Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Libera schreef:Hier iets minder dan 3 ton betaald voor 2.5ha... en ik wil eigenlijk nog wel wat meer grond
Komt hier ook een track, met weilanden. In de winter regent het veel dus we hebben een grote paddock. I rijd dressuur dus grote 20x60m bak, en de schuur neemt ook behoorlijk wat ruimte in.
Persoonlijk zou ik 3000m2 echt te klein vinden voor 3 paarden, dan kunnen ze nooit eens lekker rennen want dat word allemaal super klein, vooral als daar ook nog een bak en huis af gaat.
De bak als paddock ruimte gebruiken is ook verre van ideal, dat betekend dat je de hele winter niet kunt rijden, en je bak gaat naar de kl*te...
Jotoma schreef:@joke: lastige vijver blijkt dus waar we in zoeken. Vrijstaand is ook wel mijn eis. Ik ben bekend in Drenthe, maar niet in Groningen. Wat is voor jou een reden om niet in die omgeving te willen wonen?
Selka schreef:Het is alleen zo jammer dat er weinig werk is dames! Wij moeten binnen een uur van Rotterdam blijven. Helaas geen Groningen, Drenthe of Limburg voor ons haha. Wel gaan we Brabant uit. Ons nieuwe huis staat in Gelderland. Fruit kopen kan voortaan aan de straat
Jotoma schreef:Daar noem je een heel goed punt. Ik ben ook erg content met de kleigrond, zandpaden en bossen naast de deur.
Mijn voorkeur blijft ook Drenthe!
joyce B schreef:Jotoma schreef:Daar noem je een heel goed punt. Ik ben ook erg content met de kleigrond, zandpaden en bossen naast de deur.
Mijn voorkeur blijft ook Drenthe!
In Drenthe heb je ook nat veengebied.
En in Groningen heb je ook mooi zandgebied. Net als Zuid-Oost Friesland met veel zand, Gaasterland, Heerenveen, met ook weer stukken veen of klei.
Ik zou gerust bij verschillende gebieden kijken. Kijk anders naar bosgebieden met ruiterroutes. En dan wat er omheen aan plaatsen ligt en wat er te koop is. Wij zitten met veengrond en 300 meter verderop een zandkop en lopen ze hele jaar rond op de wei zonder problemen.