hoeveel moet een paard volgens jullie buiten staan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SCR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 18:46

Twiggy2008 schreef:
SCR, dat ligt aan je weiland. Bij mij komt er geen vreemde bij. Het land is prive terrein. Je moet wel heel moeilijk doen, wil je erheen gaan, naast het feit dat de honden zullen aanslaan en dan gaan de stallingseigenaren echt wel even kijken.

Ja, maar bij ons is dat dus niet zo :P Bij ons kan er makkelijk een vreemde bij komen want ons weiland ligt achteraan waar de schuur nog voor zit en mensen kunnen dus het weiland over steken zonder dat wij dat kunnen zien, of de honden, en kunnen zo even onder de draden door.. -O-

LoveMyHorseX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 18:49

Mijn paardje staat elke dag een paar uurtjes buiten.maar nu er een paar paarden ziek zijn en niet op de wei mogen staat hij er soms een halve dag op en dat vind ie super :D

minikatje

Re: hoeveel moet een paard volgens jullie buiten staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 18:52

24/7, eventueel met schuilgelegenheid.
paarden die staan te dringen weten dat er eten op stal ligt.
als ze zo graag naar stal willen en daar blijven, waarom sluiten we alles dan zo mooi af? ;)

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 23:06

minikatje schreef:
als ze zo graag naar stal willen en daar blijven, waarom sluiten we alles dan zo mooi af? ;)

hahaha ja ze willen er toch niet uit , dan is het mischien om dakloze paarden die stal zoeken buiten te sluiten ?

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 23:10

24/7 zou die van mij niks vinden, daar ben ik van overtuigd :j. Na 8 uur staat ze echt te springen om weer naar haar stal te mogen. Gemiddeld staan ze 8 uur in de wei, nu alleen met het nieuwe gras nog niet. Vd week maximaal 2 uur, maar nu alweer langer gelukkig :)

GMR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 13:25

Ik denk dat paaden 24/7 buiten staan ook niet altijd even leuk vinden omdat er altijd vliegen of horsels zijn... ;)

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 19:28

dat ze bij het hek staan komt omdat het gewoonte is ze binnen te halen
en vliegen ed is heel vervelend , maar onze pony's kunnen de stal in , die is heel erg koel met dit weer en bijna vliegvrij , toch staan ze liever , met vliegen op het land , maar wel fijn dat ze kunnen kiezen .

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:48

Denk dat het het mooiste is als je paard sowieso overdag buiten kan staan en 's zomers 24/7!
Al vind mijn pony het op een gegeven moment ook wel weer lekker om 's nachts even bij te komen, plukje hooi erbij.

's Winters is het bij ons het geval dat er onderling wel geregeld wordt dat de paarden zo veel mogelijk buiten komen.
Mijn pony kom ongeveer 3x per dag buiten, het liefst zou ik hem de hele dag buiten laten maar dat kan nou eenmaal niet bij ons.
Er zijn stallen waar de paarden er bijna helemaal niet uitkomen, of alleen een half uurtje... dat vind ik dus te weinig ;)

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:51

de paarden van mij staan zomer en winter altijd 24/7 buiten,
zelfs met dat dikke pak sneeuw stonden ze buiten,
mijn paarden hebben een hooiruif en een stal waar ze met zijn drieen na binnen kunnen.

cthyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:56

Die van mij staat van 's ochtends tot een uur of 5 buiten, ze is dan wel blij om naar stal te gaan omdat haar hooi dr opwacht in haar stal!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:03

Ik heb zelf geen paard, maar ik zou het liefst zien dat als ik er ééntje (of meer) zou hebben dat ze overdag altijd op het land zouden staan, met aangrenzend de stal zodat ze altijd naar binnen kunnen gaan als ze dat willen... Je zal best paarden hebben die dat niet fijn vinden, dat heeft niks met vermenselijking te maken :P Een paard kan het ook gewoon koud hebben..

's Nachts zou ik ze wel het liefst binnen hebben. Een vriendin van mij haar verzorgpony (lang lang geleden) was 's nachts door een paar debielen aan het hek vastgebonden en net zo lang gemept totdat ze wanhopig naar achter probeerde te stappen en zichzelf daarmee 'ophing'. Mij niet gezien, dan maar een ietsje minder natuurlijke leefwijze...

