Hoi hoi, ik lees al een tijdje stiekem mee maar aangezien mijn paard deze week geïntroduceerd gaat worden in de kudde op een paddock paradise wilde ik toch even laten zien hoe het er bij ons uit ziet
Aangezien ik mijn paard op pension heb, hoef ik dus geen adviezen, maar misschien gebeuren er dingen in deze paddock paradise waar jullie inspiratie uit op kunnen doen. Dit is de paddock paradise, ongeveer, want ik heb hem nog maar 1x tot het einde gelopen en nog niet eens alle paadjes

B1 en B2 zijn "bubbels", dus ronde open plekken waar gevoerd wordt. De track is als het goed is ruim 4 km lang.
[ [url=m/sWCeGq.png]Afbeelding[/url] ]
Rechts naast B1 is de longeercirkel en een overdekte piste (wel klein, zo'n 17x19 meter). Het grote open veld in het midden heeft een paar agility obstakels en verder wonen daar een stuk of 4 paarden die niet mee kunnen komen in de track (blind, oud, doof).
Verder zie je tussen de track door meerdere veldjes met boompjes en dingen. Hier groeien verschillende planten en (fruit)bomen waar de paarden eens in de zoveel tijd eens in mogen vertoeven. Deze velden zijn dus niet standaard te bereiken voor de paarden.
In het midden van de track staat een badkuip wat standaard vol is en overloopt, zodat ervoor een poel ontstaat. De paarden kunnen dus kiezen om te drinken uit de badkuip (schoon water) of van de poel (minder schoon water).
Er zit trouwens ook een hoogteverschil in deze track. Vanaf B1 naar het veld van de oude paarden moeten ze door de 'torrent', een klein stroompje, dus daarvoor moeten ze een stukje omlaag en daarna weer omhog klimmen. B2 ligt een stuk hoger dan het veld van de oude paarden en vanaf daar gaat het allemaal omhoog, het ligt zeg maar tegen een berg(je) aan.
Zodra mijn paard er zelf in staat zal ik wel foto's plaatsen als daar behoefte aan is!