Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 12:52

Prinnie schreef:
Hier kan je ook bodemsoorten bekijken https://pdokviewer.pdok.nl/

"Radebrikgronden: Siltige leem"
Had wel echt een pipet nodig om de kleuren te onderscheiden zeg :')
Wel een stuk accurater dan boer en bunder.

Een bak keren lijkt geen optie hier _O-
Hier worden weilanden normaal zompig en onbegaanbaar na de eerste goede bui en mijn paddock is aangestampt waardoor die dus niet zompig word maar wel spekglad. Diva lag net al op haar snufferd toen mijn verzorgster probeerde te longeren -O-

Lynn_Nikita

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 12:53

Geen optie om hem eens los te treken Azmay?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 12:58

Lynn_Nikita schreef:
Geen optie om hem eens los te treken Azmay?

Nee echt niet!
Dan staan ze tot hun buik in de drek :oo
Nu zakken ze er niet in maar is het wel glad, de lossere grond hier in de buurt zoals de weide voelt als een spons als je er zelf overheen loopt. Een paard zakt er elke pas 10cm in..

Enige optie die ik heb is een klein stukje graven en geel zand er in denk ik. Dat mag ook tot 60cm volgens mij omdat het mijn tuin is, maar voor nu is dit even de beste optie.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 12:59

Ik snap dat niet waarom gaan die paarden buiten staan in de stromende regen?!? :oo De mijne stonden ook buiten!

Vorige week stonden ze op de wei toen ik de stal in liep om te uitmesten en spullen opruimen. Zodra ik klaar was met uitmesten kwamen ze allebei uit zichzelf naar binnen. Ik ben doorgegaan met opruimen en dacht dat ze naar binnen kwamen omdat het net begon te regenen en ze in hun schoon stalletje wilden schuilen. Het hooi dat in de stallen hing, bleef echter onaangeroerd >;) zodra ik klaar was en vertrok, liepen ze weer naar de wei.......terwijl het nog regende......ze waren dus echt voor mij op stal! <3 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 15:21

Hier wordt er wel gebruik gemaakt van de schuilstal.......
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Alleen door het verkeerde dier :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 15:34

Hahaha [***], lekker groot hondenhok :p

Zelfs onze honden zijn er te stom voor. Had ze vd week in leeg vak van hooi voorraad vastgelegd, dus ze konden droog staan. Gaan ze precies voor het hooihok zitten om mij te volgen.

Maar ze zijn wel dubbel. Mn reutje kan goed zwemmen en speelt hele zomer in zwembadje. Teefje springt in elke sloot. Maar zodra we de deur open doen en het regent, rennen ze terug de kamer in :(

Het is vandaag echt mooi weer. Het is warm en zonnetje schijnt hier echt volop.

Onze paddock is nu ook voor het eerst wat nat en vies. Ik denk toch dat de droogte schuldig is, want het was vorig jaar steeds binnen no time weer droog. Maar goed, onderhoud en afspraken zijn ook niet goed verlopen.

De bak is wel netjes nog, maar daar hebben we ook gesleept. Paddock kunnen we niet in met de auto en dus sleep en er is verder niks aanwezig.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 15:34

_O-

Hier blijft zelfs de hond stug in de regen liggen :=

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 15:50

Haha, die blik ook. Zijn domein :)

Aaah Yvette, dat is wel lief!
Ik heb ook 2 van die hele nieuwsgierige, die gewoon graag in de weg staan/vooral aandacht vragen als je je handen vol hebt.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 16:47

Kinderpony in de dop.
Het is nog een beetje vroeg en een kind van 6 doet nog wat veel onbeheerste dingen maar al met al ging het best prima :j
Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 16:47

Ik heb nu de draad tussen de 2 stallen dicht gemaakt en de shet en pre samen gezet en de merrie apart. dan gaat ze wel de stal in. Anders eist de shet zich die stal toen, zij past niet in de shetstal en staat dan achter de stallen in een hoekje te verregenen. Enige nadeel is dat de stallen hartstikke vies zijn. Vooral de ruin is een watje en staat bij regen graag binnen

