Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
russel schreef:Maar het zijn hier geen kleine plasjes, hier gaat een kraan open elke dag...misschien verschilt dat per paard.
Het omwoelen kostte mij erg veel energie
Gini schreef:Ik vind het best wel jammer dat jullie de nuance niet kunnen zien en impliciet gezegd wordt dat je natte stallen hebt wanneer je kleine plasjes 1 dag even omwoelt. Echte plasplekken worden uiteraard gewoon eruitgehaald, niemand heeft toch iets anders beweert dacht ik.
Uiteraard is een pisplek door de hele stal trekken nefast, kan me ook niet voorstellen dat iemand dat doet. Maar een klein plasje ter plaatse een beetje harken, dat is juist het voordeel van strokorrel, dat het mooi opdroogt en niet naar ammoniak ruikt.
diana1 schreef:granu schreef:En goed drogen doet het pas als de korrel voldoende vocht heeft gehad, dus nat en droog mengen is toch enigszins nodig.
Deze "logica" ontgaat mij
mauvestraat schreef:Een van mijn stalkatten is ook dol op de strokorrels. Die zit 's ochtends al te wachten totdat de paarden naar buiten gaan en de stallen worden uitgemest. Dan komt meneer op z'n gemakje naar binnen wandelen om rustig z'n gemakje te doen.
mauvestraat schreef:Van mij mag hij, beter dan de plek in de tuin waar hij eerst graag zijn behoefte deed tussen de planten en een van de honden het als een delicatese zag.
Kaspar schreef:Zijn er ook mensen die de strokorrels als onderlaag onder stro gebruiken?
Ik ben dat vreten zo zat (hier vreten ze niet enkel korrels, maar ook de verse mot) dat ik er over zit te te denken om een dun laagje mot met daarover stro te gaa doen.
Iemand ervaring?
Hoe houd de bodem zich en hoe is het stroverbruik en onderhoud?
sietske83 schreef:Ik ben nog niet tevreden over strokorrel.
Haal elke dag verschillende keren het stront uit de stal.
Elke x als ik een natte plek verneem haal ik hem eruit.
En toch is de korrel geheel donker en een plakaat geworden.
Soms doe ik 2 a 3 x per week een zak erbij.
Ik heb een net paard en een zwijn als paard maar er is geen verschil.
Wat doe ik fout??