Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 16:48

Had ik net een foto willen plaatsen van mijn zonnetentje hoe mijn zen-kikker met zijn neus in de boter/bloemen gevallen was
Afbeelding

Het hele tentje voor de beeldvorming
Afbeelding

Maar helaas is mijn tentje nu officieel 'overleden', ik dacht een verbogen poot te repareren met een spalk, maar op dat moment brak hij door. Nu is het hele dak naar beneden gekomen.
Nu kon ik iig makkelijker het doet van het dak/achterwand loshalen en hoef ik minder bang te zijn dat ie alsnog gaat vliegen.

Afbeelding

Een nog grotere desillusie was het dure hooi van Venhorst. Dat werd net bezorgd en na uitpakken bleek dat behoorlijk muf te ruiken en er kwam nog meer stof uit als uit mijn frisruikende iets te stoffige hooi wat ik nu voer. ;(

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 17:47

DubbelFun schreef:
Had ik net een foto willen plaatsen van mijn zonnetentje hoe mijn zen-kikker met zijn neus in de boter/bloemen gevallen was
[ Afbeelding ]

Het hele tentje voor de beeldvorming
[ Afbeelding ]

Maar helaas is mijn tentje nu officieel 'overleden', ik dacht een verbogen poot te repareren met een spalk, maar op dat moment brak hij door. Nu is het hele dak naar beneden gekomen.
Nu kon ik iig makkelijker het doet van het dak/achterwand loshalen en hoef ik minder bang te zijn dat ie alsnog gaat vliegen.

[ Afbeelding ]

Een nog grotere desillusie was het dure hooi van Venhorst. Dat werd net bezorgd en na uitpakken bleek dat behoorlijk muf te ruiken en er kwam nog meer stof uit als uit mijn frisruikende iets te stoffige hooi wat ik nu voer. ;(

Wat balen van je tentje.

Ik ben erg benieuwd welk soort hooi je besteld had? Wij krijgen deze week ook hooi van hen

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 17:50

Ach, wat zonde van je tentje DF.
Gek trouwens van het Venhorst hooi, ik merk hier juist beduidend verschil tussen hooi van hun en mijn andere hooi.

Belker

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 17:53

Wat balen van je hoou DF. Ik heb hier nu ook 1 grove, droge stoffige baal. Ze ten dit minder graag maar dat kan geen kwaad. Elsa mag wel afvallen. De andere 2 balen zijn fijner.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 17:55

De enige soort die ze als proefbaal versturen is het Duitse kruidenhooi... hebben jullie dat gewone weidehooi dan ??

Ik heb een enigszins gedesillusioneerde mail gestuurd. Kijken of daar nog een reactie op komt.

@belke: die grote balen zijn ook niet ontstoft, dus daar durf ik sowieso niet aan te beginnen.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 17:58

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 18:08

Praktische vraag, we zijn van plan een stopcontact met schakelaar voor de verlichting in de schuilstal te plaatsen.

Dit zou naast de ingang van de paarden zijn. Is dat handig of wordt dat gesloopt?

Links is dus de ingang van die paal, stopcontact zou dan aan de rechterkant van de paal komen, links in het kruis gedeelte zeg maar.
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 18:09

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 18:11

@prairy: ik zou nooit een stopcontact binnen het bereik van de paarden willen hebben óf je moet het ergens anders met een simpele schakelaar stroomvrij kunnen maken als je het niet nodig hebt. De kans dat ze er aan gaan lopen klooien en onder stroom komen te staan zou mij te groot zijn.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 18:12

Balen DF. Hier gaat het ook al de hele dag tekeer. Vanmiddag met de buurvrouw hun voortent afgebroken in de storm want die ging vliegen .. en verderop over het veld vlogen enorme pakken piepschuim. Ik ben zo blij dat de wind ze niet naar ons toe heeft gestuurd. De paarden vonden het nu al eng. Als die dingen dichterbij waren gekomen hadden we drama gehad. Ik hoop dat mensen nu eindelijk hun bouwmaterialen gaan vastleggen voordat dit soort weer losbarst.

Leuker vandaag;
Kijk nou wat grappig! Google photo's heeft een panorama gemaakt van een paar van de foto's die ik vanmiddag heb gemaakt.
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 18:14

@malenka: tja niet iedereen anticipeert op het weer helaas.
Jouw tentje doet het nog goed ??
Wat een leuke fotoserie zo :)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 18:20

Ja onze schuiltent staat nog. Die kan windkracht 7 aan zoals hij er nu staat. Daar maak ik me niet zo druk meer om. Er ligt een spanband overheen met zandzakken aan beide einden en ik heb met balken zandzakken aan de hele onderkant bevestigd.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 18:24

Ok, ja klopt dat het van mij niet ontstoft is. De afgelopen dagen heb ik het hooi uitgeschud en in hooinet in de regen gehangen.