Volgens mij denken de buren dat ik gek geworden ben Ik ben al voor de 3e dag de oprit bladvrij aan het maken voor de fotograaf die morgen komt. Normaal doe ik dat nooit maar wil de foto`s natuurlijk wel optimaal hebben. Ik ben nu al 3 dagen op een rij aan het poetsen en opruimen en met 2 kinderen en 2 honden vraag ik mij eigenlijk af waarom ik dat doe, uur later is het al niet meer zichtbaar

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 16:59

Haha jawel Lynn, alle beetjes helpen ;)
Hopelijk schijnt er morgen een zonnetje.
Vooral alle gordijnen goed open & losse rommel in de kast.
Soms zie je foto’s op Funda dat je denkt “hoe durf je iemand binnen te laten..”
Ons huis is echt niet altijd spik&span (eigenlijk alleen als de schoonmaakster net weg is :D ), dat ik wel eens denk “er moet niet onverwachts iemand langs komen.. ach, hier wordt geleefd” O:) maar als je weet dat de fotograaf komt..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 17:09

Met bezichtigingen ook af en toe erg hoor, gewoon vuil ondergoed op de grond en vieze vaat opgestapeld op de aanrecht

Ik ben dan juist net als nu 3 dagen aan het poetsen en opruimen, kinderkamer is half leeggeruimd, 2 dozen lego al de zolder op anders oogt het zo rommelig, fruitmand gevuld, bloemetje op tafel etc

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 17:16

Haha, ik vond de bezichtigingen echt stressvol. Huisdieren uit logeren, alles helemaal strak. We hadden zelfs een soort afvinklijst van alle zaken die elke keer gedaan moesten worden.

Onze makelaar werkte trouwens standaard met een styliste, was wel even slikken toen die aangaf dat het echt beter was onze kastenkamer als slaapkamer te presenteren (want ja, die kasten stonden er niet voor niks :D ) Dus uiteindelijk nog een hele hoop in de opslag gedaan, want ook van de schuur buiten zei ze 'ja, er staan wel veel spullen' _-:( Terwijl we gewoon netjes zaken in rekken hadden staan. Maar goed, je wilt doen wat je kunt, dus we hebben braaf geluisterd.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 17:19

Hier ook stressen bij de bezichtigingen, toen had ik nog 1 kleine hond die naar mijn ouders kon, inmiddels 2 grote die dan ook weg moeten. Ben nog aan het bedenken hoe ik dat ga doen als ik op mijn werkdag een bezichtiging heb. op mijn werk is een ren, misschien daar maar een dagje in zetten? Hier komt geen stylist en de makelaar kon er zelf ook niet bijzijn morgen dus ik ben benieuwd of ze wel ideeën aandragen en wat dingen willen schuiven of niet. Garage staat propvol, is vorige keer ook niet op de foto gezet en ja, we verhuizen niet voor niks he

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 17:25

Wat ik wel goed vond van de styliste: ze maakte foto's op haar iPad en liet dan zien waar de aandacht op de foto naar toe getrokken werd. En soms waren dat niet de elementen die je eigenlijk wou adverteren (wij hadden bv een fleurig schilderij hangen, prachtig, maar trok alle aandacht op de foto en namen we toch echt mee). Ook kan je dan al bepaalde zichtlijnen die je echt gefotografeerd wil hebben bedenken en zo de fotograaf een beetje sturen. En idd, alle gordijnen open, eventueel vitrage eraf (tenzij je echt een heel vervelend uitzicht hebt natuurlijk), dit toont echt veel ruimer op de foto's.

