Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

belle_boef

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 23:40

Dunbevolkte omgeving en veel mensen met lage inkomens.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 23:49

Ik zie dat huis ook al een tijdje enorm vaak voorbij komen (ook advertentie op Bokt en verkoper deelt hem in veel Facebook groepen). Desondanks nog steeds niet verkocht.

Wij zijn de dag na sleuteloverdracht in ons nieuwe huis gegaan en willen er niet meer weg, wat is het hier heerlijk! Binnen heeft even de prio, maar mijn handen jeuken echt om buiten aan de gang te gaan en klaar te maken voor de paarden!

Zicht vanaf het huis op een deel van onze weide

Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 08:52

Maries doen jullie alles zelf of besteden jullie het uit? Wanneer wil je de paarden verhuizen?

Gisteren de hele dag opgeruimd en nog wat klusjes gedaan en vandaag alles afmaken. Morgen ben ik een drukke dag en woensdag ochtend komende foto's maken voor de verkoop. Zo spannend

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 09:02

Wow Marlies, mooi hoor :j

Succes Lynn!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 09:54

Heerlijk genieten van het uitzicht Marlies!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 11:33

Wow die prijzen in Groningen..

Gaaf Lynn, gefeliciteerd met jullie huis!
Hebben aan 1 zijde bos en daar staat 1 schuilstal en haaks daar op staan er 2 langs de zijde. De paarden zoeken beschutting langs de bosrand, zelden echt in de schuilstallen.

Mer, nog gelukt om een shovel te regelen?
Fijn die communicatie.

Stephanie, ik zou wel even bij je buren gaan navragen waarom ze zich zo’n zorgen maken en de situatie uitleggen.

Hier zou de loonwerker de track & paddock nog een keer lostrekken en vlak maken voor de winter.
Nu zegt hij dat het beter is om niet te doen, omdat het dan meer blubber wordt.
Maar het water trekt nu heel langzaam weg, en stukken zijn echt spekglad.
Het is zijn vak, dus wil hem graag geloven, maar twijfel ook of het hem niet beter uit komt om dit te antwoorden ;)

Ooh Marlies, jullie plekje ziet er echt zo mooi uit.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 12:12

Dat huisje in Pekela is echt al vaak gedeeld. Het is totaal niet wat we zoeken, maar heb er wel even over nagedacht. Het is zo een lage hypotheek dat je wel heel ruim kan leven daarnaast.

Ik vind Pekela niet vreselijk naar. Maar dit is erg dicht op elkaar. Wij hebben in de buurt gewoond en je hoeft natuurlijk niet in je woonplaats te werken. Mijn man en ik werkte toen allebei op 15minuten en onze zoon zat in Emmen op school. Ons dorp was heel rustig, maar er was niks.

Er wordt ook een huisje gedeeld in Woldendorp voor 110.000 euro met een klein bakje achter het huis. Zelfde verhaal een beetje.

Wij hebben wel rond Groningen gekeken, omdat we daar al even hebben gewoond en gewerkt, maar aan heel veel huizen mankeert nog heel veel. Ik zou graag een lagere hypotheek willen, maar als je nog een flink bedrag moet meenemen om het leefbaar te maken of er is beving schade, ben ik wel voorzichtig.

Het is ook heel persoonlijk. Qua omgeving zou ik niet overal willen wonen, maar je moet ook keuzes maken.
Wij wonen nu 7jaar in Ermelo en kan over hier ook wel een flinke lijst nadelen noemen. Zou hier echt alleen blijven als we buitenaf kunnen wonen. Zo in een woonwijk, is niks voor ons in dit dorp.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 12:23

ClauH: hoe is het met de katten? Ben benieuwd of de kater nog zo sjacherijnig kijkt nu hij op jouw mooie zolder zit.

Marlies: Mooi hoor, snap zo goed dat je bijna niet kunt wachten!

Hier weer een vraagje. Mijn paddock heeft wat aandacht nodig. Hij is op het zicht te verdelen in twee gedeelten. Het achterste gedeelte is wat hoger (staat nu ook nog veel gras), er is een soort cirkel van bestrating aangelegd (alleen het contour zeg maar, dus een paadje om over te lopen) en hij is nu nog redelijk droog. Het voorste gedeelte is wat lager, echt zand en in het verleden duidelijk (heel) veel gebruikt om te longeren. Er is een cirkel flink uitgesleten (in het middelste gedeelte is echt een duidelijke hobbel waar nu nog gras op staat). Op het moment ziet er uit als een aquatrainer, de cirkel loopt helemaal vol met water zeg maar. Er zit geen drainage in de paddock en die mag ook niet aangelegd worden. Wel zit hij vrijwel direct naast de rivier, dus het water zou op zich snel weg moeten kunnen. Wat is nu verstandig? Ik denk eraan om een grondboor te huren en eerst te kijken wat de grondsamenstelling is, om dan een loonwerker te raadplegen. Alleen nieuwe grond erin lijkt me niet zinvol, want dan kan het water nog niet weg en wordt het een grote blubber vrees ik. Lostrekken zou ook kunnen helpen, weten jullie wanneer dit zinvol is en wanneer niet? En kilveren, wat doen ze dan precies? Ik snap dat de loonwerker dat ook weet, maar wil een beetje voorbereid het gesprek in gaan :D

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 13:16

Afbeelding

Test om te kijken of een afbeelding toevoegen ook lukt.....

