Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sneeuwpop schreef:minikatje schreef:Heb niet zo'n probleem met autoriteit, als het paard er maar goed staat.
Ik denk dat meer mensen daar geen problemen mee hebben. Waar veel mensen over vallen is dat deze regel op zich behoorlijk nutteloos is.
Naar mijn ervaring komen daar altijd nog meer vreemde regels bij....
als je gewoon zorgt voor stabiele groepen, dan ga je pas voor minder risico's.
Bekijken per paard en per groep, de pensionhouder zorgt daarvoor en bepaald dus gewoon de regels.
Varekaj schreef:Je hebt mijn punt over die merrie niet goed gelezen. Ze slaat het licht uit je ogen als je eender welk paard uit de groep wil halen. Is zo'n alfa type die haar kudde enorm beschermt + enorme verlatingsangst, en dan krijg je haar groepsgenootje niet mee zonder slag of stoot. Dat is dan geen kwestie van baasje mag haar zelf uit de weide halen, ook je andere klanten of jij kunnen dan nog amper bij hun eigen paard. Iemand die zo'n paard in bezit heeft, die gaat dat heus niet vertellen.
anneliesdj schreef:Ik vraag me echt af of de mensen die hier nu zo hard roepen 'paarden delen nu eenmaal klappen uit' dat ook doen als het werkelijk gebeurd bij hun paard.
bruintje123 schreef:Nee ik bepaal verwaarlozing op mijn stal.
En ik ben geen zeikmiep die alles zielig vind.
En aan verwaarlozing zitten geen termen in weken. Want dat valt zo niet te bepalen. De ene is na 8 weken hard nodig en de ander bij 12 op tijd.
Ik wil zelfs voorschieten als een eigenaar door pech moeilijk zit.
Maar nee op eigen erf zou ik geen mensen tolereren die bijvoorbeeld een setje belangrijker vinden dan op redelijke termijn een smid.
Dat vind ik een vele redelijke eis dan bij voorbaat ijzers weigeren. Bij een paard dat nooit slaat en een baasje dat goed onderhoud. Want dat verbiedt je dan ook.
M_D_H schreef:Mijn paard is de dominante in de groep. Hij is heel straight in zijn leiderschap, maar als je over de grens gaat dan zal je dat merken. Hij heeft een tijd alleen gestaan omdat er paarden bij ons op stal kwamen die door mensen zijn opgevoed en zijn taal niet spraken (hij komt uit de kudde uit Ierland). Maar ook omdat hij soms de paarden ook niet uit de wei liet gaan. Sommige mensen accepteerde hij gewoon niet in de wei (omdat ze bang waren, andere mensen die dat niet waren hadden nooit problemen ) maar goed. Hij heeft dus een tijd alleen gestaan omdat hij een door mensen opgevoede merrie die drachtig was dwars door de hekken heeft geslagen. Mensen hebben alleen gezien dat hij die merrie door de hekken heeft geslagen. Ze hebben nooit willen zien dat die merrie zijn taal niet begreep en dus maar contact bleef zoeken terwijl hij daar helemaal geen behoefte aan had en zij negeerde dus al zijn signalen en dreigementen.
M_D_H schreef:En qua schade aan de paarden. Je leest wel dat de meeste mensen het daar niet mee eens zijn...