Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 14:57

Beppie is nu mooi maar die andere vermoorde kippen waren echt prachtig.. vol en blakend en grof gebouwd. Deze nieuwe kipjes zijn zo dun en slap.. springen lukt niet eens goed, vanmorgen gingen ze op verkenning uit in de hooiberg.. ik heb me echt staan verbazen over hoe onhandig ze waren! Klauteren en strompelen.. :') Nou ja, nog even en dan zijn ze ook mooi en sterk hoop ik. Bep is hun voorbeeld. :D

En DD, heerlijk! Lekker van genieten!

palousa_boy

Nou met mijn leeftijd mag er gewoon nog jaaaaaaren gewerkt worden ;)
Mijn pensioen in nl is momenteel geloof ik iets van €10 per jaar en dat zal ook niet meer hoger worden, dat ga ik hier wel weer opbouwen.

Zapje

Kippies! <3

@dd kalken mag niet ivm natuurland denk ik, zeker weten doe ik het niet want ik ben zelf niet degene die het huurt.

Zo nu even rijden! Hopen dat ze zich een beetje gedraagt.. Ik ben 28 trouwens, vriend 31.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 14:58

karev schreef:
Valt nog wel mee die chikkies. .Had vreselijk kale dingen verwacht

Zijn wij gelijke oud kris. Dacht dat jij jonger was haha

YES! *iedereen denkt dat gelukkig* :') In juni 36. :x

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 14:59

Even ter vergelijking, dit is de oude garde. Beppie is de rechtse, de ielste.

Afbeelding

Martje80

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:07

Ik in juli..je bent dus ouder dan ik haha

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:09

karev schreef:
Ik in juli..je bent dus ouder dan ik haha

:')

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:12

Kipjuhs <3

DD groot gelijk :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:18

Dat waren idd mooie kippen, zo mooi is die van mij niet meer geworden. Die had ook zowat geen snavel meer. Zag er echt niet echt.
Maar ze heeft hier bij de paarden nog een paar mooie jaren gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:18

Aaaaah kippies. Leuk dat ze bij jou mogen opknappen.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 15:40

ohjajoh6 schreef:
Maar vind je een binnen stalmaat van 3.40 bij 3.80 wel genoeg voor straks 2 paarden en een shet? Kvulden?

!

Dat is de afmeting van de huidige stal. Ze doen het er prima in hoor. Maar ik wil de nieuwe stal wat groter maken. Ongeveer 4 diep. Verder kan niet er staan bomen. En dan nu nog de breedte bepalen. 3,5 zou dus ongeveer net als nu zijn. En ik zou dus breder willen zodat ze naast elkaar met iets tijdelijks er tussen kunnen eten. Of als ik ze even apart moet hebben even zo kunnen staan. De paddock is 8 meter breed. Maar er moet in ieder geval nog een mestbak naast. En als het zou kunnen de baalhooi. Dus wat denken jullie per paard. KWPN, tinker die denk ik even veel. En nog een stukje voor de shet.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 16:07

Kippen...eieren vind ik heerlijk. Kippen zelf echt 10 x niks. Hou niet val snavel/vleugel dieren. Alles kleiner dan een konijn is ook niet aan mij besteed.

Handig die uitklapbare beugel.
Stap zelf zoveel mogelijk met krukje/trapje op.
Sinds het filmpje over opstappen zonder en dan zien wat het met de rug doet. Kleine moeite om met een verhoging erop te gaan.

Hier voor het eerst sinds driekwart jaar naar de clubles geweest. Erg leuk!

Altijd fijn als ze in en uit kunnen lopen.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:30

Ahhhhhh de kipjes!! <3

Ik ben dus eigenlijk een beetje de snotneus van dit topic :=

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:40

dynamiek schreef:
3 maten boomverschil? Herman is leuk = een oude stalgenoot van mij.

Antheman hoe is het vandaag met vliegje?

ook heb net rondje schriek gedaan, had hem gisteren goed aan het werk gezet dus wilde een lekere ontspannen ritje doen effe stappen, heb ondervonden dat hij dan meer ziet dus heb ook een paar schrik momenten gehad. Was droog maar begint nu weer erg mistig te worden.

3 boommaten is wel heel veel zeg! CM is super, Herman kwam altijd de boel checken bij me en rekende er niets voor. Ik heb destijds ook veel reclame voor hem gemaakt.

Vliegje wil naar huis. Hij is redelijk. Maar poepte niet vandaag, logisch, gisteren mocht hij vrijwel niets eten. Vandaag mag hij een kilo hooi. Morgen dus hopenlijk wat poep en zandcontrole.

Ik ben ook 44 jaar.
En gek op kippen :)

Afbeelding

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:48

Vliegjeeeee!

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:48

Vliegje zal dan wel erge honger hebben :D hopelijk mag is snel naar huis.

CM is onze sponser nog geweest toen wij dressuurwedstrijden reden kregen wij kleding met reclame enz.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:05

Zo ver had ik er nog niet over nagedacht DubbelDun. Ik zat met de gedachten te spelen. Ik wil dus een inloopstal. De diepte kan ongeveer 4 meter. En nu ze vaak allemaal iets anders moeten eten is het wel handig dat ze dan apart kunnen staan. Het zou bv ook nog dat er eentje gewoon buiten staat met eten en dan 2 in de stal. Maar ik wil de stal dus daarna ook weer helemaal 1 stuk kunnen maken. Soms is het wel even handig als de smid komt of iets dat ze even allemaal apart staan, dan kan ik ze makkelijker pakken. De merrie wil soms nog wel een vervelend doen en dan laat ze me niet bij de anderen of ze gaat ze op jagen. En als de smid er dan staat of de DA is dat niet handig.

