Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:22

Mijn top 3:

1. Zilvershampoo van de Kruidvat.
2. Tea tree shampoo van Grand National.
3. Perzik shampoo van de Lidl, die ruikt echt heerlijk <3

Mijn favo tondeuse is mijn Moser Max 45. Een groot apparaat heb ik niet, maar de Heiniger van een vriendin is echt een top ding. Helaas kan ik geen van alle spullen gebruiken momenteel ivm zieke pony.

Edit: oh en ik spuit flessen Equishine weg en heb CM anti klit gekocht, maar nog niet uitgeprobeerd.
Laatst bijgewerkt door Ayla op 21-01-18 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Oakland1990

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:36

Mijn groot scheerapparaat is een hauptner, maar geen idee welke, opscheren doe ik ook met een heiniger sapphire, tot ze een keer de scheerkop verkeerd hebben geslepen, daar zit nu een van moser op maar die is duidelijk niet diezelfde kwaliteit.

Top 3
Dreft Platinum met een geut isobetadine om witte staart en manen mee te krijgen, heel onorthodox maar het ontvet super en dan blijft hij ook nog echt dagenlang wit. Witte hondenshampoo heb ik ook wel eens geprobeerd maar dat helpt toch niet zo. Zijn lichaam doe ik gewoon met standaard shampoo, dat wil ik niet volledig ontvet hebben.
Magic Gel van Rapide als ontklitter, moet geen spray meer sinds ik die heb! Als het dan toch moet de Showshine van Absorbine
Babydoekjes verrichten ook wonderen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:37

Ik voelde me vandaag echt een klungel. Regiokampioenschappen... Paardlief helemaal gewassen, keurig wit en echt keurig om te zien. 2e proef was uren later, dus tussendoor op de trailer, halen we haar er af zit ze echt onder de stront en ze had hooi overal. :') Vraag me niet hoe het kan, maar echt ze zag er uit als een of andere boerenknol hihi

De droogshampoo die ik heb werkt dus niet goed genoeg. (Maakt niet uit, we zijn alsnog door naar het NK, maar ik kan er zelf slecht tegen haha)

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:38

wat doen jullie eigenlijk voor die stoffige , zanderige vacht? ik poets en poets maar blijf allemaal grijze vegen hebben.

heb stage gelopen op een prachtige friezen stal, daar was een paardenstofzuiger, dat hielp. maar die middelen heb ik even niet *\o/*

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:43

Ik vind het altijd zo zonde als ze na de eerste proef al de helft van hun shiny voorkomen kwijt zijn doordat ze gezweet hebben. Als er nog iets zand in hun vacht zit heb ik gewoon een bruin paard ipv een witte bij in de tweede proef...

Paardenstofzuiger lijkt mij de max! Ik gebruik puimsteen, dat werkt ook goed, haal je gelijk nog de mestvlekken weg.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:47

moonprayer schreef:
wat doen jullie eigenlijk voor die stoffige , zanderige vacht? ik poets en poets maar blijf allemaal grijze vegen hebben.

heb stage gelopen op een prachtige friezen stal, daar was een paardenstofzuiger, dat hielp. maar die middelen heb ik even niet *\o/*

Voor thuis poets ik niet eens _O- als ik op concours moet dan was ik haar 9/10 keer van te voren, dan is het stoffige er wel af.

ELUNAJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 23:07

moonprayer schreef:

Ik gebruik voor paardje met wintervacht voor het stof zo’n wollen handschoen! Lukt perfect!

Zo ziet die van mij der uit na een poetsbeurt en in de vlechten!

Afbeelding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 05:29

Ik heb eens gelezen dat je een vet doekje over de vacht heen moet halen tegen dat stoffige. Stond in de bit ofzo.

