Een pony alleen op de weide is dat "zielig"?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jorex

Re: Een pony alleen op de weide is dat "zielig"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 14:20

erge jeuk?
Hij schuurt niet tot bloedens aan toe.
Maar hij blijft wel alleen staan, hij gedraagt zich bij mij zo mak als een lammetje, alleen met mijn vader en mijn broer gaat ie wild doen.

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 15:36

Fennadev schreef:
erge jeuk?
Hij schuurt niet tot bloedens aan toe.
Maar hij blijft wel alleen staan, hij gedraagt zich bij mij zo mak als een lammetje, alleen met mijn vader en mijn broer gaat ie wild doen.

is prima meid.
je verteld overal tegenstrijdige verhalen.
heel veel succes

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 15:58

ik heb het nooit over erge jeuk gehad, hij heeft gewoon jeuk en heb net zijn boven en onderlengte opgemeten.

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:35

nee idd niet in dit toppic maar wel in een ander onderdeel.

IndoNickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:41

Volgensmij is t inderdaad zeker niet de bedoeling dat een paard alleen in de wei staat. Paarden zijn kuddedieren, ieder paard heeft zijn eigen veiligheid nodig bij een kudde. Nu snap ik dat je moeilijk nog even 5 paarden er bij kan kopen... Het is in iedergeval van belang om minstens 1 maatje voor hem te zoeken. Het is belangrijk dat je niet zomaar het eerste beste shetje koopt, je paard moet een klik hebben met deze "nieuweling". Als je een hengst hebt, zet er dan niet nog een hengst bij want de kans is groot dat ze gaan vechten.
Natuurlijk kan je ook een ander dier kopen zoals een geit, schaap, koe etc. , maar bedenk wel: DIT IS NIET IDEAAL!

Dus, het beste is om een soortgenoot erbij te kopen. Heb je daar het geld niet voor? Kijk of er toevallig iemand opzoek is naar een plaats voor zijn/haar paardje. Win-Win situatie , toch?

Groetjess x

Browny_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:45

mijn pony staat ook alleen /3 maar ik ben er heel vaak met haar bezig.
als je dat niet doet en hij/zij alleen op een weiland dan vind ik dat wel zielig. <3 /3

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:52

Pony alleen in de wei is altijd zielig vindt ik, zijn geen excuses voor.
Het zijn kudde dieren.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:58

Dit is een oud topic :)

Pony alleen is ook zielig als je er veel mee doet. Dan zijn ze nog het grootste gedeelte van de dag alleen en een mens kan een paard niet vervangen :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 00:23

Browny_T schreef:
mijn pony staat ook alleen /3 maar ik ben er heel vaak met haar bezig.
als je dat niet doet en hij/zij alleen op een weiland dan vind ik dat wel zielig. <3 /3

Hoelang ben je ermee bezig dan 4 uur op een dag? Dat wil zeggen dat die nog 20 uur in z'n uppie staat. Je kan nooit een ander paard vervangen dat zou je niet eens kunnen als je 12 uur per dag bij een paard kampeert.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 14:42

Daar kunnen we kort over zijn. Een paard of pony alleen houden is niet goed. Om al eerder genoemde reden: het zijn kuddedieren. In Zweden is het zelfs helemaal verboden om paarden alleen te houden; daar staan flinke boetes op. Zouden ze in NL ook moeten doen. De richtlijnen (sectorraad paarden) zijn in ieder geval wel zodanig dat paarden sociaal contact met soortgenoten moeten hebben.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 19:26

Mijn hengst staat ook alleen, maar heeft zo nu en dan contact met een Friese merrie.
Ik mag geen tweede shetlander, heb helaas geen inspraak bij mijn ouders nog, maar hoop dat hij ooit een ruin als vriendje krijgt. Misschien iemand in de buurt die nog een plaatsje zoekt voor een shet..
En ja ik ben nu van mijn eigen geld op zoek naar een eczeemdeken en hij krijgt geen biks meer. Maar ik zoek een onmogelijke maat en kan dankzij rabo niet internetbankieren..

Viv1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 00:06

Ik heb begrepen dat in een bepaald deel van de VS (?) het zelfs verboden is om paarden alleen te houden. Het moet minimaal vergezelt zijn met één ander dier.

Paarden zijn kuddedieren, ik ben van mening dat het zielig is.
Echter groeien sommige paarden geïsoleerd op, die weten dan niet beter en ik vraag me af of je zulke gevallen een plezier doet met een metgezel.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:09

In kader van heel oud topic, hier een slotje.