Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 17:05

@DD, nee 5 is idd niet echt de moeite waard. Bedankt voor het kijken / tellen iig!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 17:10

Heb ik dat ook weer eens geoefend :+

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 11:07

Dubbeldun :')

Ik heb een kattenvraag! Beetje offtopic misschien, maar het hoort bij het stalleven dus toch niet helemaal ;)
Rond ons huis zwerven een paar katten rond. Eentje komt vaak bij het raam en krijgt dan de restjes van tafel, de andere komen nooit dichtbij. Ik had gezien dat een van die katten er flink dik uitzag plots en vandaag hoorde ik ze miauwen en was ze druk bezig met 'nest maken' (of althans, dat denk ik, ik ken niets van bevallende katten :P). Ik vermoed dus dat er heel binnenkort beebs in onze tuin/stal/.. liggen.
Moeten we daar iets mee? Ik bedoel, het is niet onze kat, ze liep er al toen wij er kwamen wonen. Maar als het doorgaat hebben we straks natuurlijk 20 katten op het erf lopen en dat is ook niet helemaal de bedoeling..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:11

Mallootje schreef:
Dubbeldun :')

Ik heb een kattenvraag! Beetje offtopic misschien, maar het hoort bij het stalleven dus toch niet helemaal ;)
Rond ons huis zwerven een paar katten rond. Eentje komt vaak bij het raam en krijgt dan de restjes van tafel, de andere komen nooit dichtbij. Ik had gezien dat een van die katten er flink dik uitzag plots en vandaag hoorde ik ze miauwen en was ze druk bezig met 'nest maken' (of althans, dat denk ik, ik ken niets van bevallende katten :P). Ik vermoed dus dat er heel binnenkort beebs in onze tuin/stal/.. liggen.
Moeten we daar iets mee? Ik bedoel, het is niet onze kat, ze liep er al toen wij er kwamen wonen. Maar als het doorgaat hebben we straks natuurlijk 20 katten op het erf lopen en dat is ook niet helemaal de bedoeling..

Is het asiel bellen een idee? Of een kattenopvang? Misschien dat die ze komen vangen. Een erf vol met zwervers moet je ook niet willen lijkt mij.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:44

Ik zou idd het asiel eens bellen :j De kittens kunnen wellicht via die weg nog een fijn huisje vinden.

Zo, ik ben ook weer terug van vakantie. En waar dit topic al niet goed voor is: een vriend van Tinky heeft op ons huis en de paarden gepast deze week :) Echt top zoals dat gegaan is en wat een fijne mensen zijn er nog!
Het was wel spannend, je huis en dieren overlaten aan iemand die je slechts één keer ontmoet hebt, maar soms moet je gewoon op je gevoel vertrouwen. En dat bleek de juiste keuze!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 11:52

Dat is fijn Wendy! Viel de vakantie ook mee?

Asiel is een goeie ja, ik ga eerst even kijken of ik die kittens ergens kan spotten en dan maar eens bellen of iemand ze wil ophalen als ze oud genoeg zijn... zouden ze moeders ineens ook meenemen? Anders heb ik om de zoveel tijd natuurlijk hetzelfde probleem :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:57

Hier nemen ze alles mee, de kittens blijven daar en de moeder komt na sterilisatie terug. Je krijgt zelfs een vangkrat om de kat in te huisvesten als ze al jongen heeft en een voedselpakket.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 11:58

Dan ga ik zeker eens informeren, ik vrees alleen dat de asielen in België niet zo'n uitgebreide service hebben ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:01

Tussen de asielen in NL bestaat ook zat verschil :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:27

Mallootje zit je bij mij in de buurt?
Hier in de straat zit iemand van een asiel die dieren opvangen ook poezen

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 13:02

Ik zit bij Brugge, niet echt in de buurt dus ;)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:10

Nou hier betaal je volgens mij, omdat anders iedereen "gevonden" dieren komt brengen.
Dierenambulance is nog een optie, die neemt wel dieren mee. Heel krom is, aangezien dat meer geld kost om ze op te halen.

Maar persoonlijk zou ik de kat vangen en steriliseren en voor de jonge katjes ook een oplossing zoeken.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 13:13

Nja, dan moeten we er nog 5 steriliseren, voor katten die niet van ons zijn vind ik dat een beetje van het gekke.. onze eigen poezels zijn wel gesteriliseerd/gecastreerd :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:31

Daarom wordt dat hier bij zwerfkatten gratis gedaan.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:48

Mallootje schreef:
Nja, dan moeten we er nog 5 steriliseren, voor katten die niet van ons zijn vind ik dat een beetje van het gekke.. onze eigen poezels zijn wel gesteriliseerd/gecastreerd :)

Liever dat, dan een kattenplaag.
Hier met de buurman gehad over een kater. Daar hadden onze katten last van. Als we hem konden vangen, zouden we de kosten delen voor de castratie.
Maar die kater was ineens weg en nooit meer gezien.. mazzel voor ons.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:48

Ik denk dat die jullie gehoord heeft :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 14:11

Zo hebben wij steeds een kat van de buren binnen. Vooral 's nachts. Onze brokjes zijn erg lekker :D . Mijn eigen katten liggen gewoon te pitten. Nu dus maar op zoek naar een kattenluikje met chip....

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 14:25

tinky, heb je meer van dat soort oppas vrienden?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 15:40

Ja Wendy,allemaal goed gegaan :) Ja...is echt een schat en zeer betrouwbaar :j

Pol...dit soort mensen zijn erg dun gezaaid ;)

O...voor degene die een slowfeedernet willen proberen maar nog niet meteen aan een dure willen,de aanhangernetten zijn in de reclame bij de action :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 15:45

Al mijn goedkope netten van de Action etc zijn allemaal kapot, terwijl mijn Duitse netten het nog allemaal doen.
Leuk om te proberen dus, maar echt 'slow' zijn ze niet (te grote maas) en snel kapot.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 15:50

Daarom ook om te proberen ;)

Ik heb er wel een in 3 stukken geknipt om te proberen...nu 3 "kussentjes",prima voor stro :) Wilde mijn dure net niet aan vellen knippen om dat uit te proberen :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 15:52

En stro is meestal grof dus dan kun je wel een iets grotere maas hebben.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 15:53

Ik heb ook nog wat stukken net liggen eventueel, 3x3, zou je ook twee kussentjes van kunnen maken, ik wil ze wel opsturen?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:09

Tinky: daarom kun je er niet genoeg proberen te verzamelen.
Wij hebben al een oppas voor onze vakantie in juni maar ik probeer vooruit te denken.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 18:41

Ik heb in het verleden ook netten gemaakt van aanhangernetten, goedkoop maar niet duurzaam. Mijn Duitse net gaat al 3 jaar mee en is nog helemaal heel :)
En ik heb 2 van deze netten sinds een half jaar in gebruik: http://www.agradi.nl/rider-pro-hooinet- ... -3-5cm.htm
Zijn iets minder van kwaliteit (enkele keer hangt een draadje los) maar bevallen ook goed, zeker voor dat geld. En er gaat meer in dan in mijn Duitse net. Deze hebben alleen een maaswijdte van 3,5 cm ipv 3.