Wie heeft er al gehooid dit jaar?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:25

ElCamino schreef:
JA!! wie heeft er zijn gras al eraf ???
Het is nu september en ik wacht écht op droge dagen om nog een keer te maaien.
Het worden sowieso pakken omdat de ondergrond te nat blijft, ik zit echt een beetje ermee nu....
de wei is bij ons eenvoudig TE nat om met machines erin te kunnen....

Om die reden hebben wij het gras voor deze snee direct van het land af verkocht. Wij zien het geen paardenvoer meer worden. Gelukkig ligt ons land wel hoog en is het zandgrond, dus de machines kunnen er wel in (op een enkele natte plek na)

Hopelijk wordt het vandaag gemaaid, dan kunnen onze paarden volgende week de wei op :j

ElCamino

Re: Wie heeft er al gehooid dit jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:28

Dus het staat er bij jou ook nog op? ook nog een optie idd, maar ik hoopte nog op pakken....1e snede was 250 losse baaltjes prima hooi. 2e snede wilde ik al pakken draaien maar ja...het is wel errug nat. En nu pas sinds twee weken lang genoeg.
Wel een goede tip...zitten nog wat boeren in de buurt die het ms wel willen hebben, feit blijft dat ze mijn wei stuk rijden.....grrr

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:29

Bij ons is alles al gehooid. Vandaag zijn ze nog een keer met de trekker+tank de weilanden door gescheurd.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:30

ElCamino schreef:
JA!! wie heeft er zijn gras al eraf ???
Het is nu september en ik wacht écht op droge dagen om nog een keer te maaien.
Het worden sowieso pakken omdat de ondergrond te nat blijft, ik zit echt een beetje ermee nu....
de wei is bij ons eenvoudig TE nat om met machines erin te kunnen....

Ik hoop dat het nog goed komt,het blijft maar regenen en het moet eerst een poosje weer droog zijn voor er weer gemaaid kan worden(bij ons wel tenminste)..

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:31

Wij hebben eind juni de eerste snee gehad en vanavond gaat de tweede snee eraf! :) Hopen dat het morgen, vrijdag en zaterdag droog is, dan kunnen wij zondag aan het begin van de middag alles binnenhalen! :)

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:37

Hier is het vanmorgen ook gemaaid. Ruim 1,5 ha. Wij maken het ook in grote balen..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:38

Meen je!
Hier nog niet, land is vrij nat (wil er ook geen tractor op hebben nu, vernield de boel zeker weten).... dus dat droogt ook niet :+ Gras is ondertussen wel erg lang!
Maar goed, heb goede hoop nog haha :P

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:45

Op dit stuk land lopen nooit paarden. Dit is alleen om te hooien. De weides ervoor worden niet gehooid

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:48

Bij ons lopen er ook geen paarden op gelukkig, wij hebben er alleen in het voorjaar even paarden opgehad maar is nu voor het hooien. Straks als alles eraf is mogen ze er weer op...
Maar goed, ik zit op kleigrond... beetje balen :=

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:49

Mijn buurman gaat het dadelijk maaien. Geen idee of het nog hooi kan worden, maar dan is het er iig af, want de buren waren het uitzicht beu. Hopelijk eind van de week even de boel slepen en dan is het klaar voor de winter.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:50

AAGRRR nou heb ik bijna spijt dat ik niet heb laten maaien...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:51

Ik ga toch maar even het loonbedrijf bellen, krijg nu toch de kriebels :P

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:52

We kregen van het loonbedrijf te horen dat het zaterdagmiddag vanaf 2 uur op zweel moet liggen.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 17:05

tja, ga ook nog maar eens bellen nu..... straks wordt het alleen maar beroerder wat het weer betreft..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 18:07

Zou nu echt geen tractor op mijn weides willen hoor!! De paarden staan er goed bij hoor, niet in de blubber ofzo, maar een tractor gaat toch echt diepe sporen maken. Betwijfel of we nog een keer kunnen maaien zo. Zou wel mooi zijn, maar goed. Volgens mij is hier in de buurt nergens echt hooi geoogst, alleen maar kuil, is gewoon nooit lang genoeg droog geweest. ;(

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 18:33

klopt, als het niks meer wordt laat ik het straks maaien en afvoeren....dan maar geen hooi of kuil.
Loonwerker zegt dat onze wei écht te nat is om te maaien, misschien na het weekend maar dan moet het weer daarna niet slechter worden.

moonday

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 18:39

bij mij is het gemaait omdat ze goed weer aangaven, maar na een paar dagen begon het te regenen en is alle oogst mislukt |(, door alle regen heeft het niet kunnen opdrogen en is het gras beginnen te rotten. dus nu heb ik zwarte schimmel gras moeten weg gooien.
Laatst bijgewerkt door moonday op 31-08-11 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 18:39

Wij durven ook nog geen 2de snee af te doen...
Idem als El Camino, hier wordt het, als het echt geen goed weer wordt er ook gemaaid en afgevoerd, al hopen we echt dat het zo ver niet hoeft te komen aangezien we al 15 grote pakken direct konden verkopen...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 19:53

Loonbedrijf durft het inderdaad niet aan nu...
Hopelijk nog een goede nazomer hahaha, de zon laat zich iig al iets meer zien :P

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:34

We hebben vorige week zondag de tweede snee kleine baaltjes hooi van ons land gehaald. 316 eerste snee en nu 276 tweede snee kleine balen mooi droog hooi heb zelfs denk ik teveel hebben er ongeveer 450 nodig. Ik ben er erg blij mee en dat van 1 ha land we zouden meer van de tweede snee gehad hebben maar de eerste helft van de pakken zijn wat aan de zware kant geperst. Maar goed ik ben tevreden!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:43

2 weken terug durfde ik het niet, maar toen was het hier prachtig weer en die paar druppen die toen gevallen zijn stelden niets voor op de dauw in de ochtend. Velen hebben gehooid toen. Daarna alleen maar regen, maar gistermiddag heb ik het laten maaien, gisteravond, vannacht en vanmorgen nog regen erover gehad, maar vanmiddag werd het droog en heeft de boer het losgeschud. Nu hopen op echt droog weer zonder buien zodat het vrijdagmiddag of in elk geval zaterdagmiddag droog in het plastic zou kunnen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:44

Hoe is het mogelijk dat je HOOI hebt :oo . Is hier nooit langer dan 3 dagen achtereen droog geweest (en dat is al heel lang geleden ook trouwens)

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:49

Tine volgens mij hebben wij in het noorden veel meer regen gehad de laatste periode.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:51

T heeft zelfs nog vandaag geregend hier hahah, hopeloos :P

Maar zeeland was wel de droogste provincie :j

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:59

Hier is het wel gemaaid en geschud, we zien wel, als het wegregend ook prima, dan koop ik gewoon weer hooi. Maar het ziet er meteen een stuk netter uit en dan heb ik geen klagende buren meer :Y) Maarre zou het gaan schimmelen als ik het opsla in een loods waar het wel kan luchten?
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 31-08-11 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt