Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Ik heb dat opgelost door haar heel vaak (bijv 10x p.d.) heel even uit de kudde te halen en haar terug te zetten voordat er paniek uitbreekt. Steeds iets langer uit het zicht van de andere paarden en nu gaat het prima. Ze moeten even het vertrouwen krijgen dat het steeds weer goedkomt. Het kost wat geduld, maar het werkt prima.
en 

Fabster schreef:Morgen clinic Bent Branderup. Zag dat Perinne ook mee doet. Die ken jij toch ook, Namiro? Ylvy Fros doet ook mee. Vind ik wel leuk.

heel lief van je caily. Ik was al gevlucht voor een paar dagen, maar moet er toch een keer doorheen, dus ben ik gister teruggekomen. En geen idee wat ik ga doen. Ben wel druk met alle opties aan het bekijken, maar dat is meer bezigheidstherapie, want zelfs al ben ik zo gek dat ik weer toe ga werken naar paarden ( wat voor misschien wel jaren financieel geen optie zal zijn) moet ik mijn ziekte, leeftijd en of ik wel weer opnieuw wil beginnen met een paard, allemaal in overweging nemen. Of ik stap helemaal uit de paardenwereld. Wat ook niet goed voelt, juist omdat mijn meissies mij altijd op de been hielden om voor ze te knokken en door te gaan.
)