Citaat:Het stuifmeel kan een heftige hooikoortsreactie geven
Lekker dan
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:Het stuifmeel kan een heftige hooikoortsreactie geven
Solleke_Noah schreef:xXutopiaXx schreef:Lekker dan
Het is ook een exoot, dus deze kan je zonder pijn in het hart verwijderen

willen we nog wel een 'echt' terras van maken maar voor nu handig voor de hoefsmid in de winter.
dus we maaien het nu, het mag van ons een grasmat worden, maar dan toch nog een stevige ondergrond doordat de steentjes er wel liggen. Extra voordeel tov bestraten vind ik dat regenwater toch nog steeds goed weg kan.

of iets dergelijks. Maar ik zit eerlijk gezegd ook niet op een nieuw paard te wachten. Pensionpaard heb ik overwogen, maar ik twijfel er nog steeds over. Ik ben erg gesteld op mijn privacy en als er ééntje komt dan moeten ze sowieso bij mij door de tuin/terras.
, 61 kleine ronde balen van zo'n 120 kg per stuk. Ik denk overigens dat het dit jaar eerder 100 kg is want het gras was echt perfect droog. Nu maar hopen dat het niet "te" droog is
. Volgens de loonwerker was dat zeker niet het geval omdat er weinig tot geen blad tussen zit. Nou ja, we zullen het komende herfst gaan zien als we ze openmaken.
. Ook de honden zijn mij dankbaar
Dus het zullen er wel 1.5 worden
Zapje schreef:Ik twijfel of dat wel JKK is, denk toch wat anders. ik gebruik vaak de app plantnet als ik het niet weet.
Ik zet ze direct bij elkaar op de grote weide. Ik had vorig jaar een draadje gespannen maar de nieuwe merrie sprong binnen 5 minuten bij de anderen in, de draad meenemend. Bij elkaar ging hier direct super, dus ze ook gewoon bij de inloopstal gelaten. Als er toch wat moeten wennen aan elkaar, had ik ze bijv een week alleen op de wei gelaten, met goed weer en daarna pas ook bij de inloopstal.
Zapje schreef:[***] hoe groot was het stuk dat jullie hebben gehooid? Hier gaat het morgen in balen, ben heel benieuwd hoeveel. Perfect hooi weer nu!
Mijn paden bestaan uit een laag zand van 1 meter, gewoon gekeerd. Blijft goed droog.
. Het grote voordeel voor mij is, dat ik exact weet wat er op gaat, wanneer ik wil en wanneer ik wil inpakken. Daarnaast is een vriend van adviseur qua grond, bemesting, bodem e.d.dus we krijgen goede adviezen. Tot nog toe gaat het prima. Mijn man helpt daar op het moment met zo'n 1200 kleine pakjes hooi op zolder gooien...... Ik zit lekker in de tuin met een glas koele, witte wijn.

Maar aan een pensionada ga je met de jaren kosten krijgen en wat als die ver-weg-eigenaar niets meer van zich laat horen ??
Gaan we niet doen. Maar toch grappig.