Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:29

Bezorgkosten heb je soms naar het buitenland wel, maar niet binnen Duitsland en een minimum afname is er niet. Gewoon een kwestie van vergelijken.
Niet alle verkopers geven aan naar het buitenland te willen verzenden, maar als je ze vraagt willen ze het vaak wel doen.

Check de link
http://www.ebay.de/sch/Weidebedarf-/852 ... and&_sop=2

Ik heb nu op 'lint' (weidezaunband) als je koord wilt moet je 'litze' intikken :)
Ook de sortering (goedkoop eerst) kun je aanpassen.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:58

femo schreef:
20 euro per jaar? of per maand? :wow: :wow: :wow:

Per jaar

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:04

Over het versturen naar het buitenland moet je wel eerst even mailen.
Niet iedereen doet dat omdat je bij ebay als verkoper ook provisie over de verzendkosten moet betalen.

Verzenden naar het buitenland is duurder dus ook meer provisie.

Ik heb echt specifiek aangegeven dat ik alleen binnen DlD, NL en BE verzend omdat ik de paketten ook in het te bezorgen land afgeef.

(ik verkoop ook ruitersport met name op ebay)

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:23

Ik kan mijn mest gratis bij de stro boer brengen. Moet ik wel 1-2x per week naar toe rijden, 5km ofzo. Maar dat heb ik er voor over.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:43

Nouja als ik kijk naar het schrikdraad, dat haal ik uiteraard per 500meter, maar dat hebben we in nl gehaald.
We hebben we een goedkope rol gehaald hier omdat het ff haast had (om de koeien van de buurman van ons land te houden) maar er zit heel duidelijk verschil in kwaliteit.
Wil ook geen lint, dat vind ik geen gezicht in de wei, dan kan ik alleen maar naar het lint kijken ;)

Palen kan ik ook wel zelf zagen maar voor het mooie moeten ze dan eerst een jaar drogen voor ik ze in de grond zet.
Ik gebruik alleen maar kastanje hout voor de wei.

Maar zal een kijken op ebay :)

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:13

Hier in de buurt zit een handelaartje in lint. Heeft vaak rollen van 400 meter voor 20/30 euro.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:22

@hotchocolat: voor het eerst dat ik hoor dat j over verzendkosten ebay-kosten moet betalen. Ik heb zelf naar alle europese landen verstuurd en alleen maar betaald over het verkoopbedrag.
Alleen als ik iets ontvang uit Amerika moet ik invoerrechten betalen over aankoop+verzending. Maar dat heeft weer niets met ebay te maken :D

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:28

Idd Karev, wij hebben de laatste keer idd bij Talens Touw in Wildervank lint gehaald. Niet duur en in bruin/groen.

Wat wij kwijt zijn... onze eigen paarden staan redelijk vrij (met verkoop stro en pensionstalling).

Wij hebben wel lint, maar hoofdzakelijk bruin /groen (een stukje wit met een rol die we goedkoop over konden nemen, maar mooi vind ik het niet).

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:55

Haha santos ik dus ook bij thalens touw! Ideaal zaakje

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 22:21

DubbelDun schreef:
@hotchocolat: voor het eerst dat ik hoor dat j over verzendkosten ebay-kosten moet betalen. Ik heb zelf naar alle europese landen verstuurd en alleen maar betaald over het verkoopbedrag.
Alleen als ik iets ontvang uit Amerika moet ik invoerrechten betalen over aankoop+verzending. Maar dat heeft weer niets met ebay te maken :D

Dit is nog niet zo lang. Pas vanaf de zomer dacht ik

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 23:27

Wat leuk om te zien dat er zoveel mensen nu in dit topic zitten! :D
Moet wel ff ver terug lezen, maar hoe meer zielen hoe meer vreugd, denk ik dan maar zo!
Ik zit niet elke dag op internet thuis, geen zin/tijd/gelegenheid...

Om alles te kunnen betalen, moet er wel gewerkt worden!
Zelf werken wij fulltime, dochterlief (23) werkt parttime.
Soms is het een boel geregel om alles voor elkaar te krijgen: paarden, huishouden, werk, familie en vrienden.
Niet alles kan 'zomaar'.
Hoe doen jullie dat?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 23:43

Paarden niet meer op stal zetten scheelt een hoop hier. Zijn niet gebonden aan tijden, en hulp inschakelen als we weg willen.

