Sees schreef:Aurora, ik ben blij dat jij dit soort dingen zo goed kan 'ontleden' en opschrijven hoe het is. Ik ben het volledig met je eens.
dankjewel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sees schreef:Je helpt elkaar toch uit de brand dus waarom zou iemand daar niet voor mogen betalen?
Billie1 schreef:We helpen elkaar, daar mag de 1 toch voor betalen??
Quellian schreef:Billie1 schreef:We helpen elkaar, daar mag de 1 toch voor betalen??
Ik zie nergens helpen in mijn situatie![]()
Mijn bijrijdster komt lekker 2 a 3x per week rijden (opzadelen en rijden), daar hoef ik niet voor te betalen. Paard mag van mij net zo lief in de paddock blijven staan, dus bijrijdster hoeft het ENKEL en ALLEEN voor haar eigen plezier te doen, want nodig heb ik haar niet.
Billie1 schreef:Afschrijvingen voor spullen/harnachement??? Risico op schade?? Indekken met behulp van WA verzekering??
Hebben we het nou nog over de hobby paardrijden of zijn we dit bedrijfsmatig aan het doen![]()
Sorry, maar hier iemand met eigen paard en inmiddels ook "in het bezit van" een verzorgster/bijrijder en ook ik vindt de (hoge) bijdrages be-lach-elijk!! Ik heb mijn paard al die tijd alleen gedaan, 7 dagen per week, 365 dagen per jaar... vaak zelfs 2 x per dag vanwege extra zorg die hij nodig had. Nu ben ik een fijn iemand tegen gekomen die mij 1 of 2 keer in week wil helpen (!) met mijn paard. Gewoon 1 of zelfs soms 2 dagen in de week dat ik even niet naar stal hoef, lekker kan relaxen of andere dingetjes kan regelen. Zij geeft hem aandacht, poetst hem, rijd hem, mest zijn stal en zet zijn voer netjes klaar. Ik zou het lef niet hebben om daar geld voor te vragen.
Ik ben onwijs blij met haar en zij is onwijs blij met mij (en vooral mijn paard), eerlijk zou zijn dat zij mij € 50,00 geeft voor afschrijvingen () en omdat ik zo lief ben om haar mijn paard te laten doen. Vervolgens zou ik haar € 50,00 geven voor de tijd die het me scheelt en omdat zij zo lief is om mijn paard netjes te verzorgen en te mesten/voeren. Ik heb geen tijdgebrek, maar vindt het wel heerlijk om af en toe die ontzorging te hebben en te weten dat mijn paard toch in goede handen is!!
Sees,
ik begrijp grotendeels wel wat je zegt, maar zoals je kan lezen ben ik het (gedeeltelijk) niet met je eens.
En dat ondanks dat ik wel paardeneigenaar ben en geen jonge meid met weinig euro's die graag paard wil rijden (hoewel ik wel altijd vindt dat ik te weinig euro's heb)
Ik begrijp dat je vindt dat een paard je kostbaarste bezit is en dat het daarnaast een dure bezigheid is, je vergelijking met de auto vindt ik ook wel een rake overigens, kan er niks tegenin brengen zelfs! Behalve dan dat ik het toch anders zie, of beter gezegd voel ik dat niet zo. Zoals ik hierboven al aangeef is voor mij een goede verzorgster/bijrijder goud waard en geen € 50,- €75,- of € 100,- euro.
Ik wil gewoon dat mijn paard gedaan wordt door iemand die daar oprecht blij mee is en ook serieus aandacht erin steekt, niet iemand die netjes € 100,00 overmaakt maar het als een zakelijke overeenkomst ziet. "ik betaal, dus ik rijd". Ik heb dan liever iemand die zich 100% inzet en niks betaald en eventueel symbolisch eens een zak appels of nieuw dekje meeneemt, dan iemand die mijn paard als "overeenkomst" ziet en puur komt voor het rijden.
Ik snap heel goed dat jij daar anders over denkt, het financiele gedeelte bedoel ik dan, maar ben benieuwd of jij mijn verhaal ook snapt?
Sees schreef:Je helpt elkaar toch uit de brand dus waarom zou iemand daar niet voor mogen betalen?
Hier moest ik wel even om lachen, niet banketstaaf bedoeld, maar als je de zin leest is ie een beetje krom, in de context is het duidelijk hoor, maar viel me even op.
We helpen elkaar, daar mag de 1 toch voor betalen??
mommy schreef:Want inderdaad het is hobby en dat moet vooral ontspanning en lol brengen.
ikkelies schreef:Ik vind het eigenlijk best raar dat je geld vraagt om je paard bij te laten rijden.
Zoals Billie1 je mag blij zijn als er iemand is die goed voor je paard zorgt.
Vaak worden bijrijders gevraagd wegens tijd gebrek. Dus wil de eigenaar zelf graag dat er wat met zijn paard gebeurd op die dagen. Dus is het een win win situatie zonder geld.
IngridM schreef:Sees schreef:Aurora, ik ben blij dat jij dit soort dingen zo goed kan 'ontleden' en opschrijven hoe het is ;). quote]
Nou dat is ook maar net hoe je ernaar kijkt![]()
Ben het er totaal niet mee eens![]()
en een manege vergelijken met een particulier is belachelijk; een manege heeft paarden om er geld MEE te verdienen en een particulier niet.
De spullen slijten niet sneller en het paard heeft niet meer risico op blessures, of jij de spullen/paard nu gebruikt of de eigenaresse![]()
Grappig toch dat de mensen hier in mijn regio in de rij staan om hun paarden door mij te laten verzorgen, TEGEN BETALING (ik word dus betaald omdat ze zo vreselijk blij met me zijn)
Quellian schreef:IngridM schreef:De spullen slijten niet sneller en het paard heeft niet meer risico op blessures, of jij de spullen/paard nu gebruikt of de eigenaresse
Maar de spullen én paard slijten wel sneller, want als bijrijdster er niet was, dan stond paard lekker te chillen met een plak hooi.
IngridM schreef:Quellian schreef:
Maar de spullen én paard slijten wel sneller, want als bijrijdster er niet was, dan stond paard lekker te chillen met een plak hooi.
Nou dat is dan toch je eigen keuze?
Je hoeft geen bijrijdster te nemen![]()