Paard dat weeft

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly0708

Re: Paard dat weeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 16:12

ik denk inderdaad dat jullie iets anders bedoelen.ik ben het met geerke eens.het paard is gewoon ongelukkig,en dat heeft niets met jullie te maken.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 16:19

Kelly0708 schreef:
ik denk inderdaad dat jullie iets anders bedoelen.ik ben het met geerke eens.het paard is gewoon ongelukkig,en dat heeft niets met jullie te maken.

Ach hoe langer hij bij ons blijft staan ,hoe erger het voor hem word,want ik heb het vermoede dat ze hem niet eens meer in de trailer krijgen....

Kelly0708

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 16:22

dat is toch zielig.dat paard is helemaal van slag af.
dat wil dus niet zeggen dat jullie slecht voor hem zijn!

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 16:26

Kelly0708 schreef:
dat is toch zielig.dat paard is helemaal van slag af.
dat wil dus niet zeggen dat jullie slecht voor hem zijn!

nee ik begreep je ook wel ,en voelden me niet aangesproken :D

Famke29

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 16:26

Poeh, hele topic eens doorgelezen, filmpje bekeken, vond het ook extreem weven... hoop dat e.e.a. snel afgehandeld gaat worden!

Kelly0708

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 16:33

oke,dan is het goed.is altijd zo moeilijk om je schriftelijk uit te drukken,en iemand kan het heel anders opvatten dan de bedoeling was.
ik hoop dat hij snel op de juiste plek terecht komt!

Kelly0708

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:42

verder nog niets gehoord?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 09:43

Ondertussen alweer nieuws?
Nieuwe maand :(:)

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 14:47

superwoman schreef:

nou het nieuws is dat mijn dierenarts naar hem gaat kijken ,en dan wat dingen moet beantwoorden over zijn gedrag ,weven etc..

het goeie nieuws is dat hij nu op het land staat,en niet meer weeft:)
maarja kan ook zijn omdat ze vriendin bij hem blijft :+

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:51

Ik vind het wel erg goed nieuws dat hij nu niet meer weeft - wat voor reden dan ook. iig voor het paard zal het en stuk prettiger zijn.

Wanneer komt je D.A?
Ben ook benieuwd wat hij er over kan zeggen.
Gedrag kan snel veranderen namelijk - hangt veel af van de plaats en ruiter/verzorg(st)er.

Niet dat ik bedoel dat het paard door jou gedragsproblemen heeft!
(wel misschien door de grote verandering van plaats én eigenaar- ongeacht welke eigenaar of plaats)

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 15:08

superwoman schreef:
Ik vind het wel erg goed nieuws dat hij nu niet meer weeft - wat voor reden dan ook. iig voor het paard zal het en stuk prettiger zijn.

Wanneer komt je D.A?
Ben ook benieuwd wat hij er over kan zeggen.
Gedrag kan snel veranderen namelijk - hangt veel af van de plaats en ruiter/verzorg(st)er.

Niet dat ik bedoel dat het paard door jou gedragsproblemen heeft!
(wel misschien door de grote verandering van plaats én eigenaar- ongeacht welke eigenaar of plaats)

Hij is alleen meer geschikt voor 1 persoon die zich alleen met hem bemoeit,waar ik nu sta gebeurt dat niet..
plus dat hij onwijs plakt "nog steeds"aan mijn andere paard...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:27

Yommie schreef:
superwoman schreef:

nou het nieuws is dat mijn dierenarts naar hem gaat kijken ,en dan wat dingen moet beantwoorden over zijn gedrag ,weven etc..

het goeie nieuws is dat hij nu op het land staat,en niet meer weeft:)
maarja kan ook zijn omdat ze vriendin bij hem blijft :+

kijk...wat iets de tijd geven al niet doet....mooi!