NesyD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 23:48

@MarvanTom, ik herken het helemaal. Wij hebben dan wel geen kinderen maar zijn nog vollop aan het verbouwen (manlief dan). Ik werk 32 uur per week (ben 2 middagen vrij), manlief is ZZP-er die is gemiddeld met werken en bouwen 60 á 70 uur onder de pannen. Daarbij zorg ik voor zijn administratie, hebben we nog 4 honden rondlopen en 1½ (haha) paard. Wij hebben ervoor gekozen de paarden dag en nacht de keuze te geven binnen of buiten te staan.

's Morgens om half 6 eruit (even wakker worden), dan de honden alvast naar buiten doen voor hun eerste plasje, paarden hooi voeren op stal, dan paddock en stallen mesten, draden naar de rijbak en achterste paddock open doen, slowfeeders (welke ik de avond van te voren al vul) ophangen, dan krachtvoer voeren en naar binnen. Brood maken voor manlief en mijzelf, honden eten geven (zijn dan al weer binnen), wassen, aankleden en om uiterlijk 07:15 uur in de auto richting het werk. Manlief laat overigens altijd de honden uit (3 á 4x per dag).

Bij thuiskomst uit het werk is het weer eerst rijbak, paddocks en stallen mesten en de paarden voeren, dan eten koken en eten (en ook de honden weer eten geven) en dan óf rijden óf longeren. Op de vrije middagen heb ik meer tijd voor o.a. huishouden, boodschappen doen, intensiever trainen met de paarden. Vaak op zondag is het tijd voor de facturatie van manlief (soms tussendoor 's avonds nog wat offertes maken).

T'is af en toe organiseren maar zou het voor geen goud meer willen missen. Sociale contacten zijn meestal op zaterdagavond (maar ook niet iedere zaterdag, pfff soms gewoon een maand geen bezoekjes haha).

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 09:05

Hij werkt fulltime in een bovenmodale functie, ik werk twee dagen per week. We gaan normaal niet op vakantie. Mijn sociaal leven is Bokt, Facebook en via de paarden. We zijn hopeloos bij familiebezoek enzo, echt veel te weinig.

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 09:13

Wij werken allebei niet helemaal fulltime (32uur en 26uur, zodra de jongste naar school gaat 32uur) en 3 kleine kinderen (3,5,6). Maar hele lieve schoonouders voor de vakantie (en dan staan ze dag/nacht buiten, dus zij zijn hier meer voor de honden) en hele lieve vrienden die wel eens een weekend in ons huis slapen als wij een weekend weg gaan (hebben zelf een appartementje in het westen, dus komen graag een weekendje naar drenthe). Anders buren (noaberhulp) ;)

Sociale contacten is hoofdzakelijk in het weekend, maar ook smorgens als de kinderen op school zijn spreek ik regelmatig af. Het enige wat er onder lijdt is het huishouden :+ want 's middags even poep ruimen en stallen en 's avonds rijden (of lekker bank hangen/internetten, onze paarden doen op het moment niet veel ivm natheid en de bak is nog niet klaar).

Maar eerlijk gezegd zijn die sociale contacten pas weer gekomen nadat de kinderen naar school zijn gegaan en ik hier veel meer mensen op het dorp heb leren kennen (ben zelf import, mijn man komt hier van het dorp), maar daarvoor had ik ook genoeg aan de paarden enz ;)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 09:23

Wij werken allebei fulltime. Mijn man 36 en ik 40 uur.
Paardjes staan de hele dag buiten en daar doe ik dus eigenlijk alleen maar wat mee in het weekend. Doordeweeks heb ik alleen maar tijd voor de noodzakelijke dingen. In de zomer is dat vaak wel anders want dan is het langer licht en heb ik nog wel energie om te rijden enzo. In de winter is mijn energielniveau een stuk lager. :(
Ik heb via bokt hele leuke mensen leren kennen. Mijn sociale contacten bestaan voornamelijk uit omgang met deze leuke mensen en hun paardjes! Familie en vrienden wonen namelijk gemiddeld op een afstand van 1.5 uur rijden.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 09:43

Wij werken ook beide fulltime. Mijn man is zelfstandig en ik werk 36 uur. Ben per dag ook minstens 1 uur bezig met de paarden en geef ook nog les. Mijn sociale contact bestaat ook voornamelijk uit mijn lesklanten die ik ondertussen ook gewoon spreek en met eentje vaak ga buitenrijden.

Andere sociale contacten vervagen uiteindelijk wel wat. Veel mensen in onze omgeving beginnen aan kinderen en wij willen bewust kinderloos blijven en dat is ook weer moeilijk..

Veel mensen snappen ook niet wat het is om paarden zelf te moeten onderhouden, voeren etc. Mijn man zijn moeder en mijn eigen vader worden daar nog wel eens vervelend van als wij vroeger op een feestje vertrekken of even over en weer rijden om te gaan voeren etc. Precies of ik kan een klok zetten op die beesten..