Wij hadden in het vorige huis een prachtige open haard. Dat was heel belangrijk om te laten zien, volgens iedereen. Dus ik heb tijdens een dag waarop het ongeveer 30 graden in de schaduw was een lekker fikkie gestookt. :D :D

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 17:48

Groot gelijk hoor, zo'n haard foto toont veel meer sfeer!
Ons huis stond op Funda met sneeuwfoto’s, slechte foto’s van binnen, was echt weinig aandacht aan besteed. Ons geluk geweest ;) Wij kochten het in februari en toen we in mei een afspraak hadden met de verkopers om wat zaken ter overname te bespreken, waren we echt heel blij verrast met de schitterende tuin. Iedereen die ons huis op Funda had bestudeerd was heel positief verrast bij het bezichtigen/housewarming. Zo zie je toch dat mensen een heel beeld aan de hand van de foto’s creëren en hoe belangrijk die zijn. Styliste is dus zeker geen overbodige luxe.
Al is er 1 makelaar in de buurt die ik altijd herken aan de foto’s op Funda, de zelfde attributen in elk huis :’)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 17:59

Hier zijn ze helemaal slecht met foto's maken voor bij advertenties. Staat er een paard te koop en staat alleen z'n staart op de foto ofzo.

Bij huizen zie je wel goed wie er een duurdere makelaar heeft uitgekozen. Zo is er hier een in de buurt daar herken je de foto's al van door de belichting van de foto's. Foto's van de zelfde hoek van een andere fotograaf zien er heel anders uit en spreken veel minder.

Mijn ervaring is inmiddels dat je eerst de tekst moet lezen en als dat je aanspreekt maar gewoon moet gaan kijken.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 19:00

Hetgene wat bij ons gaat verkopen is de keuken en hopelijk dat de nieuwe vloer ook in de smaak gaat vallen. Kan als de foto` klaar zijn voor en na foto`s laten zien, die van de vorige makelaar heb ik ook nog. Kleuren zijn daarop heel erg fel geworden, zeker nu alles vrij neutraal geverfd is schrokken wij net toen wij door de oude brochure heen bladerden. Enige is de tuin nu, alles kaal en het gras heeft kale plekken door een gravende hond terwijl die tuin in het voorjaar erg mooi is

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 19:07

Pff Lynn, volgens mij is dat ook de reden dat we ook nog niet verhuisd zijn, hahaha

Hier 2 makelaars binnen gehad en de een vond het prima en de ander wilde nog wel wat veranderen voor de foto's. We hadden voor ze kwamen wel alles geboend en wat los spul weg, maar wie weet hoelang we hier nog moeten leven??

Vooral met slecht weer en dieren vind ik het lastig. We hebben hoezen op de bank, want ze mogen hier erop. De katten lopen van de tuin naar binnen, maar ook met vieze voetjes. We hebben een soort plit level en bij tuindeur is alleen ene plateau met de kattenbak en een matje, maar ze vegen hun voeten niet.
Halletje voordeur komen we ook binnen met natte zooi, stal zooi etc. Wil met alle liefde elke dag schoonmaken, maar met slecht weer ontkom ik niet altijd aan wat zooi.

Maar mensen worden wel steeds gekker wat ze willen. En het is alleen voor het beeld, want ook de huize die er niet uit zien gaan voor erg veel geld weg momenteel.
Hier 1 huis verder is wel lager geboden en stond voor hier wel lang te koop. Maar die man is het helemaal gaan strippen en heeft alles nieuw erin gedaan.

Wij hebben dit verhuurd en uitgewoond verkocht, stonk een uur in de wind en de keuken was half gesloopt. Wij keken daar wel doorheen en dat moeten mensen toch iets meer leren. Ik kijk wel naar die programma's en als mensen dan zeuren over de gordijnen....ja sorry hoor. En laatst iemand, die vond het teveel werk als ze alles moest gaan schilderen. imo heb je dan een hele lastige zoektocht als alles perfect moet zijn. Dan laat je misschien het beste huis liggen en koop je iets met je smaak erin wat misschien hartstikke tegenvalt qua lokatie.