Ik ben gisteren gewoon helemaal vergeten om een foto te maken :P dat zal ik vandaag nog even doen dus :D

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 08:55

jullie gaan snel, kan jullie amper bij houden.

iemand tips om benen/manen en staart schoon te houden. mijne staat 24/7 buiten dus 100% gaat zeker niet lukken.

stel ik was me paard vandaag, dan is hij woensdag weer net zo vies als voor het wassen. In iedergeval zn benen

werkt het ook om klitspray op de benen te sprayen? dat dat ook vuilafstotend is?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 09:05

Bij modder is dan allemaal zinloos.. moet je alleen opletten voor mok

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 09:07

Plutolover. Niet in de modder zetten. Dat is de enige tip die ik heb. Verder is het zinloos.

Mijn paarden staan er ook niet 24/7 spik en span bij. Ze moeten ook wel gewoon paard kunnen zijn vind ik.

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 09:22

Ik haal mijn paard ook elke dag vies van de wei, als ik ga rijden zorg ik dat ze een beetje toonbaar is maar ga ze echt niet elke dag spik en span maken.. Dus ik zou zeggen gewoon accepteren dat ze niet 24/7 schoon kunnen zijn

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 09:46

Hier staat ze niet in de wei in de winter, maar wel in een zandpaddock en ze rolt erg graag in mest. Ze ziet er dus vaak ook niet zo netjes uit, voor het rijden gewoon een borstel erover en de ergste vlekken er af. Voor wedstrijd of gewoon als ik er zin in heb moet ze helemaal schoon. :')

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-18 10:17

Oei ik maak echt wel helemaal spik en span voor ik er op ga :+ Soms zelfs hoeven wassen en invetten om dan in de bak te rijden, stomme volgorde maar ja :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 10:22

Heleennn schreef:
Oei ik maak echt wel helemaal spik en span voor ik er op ga :+ Soms zelfs hoeven wassen en invetten om dan in de bak te rijden, stomme volgorde maar ja :')

Ik maakte vorige paard ook spik en span hoor. staart uitpluizen, voetjes schoonmaken, noem maar op. En nu mogen er sowieso geen mestvlekken meer opzitten, maar die witte benen blijven niet wit en ik doe haar maar 3 keer per week. Met bijhouden elke dag is het beter te doen, maar die 3 keer per week zou ik al telkens moeten wassen.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 11:28

ze hoeven van mij ook niet spik en span te zijn.. maar als ik hem was en 2 dagen later ishij weer niet zo vies al voorheen haha dan denk ik waarom was ik hem nog. haha

ik zocht meer tips om hem schoner te houden zodat hij met wassen ook minder vies is. Hij moet uiteraard paard blijven.. anders moet ik hem in bubbeltjes plastic inwikkelen, haha

mijn reactie was echt niet bedoeld dat hij steeds spik en span uit moet zien. Meer tips om hem wat schoner te houden.

tja hij heeft verschillend eplekken waar hij droog kan staan, hij kan meer droog lopen/staan dan in de modder. Maar 1 of ander manier staat hij het liefst in de blub.. De mok hou ik zeker in de gaten.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 11:36

plutolover schreef:
ze hoeven van mij ook niet spik en span te zijn.. maar als ik hem was en 2 dagen later ishij weer niet zo vies al voorheen haha dan denk ik waarom was ik hem nog. haha

ik zocht meer tips om hem schoner te houden zodat hij met wassen ook minder vies is. Hij moet uiteraard paard blijven.. anders moet ik hem in bubbeltjes plastic inwikkelen, haha

mijn reactie was echt niet bedoeld dat hij steeds spik en span uit moet zien. Meer tips om hem wat schoner te houden.

tja hij heeft verschillend eplekken waar hij droog kan staan, hij kan meer droog lopen/staan dan in de modder. Maar 1 of ander manier staat hij het liefst in de blub.. De mok hou ik zeker in de gaten.

Zolang hij in de blubber blijft staan is het onbegonnen werk. Of je moet met dekens en eventueel een hals gaan werken.

Sowieso een dekenloos paard liever niet wassen ivb huidvet.

Als je paard echt stoffig is kan je met een vochtige handoek over zijn vacht gaan. Dan gaat het meeste stof eraf maar ook dan na 1 keer rollen zal hij weer vies zijn. Dat is de keus van dekenloos je paard houden ;)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 11:43

Ik gebruik een wollen handschoen (of liever gewoon wol van een net geschoren schaap haha) of babydoekjes bij stof trouwens.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 12:22

Schapenwol werkt het allerbeste, lekker vet!
Ik ben erg blij dat ik een zwart paard rijd en dat hij zicht goed schoon houdt.