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 09:45

Mijn man werkt fulltime, maar wel fijne ploegtijden. Zelf chronisch ziek. Kindje die naar de psz gaat en volgend jaar naar school. Mijn vader doet vooral de verzorging en betaalt veruit het meeste.
Hij zit in de vut.
Ondanks mijn ziekte heb ik veel mazzel.

sociaal =niet veel, maar dat komt ook vanwege mijn ziekte - heb weinig energie.
Mijn man heeft een vriendengroep die nog regelmatig bij elkaar komt. Maar dan slapen wij (kind en ik) meestal.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 10:00

Ik werk 27 uur. Vriend fulltime. Mijn vader seizoens (aug-feb) en mijn moeder 30 uur. Ze staan bij mijn ouders thuis. Ik ga voor het werk aan voeren om half 8. Tussendoor doen pa en ma het (swinters dan, zomers staan ze op de wei en is het wat minder georganiseer).

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 10:01

Yontheke schreef:
Wij werken ook beide fulltime. Mijn man is zelfstandig en ik werk 36 uur. Ben per dag ook minstens 1 uur bezig met de paarden en geef ook nog les. Mijn sociale contact bestaat ook voornamelijk uit mijn lesklanten die ik ondertussen ook gewoon spreek en met eentje vaak ga buitenrijden.

Andere sociale contacten vervagen uiteindelijk wel wat. Veel mensen in onze omgeving beginnen aan kinderen en wij willen bewust kinderloos blijven en dat is ook weer moeilijk..

Veel mensen snappen ook niet wat het is om paarden zelf te moeten onderhouden, voeren etc. Mijn man zijn moeder en mijn eigen vader worden daar nog wel eens vervelend van als wij vroeger op een feestje vertrekken of even over en weer rijden om te gaan voeren etc. Precies of ik kan een klok zetten op die beesten..

Jou verhaal klinkt heel bekend...

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 10:01

Hebben jullie wel eens spijt? qua tijd?

En hebben jullie ook 'pensiongasten'? hoe bevalt dat?

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 10:11

femo schreef:
Hebben jullie wel eens spijt? qua tijd?

En hebben jullie ook 'pensiongasten'? hoe bevalt dat?

Nee, geen spijt. Ben opgegroeid tussen de paarden ;) en is echt mijn manier van leven. Zit weleens te denken hoe of dat later zal gaan, als we echt niet meer kunnen qua lichaam. Heb een zeer slecht lichaam, oa kapotte rug knieën enz., maar juist de paarden zorgen ervoor, dat ik dagelijks nog bezig ben...
Heb jaren een paard van vriendin op stal gehad en dat beviel prima. Zelfde denkwijze qua verzorging, rijden enz. Later nog iemand die de baas van mijn zus was en daardoor bij ons op stal kwam, maar dat was steeds problemen qua betalen en daar hebben we destijds snel afscheid van genomen.. Echt vreemden zou ik sowieso al niet op pension willen hebben..

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 10:14

@zammie, wat vervelend! sterkte!

Ik ben ook helemaal opgegroeid met paarden maar ben voor het eerst van mijn leven paardloos. ik vroeg me altijd af wat ik zou moeten doen als je niet na school, of werk nog naar je paard moest.

Ik kom er nu voor het eerst achter dat je je tijd wel vult met leuke dingen, en dat je een hele hoop rust hebt.

Ik ben besloten dat ik alleen nog paarden aan huis wil hebben, en geen paarden meer op een pensionstal. alle drama die ik op pensionstallen ben tegen gekomen...

ik ben me dus aan het orienteren voor over een aantal jaar. bedankt voor je antwoord! :)

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 10:22

@Femo, ik ben ook een tijdje paardloos geweest en toen ben ik idd sociale contacten gaan opbouwen, lekker koffie drinken bij vrienden, met kinderen naar een speelgebeuren en zelf bijkletsen en kan ik dat nu ook extra waarderen.

Wij hebben nu al een paar keer pensionpaarden gehad, juist heel bewust vreemden. Omdat ik daar meer afstand van kan nemen en ze niet ook nog elke keer op de koffie heb (hoe gezellig ik dat ook vind, niet elke dag). Als er dan problemen zijn met betaling enz durf ik ze daar beter op aan te spreken (de een betaald wel heel netjes, de ander moet je de hele tijd achteraan 'zeuren') Maar maximaal 1 paard, aangezien onze kudde ook steeds verder groeit en het land niet mee groeit.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 10:26

Ik werk fulltime thuis