Caily schreef:Dat vang je toch niet op met een uurtje rijden en uurtje paddock per dag? Hoe sociaal de stallen ook zijn, hoe gelukkig het paard op stal ook is. Enkel met tussen waterbak - schijtplek - slaapplek - eetplek heen en weer lopen maakt een paard op een dag meestal al meer meters dan tijdens een uurtje rijden. Tenzij je hem op een paddock van 5 x 5 zet natuurlijk. Dan kan je het paard imo net zo goed op stal laten staan
Ik zou het eens meten als ik jou was, want met dat uurtje rijden maken ze heel wat meer kilometers dan moet het verhaal hierboven.
24-7 op stal.....................nee, maar dat 8 uur per dag buiten op een dag als vandaag hoeft van mij ook niet.
Zoals al eerder gezegd, goed welzijn voor je paard zit in veel meer dan 8 uur per dag buitenlopen en er zit een heel groot grijs gebied bij.
Maar ik krijg vaak het gevoel dat mensen tekort komen in andere dingen en daarom maar heel hard blijven hameren op 8 uur of meer buiten staan. We wonen in NEderland, daar waar paarden niet weg kunnen trekken bij slecht weer. Daarop moeten we inspelen, en op juist trainen, juist voeren enz.