Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gini schreef:Je hebt ook natte plekken en natte plekken. De algemene pisplek die iedere dag verzadigd is, die haal je er idd best volledig uit. Maar waar maar 1 klein pisje gedaan is, kan je gerust omharken, het droogt zeer mooi op en je verpest de bodem er niet mee.
Gini schreef:Diana, strokorrel is een goed product, maar geen mirakelproduct. Paarden die echte alleseters zijn zullen bij ieder stalstrooisel vroeg of laat problemen krijgen. Iedere ochtend een volledig leeggegeten stal is gevaarlijk, ongeacht of er dan stro, vlas, zaagsel, of korrel in ligt. Zulke paarden zou ik dus op stal onbeperkt hooi geven maar nog liever op rubbermatten zetten.
b485 schreef:Vraagje: ik ben nu ook strokorrels aan het gebruiken. De verkoper (Zeoliet) raadde mij aan 5 zakken in de stal te doen. De stal is 16,8m² voor 2 pony's, inloopstal. Is dit voldoende of raden jullie meer zakken aan?
Hopelijk heb ik morgen nog iets in de stal liggen. één van de pony's begon er fanatiek van te eten. Ze kwam net van de wei dus had een volle maag. Nadat ik het had natgemaakt, ging ze wel nog op zoek naar de overgebleven korreltjes