Maar goed, had wat brochures opgevraagd en daarin staat weinig meer info dan op de makelaars site en eentje die ik echt interessant vond heeft agrarische bestemming. Hoewel ik op de foto's niet zie dat die nu ook zo gebruikt wordt, maar ja.

Het koelde net echt hard af. Heerlijk zonnetje, lekker bij de paardjes, thuis alles open. Ga met de hondjes lopen en werd erg fris. Kom uit bos op de hei en hele laag mist. Was niemand meer, dus eng muziekje eronder en het was compleet :)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 19:09

Onze makelaar stylde ons huis nog even. Zo leek de badkamer spontaan op een uit een hotel. Ons huis leek aanzienlijk groter maar nog wel realistisch.
Ook bij een huis wezen kijken wat op de foto's prima formaat leek maar irl zo klein was dat op de grootste slaapkamer niet eens een fatsoenlijk 2 persoonsbed paste.

Hier staan de paarden ook nat te regenen al eten ze wel graag hooi en staan om die rede wel in de schuilstal.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 19:11

Agrarische bestemming zegt niet zoveel. Ons huis heeft ook die bestemming, enige probleem zat in de financiering. Niet alle banken wilden ons een hypotheek verstrekken en er moest meer eigen geld in.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 19:21

Is wel gelijk een goede schoonmaak hoor ik als je je huis gaat verkopen :D

Mijn merries zijn beide gelongeerd door de bijrijdster vandaag, lief! :)
Ik heb mn eerste werkdag weer achter de rug. Daarna nog even alles op stal gedaan en nu lekker op de bank.

Paarden keken niet eens gek op toen ik ze vanmorgen om 06.00 in de wei gooide :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 19:42

belle_boef schreef:
Agrarische bestemming zegt niet zoveel. Ons huis heeft ook die bestemming, enige probleem zat in de financiering. Niet alle banken wilden ons een hypotheek verstrekken en er moest meer eigen geld in.

Ja, maar dat moet je wel hebben. Wij hebben wel wat, maar we willen het liever inrichten voor de paarden en de nodige verbouwingen doen, die we toch veel tegenkomen.

Ik wete wel meerdere mensen die het hebben gedaan en dan als paarden bedrijf er zijn gaan wonen met gewoon niks opgeven bij de belasting, dus geen winst/verlies opgave en daarna gestopt. Maar ja.....

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 19:48

Moet je eens op de duitse woningsite gaan kijken. Gewoon keuken niet opgeruimd,overal klerezooi....
Hier in Noorwegen maken ze echt een heel boekwerk van de presentatie (kost ook wel wat ;) )

Marlies : ik zag bij je andere topic dat Yorek en Lyra het al heel goed naar hun zin hebben in het nieuwe huis :D

Azmay : gaat de goede kant op met Primmetje. Op de foto zie je haar nog wel kijken : oh help ! <3
Maar dat gaat helemaal goed komen.

Haha [***] . Geweldig toch. Ook dat hoofd van je hond :)

Ethalate , moest wel lachen om je verhaal en foto.
Gekke beesten zijn het toch.

Hier wordt goed gebruik gemaakt van de schuilstal. 's Zomers eigenlijk meer als in de herfst/winter.

Morgen komt dierenarts even langs hier om te kijken naar m'n oude ruin. Die drinkt vrij veel de laatste tijd (en plast daarom natuurlijk ook meer) Toch maar even kijken waar het door kan komen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 20:25

Karin_deB schreef:
Is wel gelijk een goede schoonmaak hoor ik als je je huis gaat verkopen :D

Mijn merries zijn beide gelongeerd door de bijrijdster vandaag, lief! :)
Ik heb mn eerste werkdag weer achter de rug. Daarna nog even alles op stal gedaan en nu lekker op de bank.

Paarden keken niet eens gek op toen ik ze vanmorgen om 06.00 in de wei gooide :D

Jij had verlof toch? wennen om weer aan het werk te gaan?