[volg] een droom die uitkomt, mijn eigen stal....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

eline95enile

Re: [volg] een droom die uitkomt, mijn eigen stal....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 09:50

Het knapt echt al zo erg op! Super gaaf dat je dit kan!

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 12:53

eline95enile schreef:
Het knapt echt al zo erg op! Super gaaf dat je dit kan!

Ik ben gelukkig gezegend met 2 rechterhanden.

Weer update tijd!!

Ik kan nu eindelijk zeggen, de bestrating is klaar. Ik ben verrot, maar zo blij
Tussendoor
Afbeelding
En af
Afbeelding

Mijn zusje is verder gegaan met buiten verven
Afbeelding
Afbeelding

Ook gelijk het waterprobleem vanuit de bak opgelost
Afbeelding
Afbeelding

Ik verwacht dat het water nu in de bak blijft, met een flinke bui en niet meer naar binnen komt.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 13:05

Wauw, chapaeu ts!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 13:55

Ik zou de stal aanbieden als geschikte stal voor dikke paarden: veel buiten (scharrel beweging), hooi in hooinetten (traag eten). Voordeel van dikke paarden is: de eigenaren komen niet vaak :+

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 14:03

Nee, met 6 dagen per week en 2 uur per keer kom ik inderdaad niet vaak bij mn paard, aldus eigenaar van paard die dik wordt van lucht.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 14:09

Uitzonderingen zijn er altijd hoor :+

Maar over het algemeen komen eigenaren van dikke paarden niet vaak; anders waren ze niet zo vet. Of het zijn eigenaren die naar hun dikke koe kijken, er een borstel overheen halen en voeren... en denken dat ie zo vet hoort.
Sorry, hier staan op stal gewoon zo veel moddervette knollen. Die zouden echt écht geholpen zijn met een stal zoals TS heeft. Dan zouden ze tenminste pijnvrij kunnen lopen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 14:16

Ik heb je post een paar keer gelezen, maar snap hem niet.

Of hij is gewoon zo bot en hatelijk als hij overkomt :n

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 14:19

Wat, heb jij ook al een dik paard wat van 'lucht' dik word? Ik geloof daar niet zo in. Voldoende beweging hoort ieder paard goed te doen, veel mensen gunnen hun paard veel 'vrijheid' en zetten ze 24/7 op de wei... tot ze dood omkiepen door de zoveelste HB. :n

Ik zou met zo een stal écht aanbieden 'voor dikke paarden', en dan als stalbaas zorgen dat de beestjes beter uit komen te zien door een juist voerbeleid. En já, ik zou het een voordeel vinden als het mensen zijn die er niet zo heel vaak zijn. Lekker rust op het terrein; het is al niet zo groot.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 14:20

Wat een kortzichtige reacties plaats jij xSlvna. Ik denk dat je, je iets meer mag verdiepen in (paarden)voer.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 14:22

Waarom? Ik zie een stal met weinig (geen) gras, veel paddock ruimte zoals TS het indeelt... zou het helemaal super vinden voor een DIK paard.

Edit: Vooral omdat ik zie dat elk dik paard hier 24/7 op de wei staat, en bij HB ineens 24/7 zonder eten staat op stal. :n
Ik zou als stalbaas graag de paarden helpen.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 14:37

Je gedraagt je wel niet echt naar 19 jaar he :+

Als je zelfs in je onderschrift moet plaatsen dat mensen JOUW posts beter moeten lezen omdat het hatelijk en gemeen overkomt waarom zou je het dan niet een beetje anders verwoorden...?

Of vind je het gewoon leuk om de botte boerin uit te hangen? Zoek een hobby meid en val andere niet lastig met je commentaar, daar heeft niemand wat aan ;)

TS!

Het resultaat word met de dag mooier :) wanneer denken jullie ongeveer klaar te zijn (heb er misschien overheen gelezen)?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 14:44

Ach hou op, dus je moet mijn leeftijd erbij pakken omdat ik zeg dat een dikke knol hier super zou staan voor zijn gezondheid + als voordeel dat die eigenaren nauwelijks komen? Sorry, maar het is gewoon een feit. Als je een dikke knol hebt en je gaat genoeg, is ie niet dik. Klaar, heel simpel.

Zulke stallen zouden hier echt een oplossing bieden voor een groot probleem, want je kunt echt niet gaan ontkennen dat er te veel dikke paarden zijn die niet goed verzorgd worden door hun eigenaren.

Met deze ruimte zou ik dat puur stimuleren, net als dat ik op een weide-boerderij geen (obese) dik paard zou aannemen.

A_nnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 14:44

Vanaf het eerste moment lees ik ook al mee. Leuk project! Helemaal aangezien er zoveel hulp is van alle kanten! :o Denk dat er best mensen te vinden zijn, die voorkeur voor zo'n stal hebben!! Mooi plekje. :)

xSlvna schreef:
Maar over het algemeen komen eigenaren van dikke paarden niet vaak; anders waren ze niet zo vet.