Edit: uiteindelijk wel....

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 13:29

Daarachter ligt ook nog een cirkel? Haha Graancirkels :)

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 13:39

Ja, hier kun je het wat beter zien...

Afbeelding

Maar dit is een verkoopfoto, sindsdien is het voorste gedeelte nog wel wat verder uitgehold.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 13:58

Citaat:
ClauH: hoe is het met de katten? Ben benieuwd of de kater nog zo sjacherijnig kijkt nu hij op jouw mooie zolder zit.

De grumpy is niet mee gekomen maar een ander cypers katje. Schijnt een brutale te zijn met losse handjes ;-).

Ze zijn gisteren gebracht en we hebben ze op zolder gedaan en er niet meer naar gekeken. Even tot rust komen. Ik ga zo naar stal om te voeren dus eens zien wie zijn gezicht durft te laten zien!

Als ik de cirkel zo zie zou ik geloof Ik alleen afvullen met zand...

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 14:21

Wat voor grond is het?
Zou fresen en daarna slepen niks zijn?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-18 14:48

He rot Mer!! Inmiddels een shovel geregeld?
Lynn_Nikita, schuilstal 1 op het oosten, nr 2 op het noorden.
Hoi Myra, ziet er heel leuk uit zo in de bergen.
Aah leuk ClauH! Doen ze het nog? :D

Ik had gister echt even de balen. Tijdens de hoosbuien bleef er in de kuilen in de paddock wat water staan. Ik maakte mij helemaal druk of ik weer een miskoop heb gedaan en heb er zelfs wakker van gelegen.. Kijk ik vanochtend. Droog.. Moet de paddock nodig eens slepen en gewoon lekker slapen. De schuilstal wordt nog steeds amper gebruikt. Vanochtend lag alles, behalve Binky die moest wacht houden, in de wei te slapen. Waarom die stomme beesten niet gewoon schuilen is mij een raadsel. Het zou beter zijn voor mijn hart ;)

Hier is het rondom de waterbakken en slowfeeders erg glad en modderig. Ik wil meer paddocktegels kopen en een deel houtsnippers laten storten (met gronddoek eronder). Vanavond even met vriend kijken. We sluiten vanavond ook een stuk af. Ze hebben nog altijd het hele perceel en dat is zonde met de huidige regenval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 14:55

Bij mij gaan ze ook niet schuilen hoor Selka...... Zou ook beter zijn voor mijn gezondheid. Maar goed, ik heb mij er ondertussen maar bij neergelegd dat ze de keuze hebben en dat ze het zelf maar moeten regelen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 15:10

Gelukkig viel het vanochtend weer mee met je paddock Selka.
Ik heb ze juist op het hele stuk staan omdat ik denk dat ze dan minder kapot maken omdat ze niet steeds op hetzelfde stuk staan en lopen. Voor het echte groei weer in het voorjaar ga ik een stuk afsluiten zodat daar t gras goed kan groeien.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-18 15:17

Ja toch ook [***]? Heb jij ook koudbloeden? Ik dacht misschien ligt het daaraan. Arme kwpner die gedwongen met zijn vrienden buiten staat :=
MM, ook begrijpelijk maar heb jij klei? Ik merk dat op de klei het toch snel kapot gaat. Ik ga ze ongeveer 4000m2? geven dus nog genoeg droge stukken waar ze kunnen staan. Plus de paddock en voor 1/1 een stuk bestrating maar dan moet eerst de bouwafvalcontainer vol en weg.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 15:25

Gelukkig is je paddock weer droog Selka. Werken houtsnippers goed ja? 
Rond de hooibakken kunnen vegen lijkt mij dan wel lastig.

Mijn Fries staat het liefst in de grootste plas te stampen, dus sindsdien denk ik die waardeert het gewoon als niet de hele paddock even goed droog is ;)
En mijn Arabier die eerst echt echt echt niet door een plas ging, banjert er nu net zo vrolijk achter aan, dus ach, wordt hij stoer van :D
Elke schuilstal is bestraat + een paar meter ervoor, en in 2 hoeken van de track is ook een flink stuk bestraat, dus ze kunnen altijd ‘droog’ staan. Ze moeten het zelf regelen, die vrijheid moeten ze waarderen ;)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 15:37

Niet aan gedacht inderdaad, maar wij hebben zandgrond Selka.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 15:42

Shovel komt woensdag pas, en voor zover ik heb kunnen constateren is het na 4 ladingen zand gestopt := dus dat is net aan 60 kuub dus er moeten er nog een paar komen en who knows when :=. Ik zal maar eens appen wanneer de rest komt en OF de rest komt :=

Turtlelito: wat is je doel met de paddock? Bak? losgooien? longeren? Alleen droog staan? wat voor grond is het (lijkt zandgrond?) waarom niet draineren?

