Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 12:36

Wauw die glimt ook mooi! Haha, die krullen zijn hilarisch, met lange manen daar geen problemen mee.

En he! We hebben dezelfde rijbroek :')

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 12:37

EmptyWords schreef:
levade aan het oefenen? :')

ik heb eergister wat nieuws geprobeerd. zoon van stalhouder was stof uit zijn kleren aan het blazen met de lucht compressor. paard vind dat ding een vervelend geluid maken, maar ik schep nogal eens op over het feit dat mijn paard alles accepteert. Ik heb de compressor even overgenomen. Blijkbaar accepteert mijn paard het als ik het stof uit zijn vacht haal met dat ding :') heb het maar 1 minuutje gedaan, was wel genoeg voor de 1e x. maar hals, schouder, rug en buik kunnen aanraken met de lucht.
nog even oefenen en ik kan mijn paard ook midden in de winter stofvrij krijgen zonder water :D

Slim idee! Ook eens proberen :')

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 12:38

TerraHowrse schreef:
EmptyWords schreef:
levade aan het oefenen? :')

ik heb eergister wat nieuws geprobeerd. zoon van stalhouder was stof uit zijn kleren aan het blazen met de lucht compressor. paard vind dat ding een vervelend geluid maken, maar ik schep nogal eens op over het feit dat mijn paard alles accepteert. Ik heb de compressor even overgenomen. Blijkbaar accepteert mijn paard het als ik het stof uit zijn vacht haal met dat ding :') heb het maar 1 minuutje gedaan, was wel genoeg voor de 1e x. maar hals, schouder, rug en buik kunnen aanraken met de lucht.
nog even oefenen en ik kan mijn paard ook midden in de winter stofvrij krijgen zonder water :D

Slim idee! Ook eens proberen :')

ooit eens een bijrijdpaard gehad van een oud boertje. boertje vond het ook fijn om het paard weleens schoon te maken, ging altijd met een compressor of een stofzuiger :')

Sunke

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 13:49

Hier worden ze na het wassen meestal geföhnt ;)

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:16

Sunke schreef:
Hier worden ze na het wassen meestal geföhnt ;)

Ik föhn nooit na het wassen, enige nadeel is in de winter met lange haren krijgen ze krullen in de vacht :')

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:20

Oh heel fijn topic dit, ik meld me :D
Nog zo eentje die een paardje heeft die er altijd netjes bijloopt... Niks zo irritant als onverzorgde manen, kroonranden, niet schone dekjes etc :x
Heb geluk met een donkerbruine, bijna zwarte merrie die altijd wel glimt maar die witte benen...

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:30

Peelie schreef:
Het trekt echt bij ;) met een week is het echt mooier ;)

Zijn nu eventjes verder en idd, prachtig bij getrokken vind het super mooi! Ga het vaker doen haha :j

avensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:39

Leuk topic! Kan me hier helemaal in vinden! Alle haartjes moeten goed zitten. Baby olie, baby haar lotion en babypoeder komen er zelfs aan te pas!

Heeft iemand nog een tip voor de staart?
Mijn paard heeft een hele mooie volle staart maar ik merk dat id stiekem toch wat dunner begint te worden..
Ik gebruik de oranje equistar bus en borstel hem een paar keer per week voorzichtig uit. Kan niet zeggen dat er veel haren in de borstel blijven zitten maar ik ben zo bang dat ie dunner wordt...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:52

Wat ik dan zou doen is alleen nog maar borstelen of wassen als het echt nodig is. Desnoots in een vlecht houden.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 15:32

Je borstels best vaak en die anti klit laat haar breken. Ik heb dit jaar mn paard der staart (beige van kleur) nog maar 5 keer gewassen en geborsteld.

avensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 16:12

En is er antiklit waar het haar niet van breekt?
Ik heb 2x per week les dus vandaar dat ik hem dan uitkam maar ik ga proberen me te beheersen :Y)

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 16:26

wortelsussie schreef:
Je borstels best vaak en die anti klit laat haar breken. Ik heb dit jaar mn paard der staart (beige van kleur) nog maar 5 keer gewassen en geborsteld.

Ik wist helemaal niet dat het breekt van antiklit, hoe komt dat?

Toen ik haar net had was de staart zo:
Afbeelding

En nu:

Afbeelding
(foto helaas niet scherp, maar geeft een idee)

Dit gedaan door weinig (!) borstelen en veel antiklit, ik heb namelijk niet het idee dat het daarvan breekt. :)

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 16:27

Ik gebruik Equishine en ik borstel de staarten van de Friesen eens in de 2 dagen, superdikke staarten en hooguit 3 haren die losgaan, ik kom er zelfs moeilijk doorheen. Maar anders inderdaad af en toe wassen en dan antiklit erin en borstelen.

Ik heb zelf totaal niet het idee dat het door antiklit afbreekt.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 16:41

Ik heb juist wel dat idee aangezien het haar erg droog er van wordt. Als je dan gaat borstelen breekt het 2 keer zo snel( voor mijn gevoel)

Een paard met een dikke staart zal je dan minder snel zien. Maar eej, dat is mijn ervaring eh!

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 16:43

wortelsussie schreef:
Ik heb juist wel dat idee aangezien het haar erg droog er van wordt. Als je dan gaat borstelen breekt het 2 keer zo snel( voor mijn gevoel)

Een paard met een dikke staart zal je dan minder snel zien. Maar eej, dat is mijn ervaring eh!

Ik heb juist niet het idee dat het droog wordt haha. Hier wordt het mooi glanzend en glad en juist niet droog. Maar dat kan ook per dikte of ras verschillen.

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 16:45

Hoe zijn jullie met de manen? Bij mij moeten die echt perfect naar 1 kant en netjes geknipt zijn xD ik haaaaaat het als er een plukje naar de andere kant gaat hahaha

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 16:55

snissje schreef:
Hoe zijn jullie met de manen? Bij mij moeten die echt perfect naar 1 kant en netjes geknipt zijn xD ik haaaaaat het als er een plukje naar de andere kant gaat hahaha

Ik ook :')
Maar helaas heb ik ze totaaaal verkeerd geknipt en moet ik nu wachten tot de bovenste helft nu weer gaat hangen :')

Spoiler:
Afbeelding

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 16:58

snissje schreef:

Bij mij ook, ik kan er niet tegen als de manen verkeerd zitten, vreselijk,

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 17:23

Iedereen verklaard me voor gek als ik weer staartjes sta te maken xD hahah

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:13

Marieke1495 schreef:
snissje schreef:

Ik ook :')
Maar helaas heb ik ze totaaaal verkeerd geknipt en moet ik nu wachten tot de bovenste helft nu weer gaat hangen :')

Spoiler:
[ [url=m/im2c98.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo heeft mijn jonge ruin z'n maantjes nu ook... Had ze iets te kort gemaakt haha, vind het wel speels staan :-)

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:15

Bij mn andere ruin wel helemaal netjes en kaarsrecht haha
Afbeelding

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:52

Ja ze krijgen er wel een boefige uitstraling van! Past ook wel bij mijn 4 jarige :)

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 19:00

avensis schreef:
Leuk topic! Kan me hier helemaal in vinden! Alle haartjes moeten goed zitten. Baby olie, baby haar lotion en babypoeder komen er zelfs aan te pas!

Heeft iemand nog een tip voor de staart?
Mijn paard heeft een hele mooie volle staart maar ik merk dat id stiekem toch wat dunner begint te worden..
Ik gebruik de oranje equistar bus en borstel hem een paar keer per week voorzichtig uit. Kan niet zeggen dat er veel haren in de borstel blijven zitten maar ik ben zo bang dat ie dunner wordt...

Ik was de staart 1x in de maand en borstel hem dan helemaal uit met oranje equistar. Pony heeft een super dikke staart :)

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 20:27

Staart was ik als ik op wedstrijd ga ed. Dus ong om de 2 weken. En dan kam ik hem ook helemaal uit. Spuit er geregeld anti klit in. Ik vind het wel fijn als ik gewoon mijn hand er doorheen kan halen..

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 20:41

Ik gebruik ook gewoon de oranje bus van equishine, ben er wel tevreden over. Mijn paard heeft ook een super dikke staart en kam hem ongeveer twee keer per week uit met antiklit. Wat ik wel super vind is de shampoo van Leovet voor de witte voetjes van m'n paard :) Werkt echt super en is er niet eens speciaal voor bedoeld :D