Wat is de huidige slachtprijs van een paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Uccellina

Re: Wat is de huidige slachtprijs van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 21:21

hi everybody!

I am looking for mandy aswell and found your forum. I bought two horses from mandy. as I can understand, you have some severe problems with mandy. I don't know netherlands, but I think I did understand something like this. does somebody know english or even better german and could translate to me? I bought a cremello horse named neon, born in 2002, it's a czech warmblood and i got him with falsed papers which belong to a horse named baron. baron is an palomino gelding, born in 2001. mandy had to do with theese horses, with the selling of neon and the selling of baron too.
(my second horse is from hungary and everything is (seems) allright.)

I would be glad if somebody could answer me to my e-mail: info@pferd-mensch-ausbildung.ch

thanks a lot!

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 22:25

Hay,
I think it's the best for U if U contact the FirstPoster of this topique. (Rivano) She can tell U everything what's sayed in here.
good luck , and if U really want it, I can try and mail U the short version of the story.

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 10:51

ik zou mijn pony dus nooit laten slachten Verdrietig

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 10:57

Farolover schreef:
ik zou mijn pony dus nooit laten slachten Verdrietig

Volgens mij heb jij het verhaal niet echt door.. het is ook erg lang, maar voordat je zo'n reactie neerzet, kan je misschien beter het verhaal helemaal lezen.. Knipoog

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 11:48

erg jammer dat mensen nog steeds niet het hele verhaal lezen voor met zo'n opmerking komen. Ik denk zelfs dat Dak de slager zelf slacht als die in zijn buurt komt Haha!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 11:49

Wow, ik heb echt alles doorgelezen (ja, dat duurde even...), en ik zit echt met open mond te lezen. Wat een verhaal... Echt niet te geloven. Ik hoop dat ze d'r verdiende loon krijgt, wat een k*twijf, vooral eerst vriendjes worden.

Ik moet wel zeggen, Dak (wat een droogkloterige naam btw Haha! ) is ECHT prachtig... Bloos

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 12:54

Uccellina schreef:
hi everybody!

I am looking for mandy aswell and found your forum. I bought two horses from mandy. as I can understand, you have some severe problems with mandy. I don't know netherlands, but I think I did understand something like this. does somebody know english or even better german and could translate to me? I bought a cremello horse named neon, born in 2002, it's a czech warmblood and i got him with falsed papers which belong to a horse named baron. baron is an palomino gelding, born in 2001. mandy had to do with theese horses, with the selling of neon and the selling of baron too.
(my second horse is from hungary and everything is (seems) allright.)

I would be glad if somebody could answer me to my e-mail: info@pferd-mensch-ausbildung.ch

thanks a lot!

Dit ga je niet menen !! Mijn engels is erg slecht..

Wie kan er uitleggen dat ik baron heb gehad de baron die mandy bedoelde en dat die al 13 jaar is.
Wat een %$^%$$ wijf is die mandy zeg.

Baron was Dus niet goedgekeut maar volgens die mandy wel. het stamboek kent baron niet, althans niet als goed gekeurde dekhengst ben ik inmiddels achter..

Ik ga maandag even naar buro van rechtshulp. kijken wat mijn mogenlijkheden zijn. heb hier nog de papieren gekopieerd van baron, en een foto van baron vroeger.

Ik heb weinig bewijs momenteel dus heb een afspraak gemaakt. mischien dat ik daar wat meer informatie kan krijgen wat ik het beste kan gaan doen.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 12:58

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 13:01

ijsklontje schreef:
Ik denk zelfs dat Dak de slager zelf slacht als die in zijn buurt komt Haha!

Het wordt inderdaad de vraag wie wie eerst slacht... Haha!
Toen de dierenarts een vette spuit in zijn nek gezet had om hem slaperig te maken zodat de tumor verwijderd kon worden, was hij overtuigd dat dat wel genoeg zou zijn er een mak schaap van te maken. Uhmmm... Nee. Hihi. Hij danste en stuiterde vrolijk verder. Maakte geen indruk.

Dan nu het antwoord op het engelse stukje van Uccelina.
Zoals ik al eerder schreef zet ik hier niet alles neer om mol technische redenen. Daarom kan ik nu niet uitgebreid neertypen wat ik al wist. Maar jullie kunnen ervan uitgaan dat deze mevrouw een nette mail gaat krijgen en we haar helpen. Ze moet eerst even "ont-molt" worden. Ik weet namelijk dingen over haar situatie die zij niet weet.

1 ding is duidelijk: Ik denk dat Navidad nu met een halve rolberoerte naar adem aan het happen is. Want hoeveel paarden zijn er op de wereld die voldoen aan de kenmerken: Kinsky, Cremello, Hengst, link naar Mandy en OOK NOG Baron heten?