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:06

Absolute topper is inderdaad puur schapenwol.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:14

MyWishMax schreef:
Heleennn schreef:

Ik maakte vorige paard ook spik en span hoor. staart uitpluizen, voetjes schoonmaken, noem maar op. En nu mogen er sowieso geen mestvlekken meer opzitten, maar die witte benen blijven niet wit en ik doe haar maar 3 keer per week. Met bijhouden elke dag is het beter te doen, maar die 3 keer per week zou ik al telkens moeten wassen.

Ohh vergeleken bij jullie ben ik echt een ontzettende smeerkees :o
Als ik ga rijden trek ik paard uit de paddock, haal een zachte borstel over het zadeldeel: KLAAR :D
De aangekoekte mestvlekken/modderplakken laat ik lekker zitten..

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:16

Ik denk dat ik gewoon gezegend ben met een enorm schone pony van zichzelf _/-\o_
De grote pony daarentegen -O-

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:19

Saar88 schreef:
MyWishMax schreef:

Ohh vergeleken bij jullie ben ik echt een ontzettende smeerkees :o
Als ik ga rijden trek ik paard uit de paddock, haal een zachte borstel over het zadeldeel: KLAAR :D
De aangekoekte mestvlekken/modderplakken laat ik lekker zitten..

Jaaa lotgenoot *\o/* ben altijd blij als ze weer een deken op mag, scheelt me weer een hoop poetsen :+ gisteren had ik een keer dr manen en staart geknipt en stalgenoten vroegen zich af wat ik met een borstel in m’n hand deed :o
Op concours moeten ze wel shinen, als ik tijd heb dan vlecht ik ze met springen zelfs nog in en heb 3 bonte waarvan er 2 veel wit hebben dus dan moet ik ook met de zilvershampoo in de weer!

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:20

ik gebruik de liscop lite als scheermachine...perfecte machine vind ik zelf...scheer ook in opdracht voor anderen en mijn machine is verder gewoon streeploos, maakt wel wat herrie maar dat geeft niet...als ik scheer praat ik toch niet zo veel en heb ik liever ook niet dat mensen hele verhalen tegen mij vertellen omdat ik dan geconcentreert ben op het scheren.
verder gebruik ik gewoon de goedkoopste equishine voor mijn tinker met meterlange manen.
qua schoonhouden, tsja, riley is van zichzelf erg schoon, geschoren, draagt dekens, ligt weinig in de mest...enige is dat hij op een modderwei staat dus dat zijn staart vies wordt en zijn benen...de stalhouder spuit alle avonden voor binnenkomst de modder eraf en de staart hangt in een vlecht om de meeste viezigheid te voorkomen...verder was ik met de gewone shampoo van grand national geloof ik...ik heb wel tea tree staan maar tot nu toe nog niet geprobeert eigenlijk haha.
af en toe was ik de benen ook met betadine om meerdere redenen...het wordt mooi schoon, het ontsmet ook dus mocht er onverwachts een wondje van mok zitten is dat meteen ontsmet...gelukkig kom ik daar nu snel genoeg achter nu hij geen sokken meer heeft :D
zag hem gister wel stampen met zijn achterbenen dus denk dat ik hem 1 deze dagen ga wassen met neocidol om te voorkomen dat hij mijten heeft...hij had iig geen wondjes of mokplekjes op zijn achterbenen

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 17:47

Afbeelding
Knappe staart. Zo zie je zijn golfjes niet zo :Y)
Afbeelding
De vlecht van de wedstrijd, of wat er nog van over is :')
Afbeelding
Nieuwe vlechten en daar zitten weer manenzakken om :)

Ik heb hem met een andere schampoo gewassen als normaal. Nu zit hij helemaal onder de bulten. Een allergische reactie ofzo?

Kan ik daar wat tegen doen? Rondje sop met teetree? Hij lijkt er verder geen last van te hebben.