Was het maar zo'n feest. Mijn pony is minimaal vijf keer per week aan de gang, meestal zes keer (heel af en toe zeven keer). Echt niet alleen tutten, maar flink door rijden! Uur voor de wagen (heel veel draven en overgangen rijden, 1 of 2 x per week), drie kwartier tot een uur longeren, veel overgangen rijden, galop oefenen (puur voor de conditie, 1 tot 2 x per week) of een meisje gaat met hem naar de les (drie kwartier, 2 x per week). 1 x per week train ik hem ook nog een half uur/drie kwartier aan de lange teugel (overgangen rijden, zijgangen oefenen). Ben dus toch veel en afwisselend met hem bezig (vind ik zelf, haha :+ ), helaas is hij ontzettend moeilijk op (sport) gewicht te krijgen (hij is nou ook weer niet modder vet, maar wel dik). Andere merrie loopt overigens de hele dag in een vette wei, trainen we maar twee tot drie keer per week (met kleine kindjes erop, niet heel intensief) en wordt noooit dik. Is denk ik deels dus ook per paard verschillend. ;)
Laatst bijgewerkt door A_nnee op 28-06-16 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 14:46

Het niet op gras laten van een paard vind ik enorm sneu, het is een van zijn natuurlijke behoefte en er zijn andere mogelijkheden om het paard te huisvesten zonder dat hij er da last van heeft.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 14:47

xSlvna op zich begrijp ik je wel, maar hoe je het brengt is gewoon bot en brutaal en lang niet altijd zo zwart-wit. Dat zou zelfs jij moeten kunnen begrijpen, toch?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 14:47

Ach die discussie is ook helemaal niet nodig, want tenslotte is het TS de keuze, en zij kiest voor haar eigen weg met dit project. En alleen maar goed ! Tenslotte is het haar werk, haar geld en haar beslissing. Dat ze tips aanneemt waar ze écht wat aan heeft, top toch? Maar om nou te oordelen hoe zij haar stal heeft en voor welke klanten vind ik wel ver gaan...

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 14:48

Misschien even ergens anders een discussie voeren?? @xSlvna

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 14:48

Xslvna, ik denk dat je de plank volledig mis slaat. Beetje rare verwoordingen, ga ze dan ook gewoon negeren.

De rest, bedankt. Het harde werken wordt ook echt beloont, steeds een stukje verder af.
Ik wil graag vrijdag 29 juli mijn eigen paard daar gaan neerzetten. Dan moet het dus wel al helemaal paardproof zijn. Volgende week vrijdag, ga ik 2 weken op vakantie. Kom de 22ste terug en heb dan een paar dagen om de dingen af te maken, die nog niet klaar zijn. Mijn zusje gaat in die 2 weken wel nog verder met verven, als dat nog niet klaar is.

Ik moet ook even een afspraak maken met de leveranciers, dan heb ik wel ook stro en hooi/kuil genoeg.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 14:50

ts heb je wel betonbandjes langs je bestrating gelegd? Ik kan het niet goed zien, maar anders ligt je bestrating binnen de kortste keren los.

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 14:53

Marsu schreef:
ts heb je wel betonbandjes langs je bestrating gelegd? Ik kan het niet goed zien, maar anders ligt je bestrating binnen de kortste keren los.

Nee dat heb ik niet gedaan. Ik heb het afgesloten met alleen de zware grindtegels. Deze liggen enorm vast, op de harde ondergrond. Ik ga het aankijken, mocht het toch gaan schuiven, kan ik er altijd nog een rand omheen doen. Eerlijk gezegd ben ik blij dat het erin ligt haha mijn rug doet flink zeer inmiddels.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 14:55

Oei...dat je zo maar op vakantie gaat ;)

Gelijk heb je!
Straks is het een stuk moeilijker :j

Heb je al een eigen kameraadje of komen de pensiongasten dan ook?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 14:57

De stenen liggen inderdaad los, jij hebt ze gelegd met je 70/80 kg (noem maar een normaal grotemensen gewicht)... maar straks komt er ruim 100 kg per been op te staan, en dan ook nog met sturende beweging. Ben benieuwd, maar als je het goed gelegd hebt hoort inderdaad niks te gebeuren. Tenzij er 2 stuks ruzie op staan te maken. Maar het ziet zo op het oog echt stevig uit! Ook echt mooi.

Doe je het betondeel ook deels afzetten of laat je het zo vrij? Of een touw ertussen wat dicht kan? Er moet maar 1 per ongeluk scheef eroplopen tijdens het rijden, en hierdoor struikelen (op het beton).

Ga je het hooi gewoon los aanbieden (buiten en in de stallen) of in hooinetten?

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 15:12

Shirley schreef:
Oei...dat je zo maar op vakantie gaat ;)

Gelijk heb je!
Straks is het een stuk moeilijker :j

Heb je al een eigen kameraadje of komen de pensiongasten dan ook?

Dan staat haar eigen nieuwe kameraadje er ook

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 15:13

xSlvna schreef:
De stenen liggen inderdaad los, jij hebt ze gelegd met je 70/80 kg (noem maar een normaal grotemensen gewicht)... maar straks komt er ruim 100 kg per been op te staan, en dan ook nog met sturende beweging. Ben benieuwd, maar als je het goed gelegd hebt hoort inderdaad niks te gebeuren. Tenzij er 2 stuks ruzie op staan te maken. Maar het ziet zo op het oog echt stevig uit! Ook echt mooi.

Doe je het betondeel ook deels afzetten of laat je het zo vrij? Of een touw ertussen wat dicht kan? Er moet maar 1 per ongeluk scheef eroplopen tijdens het rijden, en hierdoor struikelen (op het beton).

Ga je het hooi gewoon los aanbieden (buiten en in de stallen) of in hooinetten?

Welk beton?
Hooi komt in bakken in de paddock en los in de stallen

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:14

Bedoel op het stenen deel natuurlijk.