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 13:04

Ah, ik zie dat je mijn PB gelezen hebt en een reactie geplaats had.

Mandy's site is al heel lang weg. Haar mailadres bestaat ook niet meer. (of het moet weer actief zijn in de afgelopen dagen)

Maar Mandys fraudeerde ook met papieren (en cheques Haha! ), dus die leeftijd heeft ze gewoon aangepast. De overige kenmerken zijn hetzelfde... Hoe groot is die kans? Laten we alle goedgekeurde kinsky cremello hengsten maar Baron noemen???? Grinnik.

Maar goed, zo zie je maar, de cirkel is bijna rond.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 13:10

Rivano schreef:

1 ding is duidelijk: Ik denk dat Navidad nu met een halve rolberoerte naar adem aan het happen is. Want hoeveel paarden zijn er op de wereld die voldoen aan de kenmerken: Kinsky, Cremello, Hengst, link naar Mandy en OOK NOG Baron heten?

mmm, maar de leeftijd klopt toch van geen kanten? Het verschil tussen 13 jaar en 4 jaar is toch wel heel groot?
Zou het niet kunnen dat ze gewoon papieren vervalst ofzo, en dat ze dan maar voor de gemakkelijkheid al die beesten Baron noemt?

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 13:11

Hihi, dacht ik net hetzelfde als jij net schreef.
sorry

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 13:39

Kinsky cremello hengsten zijn er amper. Kinksy is 1 van de zeldzaamste rassen ter wereld, en cremelo hengsten vindt je ook niet in elke wei... Of Baron is gewoon een erg populaire naam daar in Tsjechie. Clown

Ik heb die mevrouw een mailtje gestuurd. We wachten braaf op antwoord.
Wel weer erg toevallig dat ze net Baron noemt in haar berichtje.
Een andere gedupeerde mailde me dat het wereldje van "gekleurde" paarden heel klein is. En zo zie je maar weer... alle wegen leiden naar... Mandy.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 14:24

ze schrijft dat Baron een gelding is een ruin dus!!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 14:32

Uccellina schreef:
baron is an palomino gelding, born in 2001.

Ik denk dus dat het wel om een ander paard gaat... Bloos

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 14:43

Tjonge wat een beerput trek je open zeg! Ook voor Navidad wel even schrikken dat er met de papieren van zijn paard is geklooid. Heel verstandig trouwens dat je niet al te veel info hebt geplaatst, zo zie je maar weer,oplichters weten prima waar ze hun informatie vandaan moeten halen. Je bent ons als lezers ook niets verplicht hoor, mensen die oprecht geinteresseerd zijn (en dat zijn we volgens mij vrijwel allemaal) kunnen wel even geduld opbrengen hoor. Als je het maar wel meldt zodra die Mandy-bitch eindelijk te grazen wordt genomen, dan drink ik er eentje op jou en Dak!

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 14:47

alex66 schreef:
ze schrijft dat Baron een gelding is een ruin dus!!

Het blijft inderdaad vreemd.
Ze koopt via Mandy een paard en dat is een cremello Kinsky hengst.
Baron is ook een cremello Kinsky hengst met connecties naar Mandy. (mandy kende Baron)

Ze ontdekt dat de papieren vervalst zijn. En van een cremello Kinksy RUIN zijn genaamd Baron. Maar als je een hengst koopt, dan kan er geen papier bijzitten dat het een ruin is. Zoiets valt namelijk op...
Dus ze heeft een cremello Kinsky hengst met een papier van een paard genaamd Baron die ook een cremello Kinsky hengst is.
Dus dan zou er een Cremello Kinsky Ruin genaamd Baron zijn waar Mandy vanaf weet, en een cremello Kinksy Hengst genaamd Baron waar Mandy vanaf weet, die wel erg veel lijkt op een andere Cremello Kinksy Hengst waar Mandy vanaf weet, waarvan de papieren vervalst zijn en refereren aan een Cremello Kinsky hengst genaamd Baron. In acht nemende dat Mandy bekend staat om het verkopen van paarden met valse papieren.

Ok... dit is een wazig verhaal. Moet ik ook 3x nalezen.
Het zou natuurlijk kunnen dat het toeval is. (Maar gezien de 23 pagina's die deze topic rijk is met bizarre verhalen, heb ik mijn twijfels)
Maar.. het kan altijd. De leeftijd en geslacht kloppen niet. Ik wacht op haar reactie.
Spannend!

>> Quote Ellebel: oplichters weten prima waar ze hun informatie vandaan moeten halen.

Zowel deze mevrouw als de vorige heeft me via Google gevonden. Google heeft waarschijnlijk mijn topic geindexeerd, en als je zoekt op Mandy Riedel, krijg je mij. Ben ik even blij dat ik besloten heb haar naam hier te publiceren!!!! Dank u Google!

