Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Daniellejody schreef:Wanneer het vriest zet ik ze ook gewoon buiten tenzij de bak zo hardbevoren is dat ehhh hoe leg je dat nou uit? Dat de hoefafdrukken zeg maar bevroren zijn, dus dan krijg je zo'n bulterig iets.
Ja juist..
Kinke schreef:Ik vind sommige argumenten zo raar....al die pensionstallen waar blijkbaar zo verschrikkelijk veel paarden staan en waar bijna geen wei is of ruimte voor paddocks....dan klopt er toch gewoon iets niet? Dan heb je gewoon te veel paarden staan en die arme dieren worden daar de dupe van. Net als bij professionele bedrijven de paddocks die niet begaanbaar zijn. Tuurlijk kan dat wel, maar dat kost geld. Mijns inziens hoor je als je een pensionstal begint de zaken zo op orde te hebben dat je vrijheid en frisse lucht kunt aanbieden. Gooi Ecorasters in je paddock...doet ook wonderen voor paarden met rotstraal.
Skinnylove schreef:Sees schreef:
Helemaal mee eens!!!!
Magrathea schreef:Ben even nieuwsgierig op hoeveel paarden per hoeveel m2 de 24/7-ers staan. Ben ik benieuwd naar omdat ik later mijn paarden ook (aan huis) graag zo veel mogelijk buiten zou willen, vraag me af hoeveel grond je dan nodig hebt om te voorkomen dat het helemaal stuk getrapt wordt allemaal. Vastgezogen voetjes wordt niemand blij van denk ik. En hoe doen jullie het met ijsvorming in de winter?
Magrathea schreef:Daniellejody schreef:Wanneer het vriest zet ik ze ook gewoon buiten tenzij de bak zo hardbevoren is dat ehhh hoe leg je dat nou uit? Dat de hoefafdrukken zeg maar bevroren zijn, dus dan krijg je zo'n bulterig iets.
Ja juist..
Wat je ook na een tijdje op het fietspad hebt, dat de sneeuw is bevroren en je dus continue bijna omvalt omdat er allemaal diepe spoortjes zijn uitgesleten toen de sneeuw nog zacht was?
joyce B schreef:Staan jullie dan ook zo te juichen als vervolgens het stalgeld met een aantal tientjes per maand per paard omhoog gaat?
Kost nogal wat namelijk, paddocks echt all-weather proof te krijgen en de marges op stalling zijn al erg laag...
Ik hoor al zoveel klachten over dat hoge stalgeld en de verhogingen...
Kinke schreef:joyce B schreef:Staan jullie dan ook zo te juichen als vervolgens het stalgeld met een aantal tientjes per maand per paard omhoog gaat?
Kost nogal wat namelijk, paddocks echt all-weather proof te krijgen en de marges op stalling zijn al erg laag...
Ik hoor al zoveel klachten over dat hoge stalgeld en de verhogingen...
Die pensionstal hoort z'n zaakjes al op orde te hebben voor dat ze er paarden neerzetten. Gooi dan die stapmolen er maar uit en maak begaanbare paddocks. Kies voor minder luxe voor jezelf en meer 'luxe' voor je paard.