zomers van half 10 tot 5 op het land. en 's winters in de ochtend 3kwartier in de molen en 's middags 3 uur in de paddock en dan kom hij er nog uit als ik er ben. zo als elke dag
Froukje
Forever young
Geplaatst: 25-05-09 17:15
24/7 en minstens 1 keer per week rijden of longeren, ze staat aan huis.(de rest van de paarden ook trouwens maar die zijn niet beleerd ofzo. )
In de winter om de dag in paddock (4 uur) en stapmolen (3 kwartier) in de zomer de hele dag op het land. Op dagen dat ze in de stapmolen gaan gaat ie meestal ook nog 1-2 uur in de paddock en wordt ie gereden.
Mitchall
Geplaatst: 26-05-09 21:36
Eigelijk de hele dag om 9 uur krijgt hij voer+hooi, zo rond (af en toe wat vroeger ) 11 uur mag die in de wei/paddock Dan word hij 1 uurtje gereden, en mag die weer terug in de wei/paddock, om 9 uur word hij binnengehaald en krijgt hij weer voet+hooi
JenniferHui
Geplaatst: 27-05-09 07:32
hij staan 7uur buiten in het land, hij is 7/8jaar en we rijden hem 4/5x per week. ook staat die daarna nog in de Paddock meestal een uurtje. dus genoeg frisse lucht!
Maaike_Ma
Geplaatst: 27-05-09 10:05
's ochtends van 6 uur tot 10 uur 's avonds naar buiten in de 'bak'. Vaak gaan ze van een uur of 7 tot 10 in de weide met gras ligt eraan hoeveel erin staat, kan langer of korter worden.
Tussendoor wordt het paard ongeveer elke dag 3 kwartier gereden. Is nu wel lekker dat ze zo lang buiten staan scheelt een hoop stro
die van mij zet ik 's ochtends doordeweeks om 6 uur buiten , en zet ik tussen 7 & 8.30 weer op stal . 's weekends gaat hij meestal tussen 8/9 's ochtends naar buiten tot een uur of 8/9 's avonds
Die van mij staan van 1 april tot midden oktober van 9 tot 5/half 6 op het land en gaan s'avonds op stal. In de winter komen ze er 4 tot 6 uur uit per dag. waarvan 3 uur in de paddock ongeveer.
_Fer_
Geplaatst: 28-05-09 16:39
Mijn pony gaat sochtends om 8 uur het land op en ik haal haar meestal rond 8 uur savonds naar binnen en ga dan ongeveer 1 - 2 uur rijden... daarna gaat ze op stal..
Die 2 van mij staan ook 24/7 buiten. Zowel in de zomer als in de winter. In de winter in de paddock met aangrenzend een stuk betegeld en dan krijgen ze hooi.
In de zomer staan ze van ongeveer half 10 tot rond 18 uur in de wei. En dan gaan ze ook in de paddock met wat hooi. Anders worden ze veel te dik. Zijn tenslotte fjorden...
die van mij staat van 11 tot 8 in de wei ongeveer. in de winter veel minder omdat de grond bij ons heeeeeel snel bevriest en dan kunnen ze er niet meer op lopen.
Mijn paardje in de zomer dag en nacht buiten In de winter zo'n 2 tot 3 uur in de paddock, plus 5 à 6 dagen per week half uur tot uur rijden/ longeren o.i.d. zowel in de winter als zomer!
Die van mij komt in de zomermaanden hele dagen buiten, goed 8 uur. Ze gaat dan het land op ( vanaf volgend jaar, dag en nacht land voor ongeveer 5 a 6 maanden ) In de wintermaanden komt ze een dag deel buiten, ongeveer 3,5 a 4 uur. Heerlijk in een kleine kudde in een paddock ( zand ) En in de winter staat ze alleen op zondag op stal, dan moet je er zelf voor zorgen dat ze buiten komt.
Mijn pony is 16, staat in de zomer 24/7 buiten (in de winter zolang het licht is, uurtje of 9 dus) & wordt gemiddeld 4 keer per week getraind (andere dagen longeren, bosritje, etc)
24/7 buiten, zomer en winter. Mn haf 7x per week trainen (hetzij dressuur, springen, longeren of een buitenrit) Mn friesxKwpn 3 tot 4x per week trainen(beleren)
hessel
Geplaatst: 30-05-09 07:27
Op het moment staat onze merrie (7 jaar) 24/7 buiten, moet bijna een veulen krijgen, dus wordt nu ook niet getraind.
Onze hengst (4 jaar) verschilt eigenlijk per dag. Hij wordt 4-6 dagen in de week getraind.
Onze jaarlinghengsten en pony's (2 en 3 jaar) staan net als de merrie 24/7 buiten
ikowtje
Geplaatst: 30-05-09 07:31
Mijn shetlanderjaarling staat snachts op de paddock met schuilstalletje, mijn paard staat in de nacht binnen in een zeer ruime stal. overdag (dus echt van 7 uur in de ochtend tot 10 uur in de avond *zomers nog eerder en later en swinters iets eerder naar binnen*) staat mijn paard bij de shet. Dan krijgen ze vanuit de paddock sowieso een stuk vrij schale wei er bij. En in de loop van de dag krijgen ze ook een afgezet stuk vettere wei.
Voor mijn paard varieert het buiten zijn dus van 10 (winter) tot 16 uur (zomer). Overigens is de reden dat hij zomers ook naar binnen gaat dat de shet en hij dan hun eigen plekje hebben. Mijn paard is nogal dominant tijdens het eten en de shet heeft op dit moment zijn bijt en springkuren. Daarnaast is het voor mij een lekkerder gevoel. We hebben nogal wat ontsnap perikelen gehad en dat zie ik liever niet in de nacht gebeuren (voor de shet hebben we al kruislings draden gespannen. In de winter gaat hij sowieso naar binnen voor droge voeten.
Mijn paard wordt om de dag gereden (ongeveer, meestal buitenrit) en soms nog gelongeerd op de andere dag (of gewandeld)