Nou ja, nog even en dan zijn ze ook mooi en sterk hoop ik. Bep is hun voorbeeld. 
En DD, heerlijk! Lekker van genieten!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Nou ja, nog even en dan zijn ze ook mooi en sterk hoop ik. Bep is hun voorbeeld. 
ohjajoh6 schreef:Maar vind je een binnen stalmaat van 3.40 bij 3.80 wel genoeg voor straks 2 paarden en een shet? Kvulden?
!
dynamiek schreef:3 maten boomverschil? Herman is leuk = een oude stalgenoot van mij.
Antheman hoe is het vandaag met vliegje?
ook heb net rondje schriek gedaan, had hem gisteren goed aan het werk gezet dus wilde een lekere ontspannen ritje doen effe stappen, heb ondervonden dat hij dan meer ziet dus heb ook een paar schrik momenten gehad. Was droog maar begint nu weer erg mistig te worden.

Nu hopen dat er morgen krentjes liggen zodat hij fijn weer naar huis mag 
Ging Tika goed mee? Hier ook nog steeds blegh-weer 

Legt goed uit, laat je meekijken en lekker uitproberen. Ik verwijs ook zoveel mogelijk mensen naar hem toe als ze op zoek zijn naar een zadel of zadelcontrole.
. Dat viel met zijn zadel niet meer op te lossen, dus we hebben een andere gekocht. Ik schrok er wel een beetje (erg) van. Laat toch weer zien hoe hard dat beest voor zichzelf is. Het enige dat ik als 'symptoom' van te krap zadel heb kunnen bedenken, is dat zijn staptempo niet heel hoog was. Maar stevig doordraven en galopperen deed hij dan weer wel. En met wandelen (dus zonder zadel of ruiter) is hij ook niet de snelste (zijn bijnaam is Toerist; hij kijkt meer om zich heen dan voor zich uit). Soms zou het fijn zijn als hij wat meer zoals mijn Welsh was; die had me er allang afgegooid als het zadel niet lekker zat. Laatste zadelcontrole was op de kop af 2 jaar geleden; vorig jaar winter heb ik hem 8 maanden niet gereden (wel wandelen, naast de fiets en lange lijnen), dus ik dacht: in juni weer gaan rijden, half jaartje rijden en dan controle. Gelukkig reed ik niet 7 dagen per week intensief, eerder 1 à 2 keer per week 1 of 2 uurtjes met veel stappen.
Anke schreef:Had contact op FB met een zadelpasser. Vraag ik wat het kost, word ik gewoon genegeerd. Dat irriteert me.