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 08:08

Wij zijn nu een maand verder en ik zie dat het paard nog bij jou is. Blijft hij nu ook bij jou? Misschien heb ik iets gemist, ben op vakantie geweest.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 12:06

astridelise schreef:
Wij zijn nu een maand verder en ik zie dat het paard nog bij jou is. Blijft hij nu ook bij jou? Misschien heb ik iets gemist, ben op vakantie geweest.

nee maandag komt mijn dierenarts hem onderzoeken op zijn gedrag en weven etc...
dan word er een rapport gemaakt... :D

zo dan weet chantal dat alvast:) plus dat het nu al de kosten meer is dan 500euro..dus ze mag alvast wel gaan sparen 8-)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 12:09

Ik moet wel zeggend at ik het persoonlijk erg lang vind duren. De veearts komt hem maandag onderzoeken op gedrag en weven, maar sinds die op het land staat weeft ie niet meer...... Dan kan de veearts daar ook weinig over zeggen.
Of laat je 'm op de foto zetten voor z'n gewrichten?

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 13:59

annastasia schreef:
Ik moet wel zeggend at ik het persoonlijk erg lang vind duren. De veearts komt hem maandag onderzoeken op gedrag en weven, maar sinds die op het land staat weeft ie niet meer...... Dan kan de veearts daar ook weinig over zeggen.
Of laat je 'm op de foto zetten voor z'n gewrichten?

Het duurt zo lang want hun blijven volhouden dat weven niet erg is etc...dus nu laat ik het vastleggen door een dierenarts,het kon ook niet eerder want vanavond gaan ze weer naar stal..
we moesten namelijk allemaal weg vorige week,aangezien het schimmelhooi voeren was,of we moesten allemaal maar weg...

Olievera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 00:45

Wat fijn om te lezen dat het paard niet meer weeft. Want dat was je grote probleem. Het lijkt mij dat het probleem nu is opgelost. Als je een paard langer de tijd geeft om aan zijn nieuwe leefomstandigheden te wennen dan valt het probleem uiteindelijk wel mee.
Waarom je nu toch het paard wilt teruggeven heeft denk ik alles temaken met het feit dat het niet echt jouw soort paard is. Dat schreef je ook al in een eerder bericht. Hij is groot niet echt jouw type. Dit had je allemaal kunnen voorkomen door naar het paard te gaan kijken en op te gaan rijden. Ik raad iedereen aan om meerdere keren naar een paard te gaan kijken en ook van te voren vragen of je onaangekondigd mag komen. Dit kan heel veel problemen voorkomen.
Tot slot een paard is geen artikel dat je bij de wehkamp koopt. Als het niet naar je zin is kan je het terugsturen. Het gaat om een levend wezen waar jij bij de aankoop voor gekozen hebt. Met al mijn dieren heb ik altijd het standpunt (hoe moeilijk het ook soms is) als je A zegt ......ga je door tot Z. ( en dan bedoel ik niet het niveau van rijden). Je begint aan iets en je maakt het af.
Mijn advies voor jou in de toekomst is .........Bezint voor je begint.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 00:52

olievera,, het paard was ook gebleven als hij het stal ondeugt weven niet had gehad,, want verder zit er een hartje van goud in.. enkelt verstopt hij die drastisch :)

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 01:32

Olievera; dat vind ik altijd zo'n onzin. Nee, je koopt je paard niet bij de wehkamp. Maar als je niet krijgt, wat je redelijkerwijs had mogen verwachten (dus geen verborgen gebreken), dan kan je een paard net zo goed terugsturen. Je bent er niet mee getrouwd!

