een ellende met alle paardjes. Hopelijk knapt alles snel op

Goed bezig Jolijn! En Utopia wat een brave is het toch!

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 13:28

Wat een leuk paard en leuke combinatie zijn jullie :j

Bij de zieke paarden hebben die ppid?
Mijn ppid-er kreeg ook rare toevallen, ik denk dat het door die groeiende hypofyse kwam.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 13:39

Nou tis zeker een braverd <3

Dankje Penotti :D Fries staat mij toch het beste denk ik haha <3 Ben zelf ook helemaal niet bevooroordeeld :P

Lijkt me zo eng, een paard met toevallen... ooit een kat gehad met een toeval, was al eng, laat staan een dier van een paar honderd kilo... :oo