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 14:55

Rivano schreef:
Kinsky cremello hengsten zijn er amper. Kinksy is 1 van de zeldzaamste rassen ter wereld, en cremelo hengsten vindt je ook niet in elke wei... Of Baron is gewoon een erg populaire naam daar in Tsjechie. Clown

Tja, maar langs de andere kant zal die Mandy best wel een groot aantal Kinsky's in handen hebben gehad. En die speciale kleurtjes, daar is vraag naar. Daar zal dus ook wel meer dan 1 cremello de revue gepasseerd zijn.
En als je al een populatie paarden hebt, zoals Kinsky's, waarin al die vreemde kleurtjes nogal veel voor komen, zal de kans sowieso al groter zijn, dat er af en toe een cremello tussen zit.
Dat is bij quarters toch ook zo? En daar zijn cremello's toch niet zo hoogst uitzonderlijk. Zet een palomino op een buckskin, of een cremello hengst op een palomino merrie,... en je hebt wel heel veel kans op een cremello. Als er vraag naar is, zal daar toch wel gericht naar gefokt worden?
Ik zou er dan ook niet zomaar vanuit gaan dat het hier over hetzelfde paard gaat.

Zou je trouwens niet eens kunnen navragen hoeveel Kinsky's er rondlopen die Baron zouden moeten heten. Als je er een stuk of twintig vindt, dan weet je wel hoe laat het is denk ik. Knipoog
Of misschien zijn die papieren wel altijd kopies van elkaar? Hier en daar een kleine aanpassing aanbrengen om overeen te komen met het paard, en je hebt een heleboel papierloze dieren die je als dure Kinsky's kan verkopen en ze noemen allemaal Baron.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 15:12

Luckystory schreef:
Of misschien zijn die papieren wel altijd kopies van elkaar? Hier en daar een kleine aanpassing aanbrengen om overeen te komen met het paard, en je hebt een heleboel papierloze dieren die je als dure Kinsky's kan verkopen en ze noemen allemaal Baron.

En een geboortedatum is makkelijker aan te passen dan een naam...

Daarbij zijn zowel Baron als haar paard 'goedgekeurd'. Maar zijn niet bekend bij het kinsky stamboek. Cremello kinsky hengsten die goedgekeurd zijn zijn wel zeldzaam.

ARGH! ik kom er ook niet meer uit, en zie overal complotten in.
Hoe doet die Peter R de Vries dat...

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 15:48

Rivano schreef:
Luckystory schreef:

En een geboortedatum is makkelijker aan te passen dan een naam...

Daarbij zijn zowel Baron als haar paard 'goedgekeurd'. Maar zijn niet bekend bij het kinsky stamboek. Cremello kinsky hengsten die goedgekeurd zijn zijn wel zeldzaam.

Maar ze bestaan wel?
Kan je dan niet nagaan of er ooit een goedgekeurde Cremello Kinsky hengst is geweest, die Baron noemde? Navidad zei dat de Baron waar het hier om gaat, niet bekend is bij het stamboek. Maar hoe zeker ben je dat er NOOIT zo'n Baron bestaan heeft. Wie weet is dat beest al 20 jaar dood, en worden de papieren nu handig gerecycleerd om een paar kopietjes van te maken voor elke Cremello hengst die dat Mandy-mens in handen krijgt?
Wie weet is dat wel haar werkwijze en worden bijvoorbeeld ook alle palomino-ruinen die ze verkoopt voorzien van een papiertje met de naam Dak? (Hi, nog meer Dakjes Haha!) En heeft ze zo voor elk type paard wel iets in huis.
Bestaande papieren recycleren en eventueel kopiëren lijkt mij alleszins veel makkelijker dan papieren zelf namaken of voor ieder paard apart valse papieren voorzien. Het gaat hier om fraude op grote schaal, dan wil je snel kunnen werken en heb je niet de tijd om te wachten tot je nog eens een papier in handen krijgt dat je misschien ooit kan gebruiken in je frauduleuze praktijken.
(Waarmee ik nu wel niet wil zeggen dat Dak daarom persé papierloos was natuurlijk, maar voor paarden zonder papieren is dit toch de ideale manier om er geld uit te halen?)

Hangt er natuurlijk vanaf hoe fraudegevoelig Kinskypapieren zijn. (Ik heb er nog nooit gezien, dus zou het niet weten) Maar als ik zo de papieren van andere stamboeken bekijk, hoeft dit niet eens zo, moeilijk te zijn. Juiste papiersoortje zoeken, stempeltje natekenen eventueel officieel stickertje namaken en je hebt een fris papiertje?? (Hi, mijn criminele alter ego komt boven Clown )

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 16:36

Rivano schreef:

Kun je hem straks vragen als je hem belt Cool

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 16:53

Luckystory schreef:
palomino-ruinen die ze verkoopt voorzien van een papiertje met de naam Dak? (Hi, nog meer Dakjes Haha!)