Janneke_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:22

ze moeten lekker kunnen kiezen waar ze willen zijn, ongeacht de weersomstandigheden :)

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 00:45

Het échte minimale vindt ik persoonlijk 4uur echt op wei. Mijn eigen staat gelukkig 24/7 buiten met een schuilstal.

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 10:03

hey
ik vind zoiezo dat ze heel de dag buiten moeten staan
met een schuilplek voor de regen of felle zon
ligt ook aan de conditie van de vacht van depony/paard,
ander gewoon een deken erover
ben er niet zo van dat paarden maar 4 uur in de wei staan,en verder op stal

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 10:19

24/7 met soort genootjes :j

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 13:45

minikatje schreef:

nou, dan heb ik zeker een muis ofzo, want mijn poown springt na 8 uur gewoon het hek over naar binnen...
ook al voer ik hem buiten :+

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 14:00

M_D_H schreef:
minikatje schreef:

nou, dan heb ik zeker een muis ofzo, want mijn poown springt na 8 uur gewoon het hek over naar binnen...

Dus jij voert je paard altijd in de wei? En hoe zit het dan met aandacht? Krijgt hij dat als hij in de wei staat of als hij op stal staat?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 14:31

M_D_H schreef:
minikatje schreef:

Gewenning, verveling als ie alleen staat, zoveel redenen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 14:34

Sancha schreef:
M_D_H schreef:

Gewenning, verveling als ie alleen staat, zoveel redenen.

juist er zijn zoveel redenen voor te verzinnen, inclusief de reden dat hij gewoon na 8 uur naar binnen wilt ;)
daarvoor hoef je hem niet binnen te halen, dan gaat hij gewoon weer terug de wei in...
maar na 8 uur wil hij naar binnen...
en ik kan overgens wel de deur open laten :o
hij blijft gewoon in zijn stalletje staan tot ik hem roep...
maar dan moet hij wel 8 uur buiten gestaan hebben :P

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 14:39

Sodeletuut schreef:
M_D_H schreef:

Dus jij voert je paard altijd in de wei? En hoe zit het dan met aandacht? Krijgt hij dat als hij in de wei staat of als hij op stal staat?

ik ben natuurlijk niet de hele dag bij hem aan het knuffelen ofzo :+
maar, goed, zal het even uitleggen...
gilbil sprong altijd de wei uit als hij vond dat het tijd werd om naar binnen te gaan...
wij dachten dus ook dat het door het voeren kwam, dus zijn buiten gaan voeren, dit had geen enkel effect op hem hij bleef het doen.
dus nu wordt hij gewoon na 8 uur op de wei te hebben gestaan binnen gezet en krijgt hij daar nu ook zijn eten weer(omdat dit makkelijker was, maar we hebben hem 1,5 jaar op de weide gevoert)
hij krijgt buiten net zo veel aandacht als binnen, hij is opgegroeit in de kudde en heeft sinds kort weer een vriendje bij hem in de wei staan(dit had hij eerder niet omdat hij alles de wei uit sloeg :+)
maar dit vriendje(wat nu dus wel goed gaat) heeft geen effect hij blijft zijn wei uit springen...
tot grote frustratie van zijn vriendje die dan helemaal in paniek raakt :(:)

Lievemensjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 14:41

24/7 had ik eerder altijd mijn pony's en shetlander's buitenstaan,
nu heb ik even niks.
maar als ik weer een pony krijg (wat ik wil :D ) dan zal ik hem/haar van 9 's morgens tot 9 's avonds buiten zetten.
Groetjes

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 16:18

Voor de winter vind ik 4 uurtjes mooi, en in het voorjaar/zomer
staat ze van 9 tot 7 op de wei. Ze wordt daarbij altijd savonds gereden
of gelongeerd.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 16:48

Ik ben voor 24/7, maar dan wel met een goede schuilstal waar alle paarden in kunnen als ze dat willen. Zo kunnen ze alles wat ze niet zint kiezen voor beschutting, of juist voor de open lucht. Die van ons staan er ook graag tussen in, half binnen, en half buiten :+