Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marjo89 schreef:biscaya schreef:Ik lees even mee..
Wat ik me altijd afvraag is waarom jullie de paarden in de nacht buiten willen hebben? Bij ons op stal gaan ze zomer en winter de hele dag naar buiten ( behalve als het weer het echt niet toelaat dan gaan ze een kortere periode naar buiten)..
Lijkt me verschrikkelijk om zeker met dit soort weer de paarden in de nacht buiten te hebben..
Zou willen weten wat jullie motivatie is dat te doen?
En ik snap niet waarom mensen paarden willen opsluiten.![]()
Zijn kudde en bewegings dieren. Beetje de hele nacht in je eigen urine staan te strappelen.
Niet iets wat ik voor ogen heb voor mijn paarden. En geloof dat ze mij dankbaar zijn.
Mijn middelste, heeft nog nooit van dr leven op stal gestaan, sinds kort een fjord die de laatste paar jaar 90% van zijn leven op stal gestaan heeft. Vreselijk..
Ik heb dan ook een inloopstal. En verder lopen ze op een paddock paradise.
Solleke_Noah schreef:Het paardenterras is in gebruik genomen! Tot nu toe ben ik tevreden, alles ligt nog mooi stabiel en de paarden kunnen eten met droge voetenhet 'padje' loopt naar de inloopstallen en ze maken ook echt gebruik van het padje.
De groene wei erachter ligt te wachten op vorst, dan mogen ze daar op. Ik hoop op een strenge winter
[ Afbeelding ]
_suus19_ schreef:Grappig he dat ze elkaar zo opzoeken. Zie je het natuurlijke gedrag mooi terugkomen. Veilig bij elkaar.
Ik heb twee stallen van 3x3 die altijd open staan, maar de paarden staan altijd met z'n 3en in 1 stal
Solleke_Noah schreef:Blingh: dankje! Het zijn steenschottenniet ideaal maar ze liggen stabiel en de paarden nemen er zelfs een galopje over dus ze glijden niet. Als ik mocht zou ik bestraten, maar dit is een goed alternatief
onley schreef:Rocamor schreef:Biscaya, kunnen ze naar buiten lopen om daar hun behoefte te doen, en dan weer naar binnen om lekker veilig en droog te liggen?
Waarom gebruiken mijn paarden hun stal als schijthok om vervolgens in de blub te gaan liggen
Blingh schreef:Solleke_Noah schreef:Blingh: dankje! Het zijn steenschottenniet ideaal maar ze liggen stabiel en de paarden nemen er zelfs een galopje over dus ze glijden niet. Als ik mocht zou ik bestraten, maar dit is een goed alternatief
En gaan die niet wegdrijven? Of zijn ze erg zwaar?
Ik heb sinds maandag een stuk wei erbij gedaan zodat ze ook droog kunnen staan. We staan namelijk langs de weg naar de Efteling dus veel fietsers e.d en je weet hoe dat gaat. Maargoed ik denk daar gaan ze wel op staanMaar we komen aan om te voeren en dan staan ze nog steeds in de modder. Ook met voeren, we hebben een voerplek op het stuk waar de minste modder is en op het droge stuk. En waar gaan ze als eerste eten? Juist toch waar het nat is.
onley schreef:Dat spettert minder.Rocamor schreef:Biscaya, kunnen ze naar buiten lopen om daar hun behoefte te doen, en dan weer naar binnen om lekker veilig en droog te liggen?
Waarom gebruiken mijn paarden hun stal als schijthok om vervolgens in de blub te gaan liggen
Tinky12 schreef:Yontheke schreef:Heb ik gisteren een lekker bedje van stro gemaakt in 1 van de stallen kom ik vanmorgen aan.. Alle drie de knollen ligplekken van de modder en heel de stal onder geplast en gemest