Mits het zandgrond is kun je het door een loonwerker een keer van voor naar achter laten keren en doorfrezen. Het kan zijn dat de grond in de longeercirkel zo is aangestampt dat daardoor het water niet meer weg kan.

Het kan ook zijn dat de vorige eigenaren gewoon zand op klei hebben gestort. Als je daar maar lang genoeg niest mee doet kan het er ook zo uitzien. Mocht dat zo zijn en je dus niet kan keren en je mag geen drainage aanleggen kun je doen wat kennissen van mij hebben gedaan. Die hebben een elektrische palenboor gehuurd, heeeeeeeeel veel gaten geboord daar zand in gestort, de bovenste laag laten egaliseren en doorfrezen en dan zand erop.... Is een redelijk betaalbare oplossing als drainage niet mag....

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-18 16:04

Ethelate, verderop bij mij in de straat woont iemand die een stuk snippers heeft. Dat werkt daar goed maar je kunt inderdaad niet vegen haha. Nu voer ik in de wei dus vegen gaat daar ook niet. Bij haar vergaat het wel heel snel vandaar dat ik er gronddoek onder wil.

MM jaloers. Ons volgende huis komt ook op zand of heeft enorme paddocks. Wat heb ik nu al een hekel aan klei -O-

Wat irritant Mer.. al is 60 kuub niet weinig natuurlijk maar je wil het in één keer af kunnen maken lijkt mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 16:37

Selka schreef:
Ja toch ook [***]? Heb jij ook koudbloeden? Ik dacht misschien ligt het daaraan. Arme kwpner die gedwongen met zijn vrienden buiten staat :=
MM, ook begrijpelijk maar heb jij klei? Ik merk dat op de klei het toch snel kapot gaat. Ik ga ze ongeveer 4000m2? geven dus nog genoeg droge stukken waar ze kunnen staan. Plus de paddock en voor 1/1 een stuk bestrating maar dan moet eerst de bouwafvalcontainer vol en weg.

Geen koudbloeden.... 2 kwpn-ers en een pony.

Ik zit op keileem, dus dat wordt ook snel een kledderzooi. Gelukkig is mijn bak/paddock super gedraineerd, dus die is na extreme regenval eigenlijk binnen een uur weer droog.

Het land is een ander verhaal..... Gelukkig heeft het bij mij nog maar weinig geregend en staan ze nog steeds hele dagen op het grote stuk (1.5 hectare). Als het wel serieus gaat regenen dan is het met een paar weken gebeurt en mogen ze niet meer op het land. Ik laat ze ook geen stuk kapot lopen. In mijn ogen hebben ze daar niets aan. Dan staan ze tot hun kogels in de prut en is er ook niets meer te vreten qua gras. Dus als mijn land te nat wordt gaan ze 24/7 in de paddock met onbeperkt hooi.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 16:54

Selka: 60 kuub hebben ze met de grote shovel in 3 uurtjes weg en ik moet dat ding wel voor de hele dag huren... Dus tsja laat ze de rest ook maar storten dan...

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 16:59

Nou, geen kat gezien >;)
Er was wel gegeten en gepoept, en de speeltjes lagen ook op een andere plek.
Dus we moeten geduld hebben :Y)

Ze zitten er natuurlijk ook pas 24 uur en ze zijn nou eenmaal schuw...

Ik ga er iedere dag wel gewoon 5 minuten stil zitten. Ze moeten toch ook aan mij wennen. En ik heb vandaag een beetje natvoer mee genomen. Moet toch slijmen bij ze <<)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 17:03

turtlelito schreef:
Ja, hier kun je het wat beter zien...

[ [url=m/xwoldn.png]Afbeelding[/url] ]

Maar dit is een verkoopfoto, sindsdien is het voorste gedeelte nog wel wat verder uitgehold.

Als het zandgrond is zoals bij ons, is dat gras zo weg. Ik heb stuk wei open gezet om track te maken. Dat hebben ze opgegeten en daarna stuk gelopen en is allemaal zand. Aan ene kant is het wat muller en zwaarder dan andere kant, maar komt door de bomen denk ik. Zou het dus laten lostrekken en egaliseren.

Jeetje Mer, gaat lekker. Maar komt wel goed.

Hier schuilt er ook niks. Wij hebben een shet, new forest en 2 quarters. De ene quarter staat pas 2 jaar 24/7 buiten en deze winter voor het eerst zonder deken. Ik verwachte wat miepen, maar gaat goed.

Het is ook tussendoor wel steeds droog. Ben 2 uurtjes op stal bezig geweest in een shirtje en vestje, maar had het echt warm. Nu thuis en flinke bui.

Bij een stukje bomen is het wel zwarte grond en wordt wat meer modder. Dat lopen ze mn bestraatte plein op, dus denk dat ik dat stukje toch even ga afzetten. Krijg de mest niet uit de hoefafdrukken en wat ze op plein lopen wordt glad.

Voor mn stal nog steeds paar m2 blubber en geen dakgoot zoals begin dit jaar is afgesproken..........

CLauH, die je nu hebt is wat feller? Misschien ontdooien ze wel als ze op een fijne plek zitten. Misschien kun je op een dekentje slapen en die dara neerleggen dat ze je ruiken??