Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gini schreef:Granu, dus als een paard van Strovan strokorrels eet, dan komt er een groter volume vrij waardoor het risico op verstopping groter is? Mijn paard eet namelijk korrel, paar happen maar en dat is tot nu toe (met Zeolite) goed gegaan, dus ik laat het nu maar zo. Als Strovan natuurlijk meer opzwelt, dan zou het gevaarlijk kunnen worden.
Citaat:Granu: Als je de strokorrel nat maakt en nat houdt is dit een natte, compacte massa.
Dit is voor alle strokorrels zo.
Citaat:Ik zou niet graag een natte compacte massa in mijn stallen willen hebben![]()
Liever heb ik droge stallen met een lekkere bodem waarin heerlijk kan worden gelegen door de paarden;
dit alles uiteraard voor een leuke prijs
granu schreef:Je kan ook afvragen waarom het dier strokorrel eet, uit verveling, uit honger,...
diana1 schreef:Citaat:Granu: Als je de strokorrel nat maakt en nat houdt is dit een natte, compacte massa.
diana1 schreef:Citaat:Granu: Als je de strokorrel nat maakt en nat houdt is dit een natte, compacte massa.
Ik zou niet graag een natte compacte massa in mijn stallen willen hebben![]()
jobamara schreef:Hier even een vraagje aan zowel zeolite als strovan. Ik heb een pony met een mijten allergie, in stro zitten mijten maar hoe is dit met jullie produkt? Wordt het op een bepaalde temperatuur en tijd verhit om tot brokjes geperst te worden.
Waar ik ook nog wel benieuwd naar ben is het vochtig maken en dan toch een potsysteem maken werkt dit geen schimmel in de hand?
Bonk schreef:Het natmaken van de korrels doe je echt alleen de allereerste keer dat je het gaat gebruiken. (ook alleen de toplaag). dit zodat de paarden het niet herkennen als brokjes om te eten. het is na een uurtje al kurkdroog. Daarna niet meer natmaken, alleen zoals Gini schrijft, op een gegeven moment de verzadigde plek eruit halen en dan een zak nieuwe korrels mengen met het droge restant en dan weer verder.
jobamara schreef:Hier even een vraagje aan zowel zeolite als strovan. Ik heb een pony met een mijten allergie, in stro zitten mijten maar hoe is dit met jullie produkt? Wordt het op een bepaalde temperatuur en tijd verhit om tot brokjes geperst te worden.
Waar ik ook nog wel benieuwd naar ben is het vochtig maken en dan toch een potsysteem maken werkt dit geen schimmel in de hand?