Ik ben zo trots op mijn kleine man. Zijn naam betekent trotse man en dat past hem ook.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 18:33

Fijn dat ie zo stoer is al heb ik bij wip-planken altijd een dubbel gevoel sinds ik Fleurtje Nijeboer met alleen de staart van haar paard terug zag komen van de DA nadat haar paard de terugzakkende wip tegen de achterbenen aan had gehad. Sindsdien zijn ze bij westernwedstrijden ook verboden om in de Trail te gebruiken.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 18:39

Ik heb de stekker voor de stroom en een lichtknopje in de schuil stal, daar hebben ze nog nooit aan gezeten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 18:40

Wij hebben stopcontacten met zo'n klepje en er staat alleen stroom op als de verlichting door de track aan staat.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 18:48

Ik heb een bullseye als lichtpunt in de stal (op 2,5 mtr hoogte) en daar heeft mijn vorige paard het glaasje van kapot gemaakt. Schakelaar/stopkontact zit in het hooihok/berging en er hangt een los snoer naar de schuilstal, maar die stekker zit alleen in het stopkontakt als ik daar stroom nodig heb.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 18:51

Bij de lichtmasten zitten ook per paal een stopcontact.
Maar daar staat ook alleen stroom op als die aan staan.
Schuilstal is licht maar daar kunnen ze niet bij en ook alleen stroom er op als we dat n de vaste stal aan zetten.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 19:38

Balen van de baal DD, je zou verwachten dat het beter is dan hooi wat je had. Ben benieuwd naar reactie.

Leuk om te zien Belker, stoer hoor.

Ik heb voor de lichtschakelaar in de paddock een ijzeren rekje eromheen laten maken paar cm er vanaf, dan kan ik met vinger erdoor op knopje drukken maar de paarden kunnen er niet bij.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:07

Dat is handig gedaan :)
Ik hoop morgen antwoord te krijgen. Overigens kan ik nu nergens op de site meer vinden dat ze proefbaaltjes sturen, maar ik kan ook niet goed gekeken hebben :)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:29

Britta, misschien kan je het een keer proberen zonder te hooien? Of heb je dan echt te veel gras?

Ons hooi is een euro duurder gewoden per pak en ik moet eerlijk toegeven dat ik de helft van de balen te kort en te stoffig vindt.
Dat hadden we eerder nooit eigenlijk. Maar ik lees meerdere mensen over stoffig, misschien kwam het wel door het stoffige, warme weer van vorig jaar?
We wachten het nieuwe hooi wel af dit jaar. Het is een fijn adres, een keer minder mooi hooi kan gebeuren.
Volgens mij betaalden we 6,5 euro icl. brengen. Dat was vorig jaar dus nog 5,5 euro.
Ondanks dat het stoffig is, eten de paarden het graag. En doen het er goed op.

Niwla, Haha er zo even bij doen ben ik een beetje bang voor :P Ik ben er al een tijdje uit. Maar gaat goed komen.
Het leven ziet er heel anders uit dan 11 jaar geleden met de eerste. Lekker alle dieren aan huis, ruimte om de deur.
En manlief zijn eigen bedrijf en wil meer en meer vanuit huis werken. Komt goed! :D
Wat een mooie, nette stal!

Belker, wat ontzettend leuk! Die boomstam/wipwap ook! Knap dat ie dat doet. De tunnel is ook erg leuk!
Dat soort objecten gaan we bij ons ook in de weide maken, zo leuk om te doen!

Karin, wat balen van je ruin! Even een keer weer op de plek zetten of het voorjaar in de bol?

Robijntjah schreef:
Zo ben ik me sinds Mo iemands duim er af heeft getrokken, zeer bewust van altijd hoe ik mijn halstertouwen vast heb :=

Iew! Bah! Ik hamer er ook altijd met de kinderen op hoe ze het touw vast houden. Niet alleen van de paarden, maar ook met de hond (Duitse herder).

Df, ah jammer van de tent. Maar het waaide ook wel erg hard vandaag!
Kon op een gegeven moment niet eens meer recht op blijven staan in de wind :')

Prairy, Ik snap je uitleg niet heel goed. We hadden bij ons vorige huis ook een stopcontact en schakelaar aan de stal. Is altijd goed gegaan, maar als ik het opnieuw moest aanleggen, dan liever op afstand.
Nick bleef er altijd wel van af, maar je weet maar nooit. En anders kan je er misschien een bescherming om maken?

Malenka, Wat een grappige foto!

Loonwerker is weer mooi druk geweest vandaag en het begint er al meer op te lijken!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Naast de binnenbak komt een paddock.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook heeft Daan een nieuwe mestplaats gemetseld, lekker dicht bij de moestuin. :D
Afbeelding

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:42

Wat wordt het gaaf. Echt heel mooi Chassey.
Fijn dat er nu een mestplek is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:49

Dat zand zal nog wel flink tussen de gaten van het puin gaan zakken. Paddock en mestbak zien er goed uit.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:58

Wat een mooie vooruitgang! Dat is vast genieten als je dat zo eind van de dag ziet.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 21:01

Ziet er goed uit Chasey!