ARGH!! NOG meer?
Haha. Dan begin ik een lotgenoten praatgroep met de andere Dak-a-holics...

Citaat:
En heeft ze zo voor elk type paard wel iets in huis.

Vond het wel vreemd dat stokmaat niet vermeld staat. Maar kan me niet herinneren of dat wel bij het KWPN paspoort van mijn vorige paard stond.

Citaat:
Hangt er natuurlijk vanaf hoe fraudegevoelig Kinskypapieren zijn.

Voordeel voor haar is dat ze in tsjechisch zijn... Ik heb al met een woordenboek proberen te achterhalen wat er allemaal staat, maar het woordenboek voldoet niet als je opzoek bent naar woorden als "snep" "bles" of "sok". De ingetekende aftekeningen kloppen wel, maar iedereen kan dat intekenen met een stempelkussen erbij. Maar ik kan ze niet vergelijken met de uitgeschreven aftekeningen in the tsjechisch.

Citaat:
Juiste papiersoortje zoeken, stempeltje natekenen eventueel officieel stickertje namaken en je hebt een fris papiertje?? (Hi, mijn criminele alter ego komt boven Clown )

Ze zou ook niets vervalst kunnen hebben, maar gewoon bij het slachthuis rondhangen en daar na een dagje slachten de slachter betalen (blijft toch Tsjechie he.. Bloos ) en met de paspoortjes op zoek gaan naar bijpassende paarden. (al heb ik het idee dat ze Dak juist bij het slachthuis vandaan heeft...) Of ze gaat ermee kwartetten, Dan neem ik de afstamming van dit paard, voeg ik in het paspoort van dat paard, met de aftekeningen van een ander paard, en dan weer dichtsealen.

Ik ben erg benieuwd hoe het echt in elkaar zit. Van elke oplichtingszaak apart. Nu kunnen we alleen maar gissen (is ook leuk).

Naast oplichten blijkt ze ook goed te zijn in het structureel niet betalen van rekeningen van allerhande soorten toeleveranciers, bekenden, bedrijven, etc. etc. Dat mens moet steenrijk zijn. Daar komt alleen geld binnen en gaat niets uit... Wat zou ze ermee doen?

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 17:13

Rivano schreef:
Ze zou ook niets vervalst kunnen hebben, maar gewoon bij het slachthuis rondhangen en daar na een dagje slachten de slachter betalen (blijft toch Tsjechie he.. Bloos ) en met de paspoortjes op zoek gaan naar bijpassende paarden. (al heb ik het idee dat ze Dak juist bij het slachthuis vandaan heeft...).

Zou inderdaad kunnen, maar dan blijft het toch verdacht dat blijkbaar dezelfde papieren meer dan 1 keer zijn gebruikt. Ze heeft wel lef eigenlijk om van een zeldzaam ras, 2 (of meer) paarden te verkopen onder dezelfde naam. Ze neemt daar toch wel een risico mee. (Maar misschien heeft ze in dit geval dat ricico wel moeten nemen? Omdat ze niet aan geschikte papieren kon geraken voor een cremello?)
Het lijkt mij logischer dat ze de papieren matcht met het paard en niet andersom. Is simpeler, gaat sneller en is veel minder arbeidintensief.

Rivano schreef:
Of ze gaat ermee kwartetten, Dan neem ik de afstamming van dit paard, voeg ik in het paspoort van dat paard, met de aftekeningen van een ander paard, en dan weer dichtsealen.

"Knutselen met Mandy" nu in de boekhandel met handige tips voor al uw fraude-ideeën! Haha!

Rivano schreef:
Daar komt alleen geld binnen en gaat niets uit... Wat zou ze ermee doen?

Ik denk niet dat dat het probleem zal zijn. Haha!
En binnenkort mag ze natuurlijk haar fortuintje gebruiken om iedereen netjes terug te betalen! (met intrest Knipoog )

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 18:22

Leuk idee, papieren verknutselen. Ik weet al wat ik later ga worden. Clown Als het zo "makkelijk" schijnt te zijn...
Het is toch gewoon te absurd voor woorden dat iemand zoveel fraude kan plegen zonder gepakt te worden (en voor de rest van haar zielige leventje in de gevangenis verdwijnt, au revoir Mandy Doei! ).

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 18:46

Jammer dat ik de papieren niet even bij je op kan halen; mn collegaatje komt namelijk uit Tsjechie.........Of Slowaaks, maar dat was vroeger samen en zij is al boven de 40, dus dat moet ze allebei kunnen dan, neem ik aan. Die zou t zo voor je kunnen vertalen.
Mocht je het echt willen, kan je de tekst ff aan me pb'en; dan kan ik ze haar laten lezen. Idee?