Qua op eten van het voer hebben ze allemaal wel een andere tijd nodig. En dan gaan ze toch bij elkaar buurten. Ik blijf er nu ook bij.

Oh wat fijn dat het beter gaat met Vliegje.

Ik ben 43 jaar was ik nog vergeten te melden. ;-)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:10

goede avond

ik heb vanmiddag een ritje gemaakt met Blue en Tika aan de hand mee.
Het zou droog blijven maar het miezerde uiteindelijk toch behoorlijk.
We zijn een uurtje weg geweest en hebben 6 km gelopen en gedraaft.

fabster nog gefeliciteerd! Y)(^)

ppeet sterkte met je schoonvader :(:)

kristel leuke foto's van fjord en kippies <3

ik ben net 50 geworden :=

gaat topic bijlezen, weet niet wat ik hoor :oo

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:17

Vliegje <3 Nu hopen dat er morgen krentjes liggen zodat hij fijn weer naar huis mag :)

Leuk Spatter :) Ging Tika goed mee? Hier ook nog steeds blegh-weer :(

Ben dol op kipjuhs...Anke ziet ze liever op de foto :D

Ik stal overigens ook op met kruk...fijner voor paard en fijner voor mij,anders is het wel klaar met mijn beenspieren,dat verzuurd accuut :+

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:37

De kipjes zijn inderdaad nog wel een beetje verfomfaaid en ielig ("zielig", maakt mijn autocorrect er maar van). Ach, goed voeren en lekker scharrelen, dan komt het vast goed :j

Herman-van-de-Country-Mill is inderdaad super :j Legt goed uit, laat je meekijken en lekker uitproberen. Ik verwijs ook zoveel mogelijk mensen naar hem toe als ze op zoek zijn naar een zadel of zadelcontrole.

3 boommaten verschil inderdaad -O- . Dat viel met zijn zadel niet meer op te lossen, dus we hebben een andere gekocht. Ik schrok er wel een beetje (erg) van. Laat toch weer zien hoe hard dat beest voor zichzelf is. Het enige dat ik als 'symptoom' van te krap zadel heb kunnen bedenken, is dat zijn staptempo niet heel hoog was. Maar stevig doordraven en galopperen deed hij dan weer wel. En met wandelen (dus zonder zadel of ruiter) is hij ook niet de snelste (zijn bijnaam is Toerist; hij kijkt meer om zich heen dan voor zich uit). Soms zou het fijn zijn als hij wat meer zoals mijn Welsh was; die had me er allang afgegooid als het zadel niet lekker zat. Laatste zadelcontrole was op de kop af 2 jaar geleden; vorig jaar winter heb ik hem 8 maanden niet gereden (wel wandelen, naast de fiets en lange lijnen), dus ik dacht: in juni weer gaan rijden, half jaartje rijden en dan controle. Gelukkig reed ik niet 7 dagen per week intensief, eerder 1 à 2 keer per week 1 of 2 uurtjes met veel stappen.
Ik stap trouwens ook op met een krukje (of paaltje, hekje, picknickbank, wiel van de sulky); ik heb ook zadeldrukmetingen gezien bij iemand die zonder krukje opstapte. Au.

Ik ben bijna 29, trouwens.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:14

Ohjajoh ik voel met je mee. Gekke heks is me gewoon serieus aan het testen en laat zichzelf bijna vallen om mij eraf te krijgen. Dat lukt dus.
Gelijk weer opgestapt (met krukje , ze is 1,53 ofzo maar gewoon beter en ze heeft een bontje onder het zadel waardoor ik niet eens op kan stappen zonder dat het zadel schuift). Loopt ze braaf ontspannen te briesen en een tel later gaat ze weer af. Was gelukkig niet alleen, anderen hebben er vol verbazing naar gekeken. Gelukkig staat de eerste les al gepland en heb ik nu met mensen af kunnen spreken om samen te rijden zodat ik niet alleen met haar ben mocht het een keer echt mis gaan. Waarom wilde ik ook al weer een jong paard????

Met Es vrijheidsdressuur gedaan, superbraaf! Zij is trouwens 1,54.

Daarna met kliek (1,72) naar het bos. Heerlijk gereden. Toen wist ik weer wat ik leuk vind aan paarden u <3

Leuke kipjes! Vind ik hier niet verstandig. Buurman kwam ooit vertellen dat ze kippen zouden gaan houden waar de kat bij was. Heb een kat nog nooit zo zien grijnzen. Begin ik dus maar niet aan.

Sterkte peet! Nooit leuk dat soort dingen :(:)

Qua stal 2 meter per paard ofzo? Gokje.

Ik ben trouwens 36 dus lekker in het midden van deze groep.

Blijf duimen voor vliegje!!

Iedereen die ik vergeten ben ook succes met alles!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:15

Ik word over een maand 35.
Heb twee kids. Die komende maand 2 en 7 worden.

Had contact op FB met een zadelpasser. Vraag ik wat het kost, word ik gewoon genegeerd. Dat irriteert me.

Zag een speciale pad met inlages om bruggen van zadels te verhelpen.

Knappe Vliegje!

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:21

Anke schreef:
Had contact op FB met een zadelpasser. Vraag ik wat het kost, word ik gewoon genegeerd. Dat irriteert me.

Ik zou zeggen neem contact op met herman van de country mill, hebben ook een binnenbak waar je kan testrijden en herman kan je zadel repareren ter plekke. Je moet dan wel naar Nijkerk rijden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:22

Ik ben er kort geleden voor het eerst eens geweest. Mooie grote zaak, maar 'western' is niet echt heel veel.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:26

Nijkerk is geloof ik net geen 200 km enkele reis!