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 14:00

Olievera schreef:
Wat fijn om te lezen dat het paard niet meer weeft. Want dat was je grote probleem. Het lijkt mij dat het probleem nu is opgelost. Als je een paard langer de tijd geeft om aan zijn nieuwe leefomstandigheden te wennen dan valt het probleem uiteindelijk wel mee.
Waarom je nu toch het paard wilt teruggeven heeft denk ik alles temaken met het feit dat het niet echt jouw soort paard is. Dat schreef je ook al in een eerder bericht. Hij is groot niet echt jouw type. Dit had je allemaal kunnen voorkomen door naar het paard te gaan kijken en op te gaan rijden. Ik raad iedereen aan om meerdere keren naar een paard te gaan kijken en ook van te voren vragen of je onaangekondigd mag komen. Dit kan heel veel problemen voorkomen.
Tot slot een paard is geen artikel dat je bij de wehkamp koopt. Als het niet naar je zin is kan je het terugsturen. Het gaat om een levend wezen waar jij bij de aankoop voor gekozen hebt. Met al mijn dieren heb ik altijd het standpunt (hoe moeilijk het ook soms is) als je A zegt ......ga je door tot Z. ( en dan bedoel ik niet het niveau van rijden). Je begint aan iets en je maakt het af.
Mijn advies voor jou in de toekomst is .........Bezint voor je begint.

Tja als je naar een paard gaat kijken weet je meteen zijn hele gedrag he?
Als ik een paard verkoop ,zeg ik er alles bij wat ze kunnen verwachten etc..
En gisteren moesten we dus verhuizen ,alle paarden waren braaf,alleen amadeus ging bijna door de deur heen,hij kon zelfs weven met een weefrek,heel apart..
Het is ook puur zijn gedrag"weven"voernijd"oren in ze nek en kont naar je toe draaien als je hem uit stal wilt halen" etc waarom hij niet past in waar ik nu sta...
En als er iemand is die een paard niet als een artikel ziet ,ben ik het wel :D

Dus vriendin van Chantal ,of Chantal zelf..kom met betere argumenten 8-)

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 14:01

Anoeska schreef:
Olievera; dat vind ik altijd zo'n onzin. Nee, je koopt je paard niet bij de wehkamp. Maar als je niet krijgt, wat je redelijkerwijs had mogen verwachten (dus geen verborgen gebreken), dan kan je een paard net zo goed terugsturen. Je bent er niet mee getrouwd!

Nou daar denkt mijn vriend wel eens anders over hoor haha :D

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 14:14

ik ken dit paard,
amadeus was van onze buren in bornerbroek.
Dit paard heeft van jongs af aan geweefd, niet alleen tijdens het voeren.

Als je meer over het paard wil weten dan roep maar.

anjaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 14:17

Dat mensen er alles aan doen om een paard beter te maken kan ik begrijpen ,maar wat ik niet kan begrijpen is dat er zoveel oneerlijkheid is in de paardenwereld stalgebreken verborgen houden etc.Als ze het paard maar kwijt kunnen raken.Een paard is geen bankstel wat je bij grof vuil kunt zetten.Als ze mij een paard verkocht zouden hebben met verborgen gebreken dan zou ik deze ook teruggeven aan de vorige eigenaar.Zo goedkoop zijn paarden niet.Het geluk heb ik dat een goeie kennis van mij er echt verstand van heeft en overal oplet,dankzij haar heb ik nu een waanzinnig veulen
Express-o Zizi-TopxTurbo Magic 8-)
Ollie me liefste shetlander 8-)

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 14:27

noortje schreef:
ik ken dit paard,
amadeus was van onze buren in bornerbroek.
Dit paard heeft van jongs af aan geweefd, niet alleen tijdens het voeren.

Als je meer over het paard wil weten dan roep maar.

Nou hier zat ik al een tijd op te wachten....ik ging nog aan me zelf twijvelen of het aan zijn omgeving zou hebben gelegen of niet..

maarja het is en blijft triest voor amadeus...

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 15:24

Net het hele topic doorgelezen, sjonge wat een gedoe!
Jammer dat er het juridisch opgelost moet worden. Mijn enige conclusie is dat ik sommige paardeneigenaren écht niet snap.
Yommie, het beste! En hou ons op de hoogte. :)